375L Malawi blir ???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • malawifisken
    • August 2008
    • 969

    375L Malawi blir ???

    Har nu bestämmt mig för att byta inriktning i min Malawi balja.
    Vet inte riktigt än vad det kommer att bli för befolkning men lite av inredningen är bestämmd iallafall. Det blir BTN SlimLine röd gneiss, egen plockat bottengrus, red moor rötter och en hel del växter. Så långt har jag det klart för mig iallafall.

    Har gjort en beställning på PWSS idag. Det blev följande:

    2st: http://www.pwss.nu/product.php?produ...cat=139&page=1

    1st: http://www.pwss.nu/product.php?produ...cat=139&page=1

    1st: http://www.pwss.nu/product.php?produ...&cat=31&page=3
    Senast redigerad av malawifisken; 07 January 2010, 20:18.
    Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89
  • malawifisken
    • August 2008
    • 969

    #2
    Bilder

    Här kommer lite bilder på hur baljan ser ut i dagsläget
    Bifogade filer
    Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

    Kommentar

    • JacobT
      • January 2009
      • 573

      #3
      snyggt
      ><(((*>
      *> MVH jacob
      ><(((*>

      Kommentar

      • Sultanen
        • January 2008
        • 2457

        #4
        Det är lite saltvattens variant "rent fiskkar" känsla över malawi kar=)
        300L Räkkar
        400L Växtakvarium
        220L Saltvatten - Under uppstart
        Intresserad av räkor? www.RedBee.se

        Kommentar

        • travianplayer
          • October 2009
          • 1201

          #5
          Ursprungligen postat av malawifisken
          Har nu bestämmt mig för att byta inriktning i min Malawi balja.
          Vet inte riktigt än vad det kommer att bli för befolkning men lite av inredningen är bestämmd iallafall. Det blir BTN SlimLine röd gneiss, egen plockat bottengrus, red moor rötter och en hel del växter. Så långt har jag det klart för mig iallafall.

          Har gjort en beställning på PWSS idag. Det blev följande:

          2st: http://www.pwss.nu/product.php?produ...cat=139&page=1

          1st: http://www.pwss.nu/product.php?produ...cat=139&page=1

          1st: http://www.pwss.nu/product.php?produ...&cat=31&page=3
          först trodde jag att du bara skulle ha röret med 2800 kelvin!
          Jag har ej dyslexi så känn er hemma att klaga på min stavning.

          Kommentar

          • Sultanen
            • January 2008
            • 2457

            #6
            Flora-Glo brukar anses vara ett förhållandevist kasst växtrör, skulle köra på två Power-Glo istället, det är å andra sidan ett av de främsta växtrören du kan få tag i
            300L Räkkar
            400L Växtakvarium
            220L Saltvatten - Under uppstart
            Intresserad av räkor? www.RedBee.se

            Kommentar

            • Jens A.
              • March 2007
              • 5026

              #7
              Power-Glo + Marine-Glo är en höjdarkombo i ett malawikar, förresten.
              Earth first! We´ll screw up the other planets later!

              Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

              Kommentar

              • malawifisken
                • August 2008
                • 969

                #8
                Ursprungligen postat av Jens A.
                Power-Glo + Marine-Glo är en höjdarkombo i ett malawikar, förresten.

                jo det är det kanske. Men nu ska jag ju inte skaffa ett malawikar, jag skall göra om mitt malawikar till nått annat
                Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

                Kommentar

                • malawifisken
                  • August 2008
                  • 969

                  #9
                  Ursprungligen postat av Sultanen
                  Det är lite saltvattens variant "rent fiskkar" känsla över malawi kar=)

                  Ja det är kanska lite det, och jag gillade det innan, men nu är jag sugen på nått nytt=)
                  Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

                  Kommentar

                  • malawifisken
                    • August 2008
                    • 969

                    #10
                    Ursprungligen postat av Sultanen
                    Flora-Glo brukar anses vara ett förhållandevist kasst växtrör, skulle köra på två Power-Glo istället, det är å andra sidan ett av de främsta växtrören du kan få tag i

                    Jaså, fan det va ju lite trissa att höra. Jag kan ytterst lite om växt kar då jag aldrig hållt på med sådant innan, och alltså ingenting heller om lysrör till det. Tyckte detta Flora-glo lät bra och litade på det dom skrev.. Jaså power glo är ett bra val iallafall då?
                    Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

                    Kommentar

                    • wallström
                      • March 2009
                      • 1092

                      #11
                      Channa Bleheri kanske?
                      Emil

                      Kommentar

                      • Sultanen
                        • January 2008
                        • 2457

                        #12
                        Ursprungligen postat av malawifisken
                        Jaså, fan det va ju lite trissa att höra. Jag kan ytterst lite om växt kar då jag aldrig hållt på med sådant innan, och alltså ingenting heller om lysrör till det. Tyckte detta Flora-glo lät bra och litade på det dom skrev.. Jaså power glo är ett bra val iallafall då?
                        Det är det du har forumet till, ta för vana att fråga på allt du är osäker på innan du slänger iväg en beställning, det är nog det bästa rådet jag kan ge dig på din väg in i växtvärlden. Det blir snabbt ganska invecklat om man vill dra sig åt det hållet Men det är rejält tillfredställande när man lyckas och fisken fullkommligt älskar välväxta kar!

                        Ja, Power-Glo är faktiskt nästan i klass med Philips Aquarelle (anses vara det bästa(iprincip) växtröret du kan få tag på i butik) så det röret var ett bra val.
                        300L Räkkar
                        400L Växtakvarium
                        220L Saltvatten - Under uppstart
                        Intresserad av räkor? www.RedBee.se

                        Kommentar

                        • malawifisken
                          • August 2008
                          • 969

                          #13
                          Ursprungligen postat av Sultanen
                          Det är det du har forumet till, ta för vana att fråga på allt du är osäker på innan du slänger iväg en beställning, det är nog det bästa rådet jag kan ge dig på din väg in i växtvärlden. Det blir snabbt ganska invecklat om man vill dra sig åt det hållet Men det är rejält tillfredställande när man lyckas och fisken fullkommligt älskar välväxta kar!

                          Ja, Power-Glo är faktiskt nästan i klass med Philips Aquarelle (anses vara det bästa(iprincip) växtröret du kan få tag på i butik) så det röret var ett bra val.

                          Jo jag vet men nu blev det tyvärr lite förhastat med beställningen pga att jag va tvungen att beställa massa andra saker till odlingen.

                          Jaså Aquarelle har jag 2st nästan nya här hemma. Men det finns väl massa olika aquarelle rör?
                          Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

                          Kommentar

                          • malawifisken
                            • August 2008
                            • 969

                            #14
                            Ursprungligen postat av wallström
                            Channa Bleheri kanske?

                            hehe ja jag är faktiskt jävligt sugen på ett ormhuvud. Men då kan jag ju inte ha så jätte mycket annan fisk där i.
                            Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

                            Kommentar

                            • Sultanen
                              • January 2008
                              • 2457

                              #15
                              Ursprungligen postat av malawifisken
                              Jo jag vet men nu blev det tyvärr lite förhastat med beställningen pga att jag va tvungen att beställa massa andra saker till odlingen.

                              Jaså Aquarelle har jag 2st nästan nya här hemma. Men det finns väl massa olika aquarelle rör?
                              Har du aquarelle rör hemma spelar det ju ingen roll Ja, det är de rören du skall köra på, iprincip alla på Plantswap som kör med T8 har aquarelle och nej, vad jag vet finns det inte flera olika sorters aquarelle rör
                              300L Räkkar
                              400L Växtakvarium
                              220L Saltvatten - Under uppstart
                              Intresserad av räkor? www.RedBee.se

                              Kommentar

                              Arbetssätt...