270L sovrumms Ciklider

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DaRe

    • June 2009
    • 2227

    #16
    Hur djupt är karet, det ser riktigt fint ut.
    Checking out...

    Kommentar

    • malawifisken
      • August 2008
      • 969

      #17
      Ursprungligen postat av Dre
      Hur djupt är karet, det ser riktigt fint ut.
      Det står i första inlägget
      Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

      Kommentar

      • malawifisken
        • August 2008
        • 969

        #18
        Har köpt virket idag o sågat o snickrat lite. Bara lister, färg, gångjärn och ett handtag kvar. Plus allt i själva karet.
        Bifogade filer
        Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

        Kommentar

        • pontulf
          • November 2007
          • 480

          #19
          Snyggt! Funderat något mer på fisk?

          Kommentar

          • Hellsson
            • January 2010
            • 840

            #20
            Satan i gatan vad fräsigt detta kommer bli då =) Inspererande tråd

            Kommentar

            • malawifisken
              • August 2008
              • 969

              #21
              Ursprungligen postat av pontulf
              Snyggt! Funderat något mer på fisk?

              Nja, det är väl fortfarande Victoria-zebran som står högst. Men jag får väl se vad min leverantör kan få hem för kul=) Det blir väl också någon rolig mal tänkte jag. Får se lite vad som finns när det är dax för det. Nu är det lister som ligger överst på listan o sen vänta på lack. På Torsdag kommer väl btn och pump hem.
              Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

              Kommentar

              • malawifisken
                • August 2008
                • 969

                #22
                Tänkte lite på det där med filter... Volymen räknad efter att btn är monterad och gruset är i hamnar på rätt exakt 200L. Om jag nu Kör på Victoria zebran, tror ni det räcker med en fluval U4 eller ska man ta till ett Eheim 2217? Ni som haft Victoria zebror, vad har ni för erfarenheter? Trivs dom bäst i strömmande eller lugnt vatten? Grisar dom ner mycket?
                Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

                Kommentar

                • malawifisken
                  • August 2008
                  • 969

                  #23
                  Det va inte så jätte många som visste nått om det tydligen
                  Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

                  Kommentar

                  • Henrik_A
                    • August 2010
                    • 146

                    #24
                    Jag kör ett 230l. med en 2217 ihop med slimline byggd filterhörna med två rader filtermatta.
                    Går 20st colombiatetra 10st C melanistius och lite algätare mest växter och rötter.
                    Är väldigt lungt vatten i karet.
                    Victoria zebror har aldrig simmat i mina kar så vad dom trivs med kan jag ej svara på, men fixa så du kan sätta dit en extra cirkulationspump ev köra den på timer så den går i intervaller.

                    Kommentar

                    • malawifisken
                      • August 2008
                      • 969

                      #25
                      Ursprungligen postat av Henrik_A
                      Jag kör ett 230l. med en 2217 ihop med slimline byggd filterhörna med två rader filtermatta.
                      Går 20st colombiatetra 10st C melanistius och lite algätare mest växter och rötter.
                      Är väldigt lungt vatten i karet.
                      Victoria zebror har aldrig simmat i mina kar så vad dom trivs med kan jag ej svara på, men fixa så du kan sätta dit en extra cirkulationspump ev köra den på timer så den går i intervaller.

                      Hallå Henke. Kul att du spanade in.
                      Ja man får ju också en betydligt större filteraria men ett 2217 än bara en U4:a. Men som jag tänkt bygga det så ska det inte vara några problem att att dra igen en 2217 i efterhand. Problemet är ju bara att min 2217 driver ditt gamla kar just nu...
                      Är det verkligen så bra att köra en pump på intervaller, tänkte på bakteriekulturen i filtret?

                      EDIT: Såg att du skrivit cirkulationspump, då finns de ju inget filter...
                      Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

                      Kommentar

                      • Henrik_A
                        • August 2010
                        • 146

                        #26
                        Tänkte om man gör plats i en filterhörna med typ slimline så du har 2217 + cirkulationspump i samma fack, filtermattan blir förfilter till 2217 och även filter när cirkulationspumpen går.
                        Får åka upp någon kväll och kolla in mitt gamla kar o se hur det blev.

                        Kommentar

                        • malawifisken
                          • August 2008
                          • 969

                          #27
                          ja så har jag ju gjort i mitt andra kar: http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=135872
                          Fast nu kör jag bara på ett powerhead där i.

                          Ja jag får se lite hur ja bygger upp det hela, o hur jag får det snyggast möjligt... Har ju beställt överdrivet med btn iallafall... O billigt va det (bra med kontaktier ibland) Hörde att du hade köpt dig ett billigt kar också=)
                          Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

                          Kommentar

                          • Henrik_A
                            • August 2010
                            • 146

                            #28
                            Jag hade kört som du gjort i din tidigare tråd iofs hade jag flyttat upp rasterna en bit, enklast att få bort synliga saker samt öka på filterytan.

                            Billigt o billigt..... köpte två nya kar, först ett 230l Cayman 110 professional med möbel. Sen åkte jag till Åled och hämtade ett 600 med belysning, byggde bänk av ikea köksskåp och mdf skivor, eluttag samt belysning i alla skåpen.

                            Kommentar

                            • malawifisken
                              • August 2008
                              • 969

                              #29
                              Ursprungligen postat av Henrik_A
                              Jag hade kört som du gjort i din tidigare tråd iofs hade jag flyttat upp rasterna en bit, enklast att få bort synliga saker samt öka på filterytan.

                              Billigt o billigt..... köpte två nya kar, först ett 230l Cayman 110 professional med möbel. Sen åkte jag till Åled och hämtade ett 600 med belysning, byggde bänk av ikea köksskåp och mdf skivor, eluttag samt belysning i alla skåpen.
                              Jo jag märkte själv det efter ett tag att jag råkat sätta rasterna lite väl lågnt ner förra gången... Man lär sig av sina misstag. Det va bara doppvärmaren man såg innan, Men nu finns de ingen doppvärmare i de karet längre så det problemet är redan borta.

                              Tycker det är tillräckligt stor filteryta. 17L + 6L i yttefiltret när jag körde med det också.

                              Kimmen nämde nått om nått kar du hade varit inne hos Peter o köpt... Som du fått rätt schysst pris på...

                              Okej okej, får ta o hänga på kimmen upp till dej nån gång o kolla in dina kar
                              Senast redigerad av malawifisken; 15 September 2010, 11:39.
                              Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

                              Kommentar

                              • Henrik_A
                                • August 2010
                                • 146

                                #30
                                Blev lite billigare än vad prislappen visade....

                                Är jag hemma kan ni kika förbi när ni känner för det.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...