270L sovrumms Ciklider

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • malawifisken
    • August 2008
    • 969

    #31
    Ursprungligen postat av Henrik_A
    Blev lite billigare än vad prislappen visade....

    Är jag hemma kan ni kika förbi när ni känner för det.
    Vi tänkte vi kanske skulle komma förbi en sväng på lördag. Ska in till växjö först en runda o lämna massa fisk o hämta min btn o en pump. Men kimmen får väl höra av sig till dej
    Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

    Kommentar

    • malawifisken
      • August 2008
      • 969

      #32
      va o hämtade min btn o nya pumpen igår. Så snart blir det att sätta iging o jobba på lite med de hela
      Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

      Kommentar

      • malawifisken
        • August 2008
        • 969

        #33
        då va bakgrunderna monterade. Blev askalas bra. Nu är det bara väntan på torktider också... Ska väl kolla ut lite rötter o stenar jag ska ha där i ochså. Tror dock redan jag bestämmt mig.
        Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

        Kommentar

        • robidobban
          • March 2009
          • 652

          #34
          bilder!!

          Kommentar

          • malawifisken
            • August 2008
            • 969

            #35
            de kommer väl kanske nångång framöver
            Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

            Kommentar

            • robidobban
              • March 2009
              • 652

              #36
              Ursprungligen postat av malawifisken
              de kommer väl kanske nångång framöver
              va bra

              Kommentar

              • malawifisken
                • August 2008
                • 969

                #37
                Ursprungligen postat av robidobban
                va bra

                Skulle fylla karet med vatten för några dagar sedan, skillde en cm på vatten nivån.
                Äch bara att fyklla va??
                Nej men ärligt, nån som har nått bra alternativ att lägga under benen?
                Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

                Kommentar

                • RobFrazie

                  • May 2010
                  • 842

                  #38
                  Du borde väl kunna få tag i aluplåtar i olika tjocklekar på skolan?
                  Ja eller vanlig plåt oxå. börja med 3mm och jobba dig neråt
                  Gratis och bra
                  720L Soppa
                  200L Asien
                  Räkvas
                  65L Betta

                  Kommentar

                  • malawifisken
                    • August 2008
                    • 969

                    #39
                    Ursprungligen postat av RobFrazie
                    Du borde väl kunna få tag i aluplåtar i olika tjocklekar på skolan?
                    Ja eller vanlig plåt oxå. börja med 3mm och jobba dig neråt
                    Gratis och bra
                    hehe fan att jag inte tänkte på det själv... Fast det är ju bättre jag tar rostfritt... Gratis är alltid gott=)
                    Börja med 3mm o jobba mig neråt? nä nu får du tänkt om, vattennivån skiljer som sagt 10mm, blir att ta hem 8mm bitar imorgon o se hur det blir
                    Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

                    Kommentar

                    • RobFrazie

                      • May 2010
                      • 842

                      #40
                      Ja men du börjar ju med största och lägger till tunnare efter det, då jobbar du dig neråt
                      720L Soppa
                      200L Asien
                      Räkvas
                      65L Betta

                      Kommentar

                      • malawifisken
                        • August 2008
                        • 969

                        #41
                        Ursprungligen postat av RobFrazie
                        Ja men du börjar ju med största och lägger till tunnare efter det, då jobbar du dig neråt
                        Jag tog hem både 8mm och 6mm, o det va tur det. För att det skulle bli helt 100% lodrätt fick jag lägga en 6mm plåt under höger framben och en 8mm plåt under höger bakben. så nu felar det som mest 1mm på vatten nivån på lång sidan. Fyllde på med 50L vatten som får stå ett par dagar, sen blir det 50L till om ett par dagar så att det får sätta sig riktigt så ska jag mäta varje dag så jag ser att det inte sticker iväg.
                        Ingen mening att stressa på det för jag har ändå inte pengar till att köpa fisk i daxläget.
                        Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

                        Kommentar

                        • RobFrazie

                          • May 2010
                          • 842

                          #42
                          Nej nmen nu får du det bra iaf och grtis är ju gott
                          720L Soppa
                          200L Asien
                          Räkvas
                          65L Betta

                          Kommentar

                          • malawifisken
                            • August 2008
                            • 969

                            #43
                            jahopp då va det vattenfyllt, inredningen i, pump o värmare igång och massa filterbös i helt..
                            Ikväll blir det till o ta hem lite inkörnings fisk..
                            Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

                            Kommentar

                            • malawifisken
                              • August 2008
                              • 969

                              #44
                              liten bild uppdatering
                              Bifogade filer
                              Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

                              Kommentar

                              • malawifisken
                                • August 2008
                                • 969

                                #45
                                Igår bled det lite gjort igen. På den övre delen gjorde jag hål för ventilation, målade både övre och undre delen. Idag blir det att köpa gångjärn till luckan och måla resten. I slutet av nästa vecka kommer det väl in lite mer stålar så jag kan shoppa alla lister o måla dom också. Sen är det väl så gått som klart=)
                                Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

                                Kommentar

                                Arbetssätt...