Mina Dennerle nanokar

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

Jo, så är det nog....och kanske till reskassan då jag vägrar att möta kylan nästa år igen under julen!
    /Anders

Medlem i NCS - givetvis!

Kommentar

• karrokaja
      • March 2006
      • 5388

Ursprungligen postat av ansjo
      Jo, så är det nog....och kanske till reskassan då jag vägrar att möta kylan nästa år igen under julen!
      Långkalsonger och mössa är annars en bra lösning
      Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
      kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
      Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
      I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

Kommentar

• ansjo
        • November 2005
        • 29967

Nope, det här ser bättre ut: http://www.google.com/images?q=thail...w=1899&bih=831
        /Anders

Medlem i NCS - givetvis!

Kommentar

• lillfrasse
          • February 2002
          • 2228

Ursprungligen postat av karrokaja
          Långkalsonger och mössa är annars en bra lösning
          It's the amateur way baby. Hårda pojkar flyger från vintern och glassar på beachen.
          Simma lungt..
          Lillfrasse..

Kommentar

• karrokaja
            • March 2006
            • 5388

Ursprungligen postat av ansjo
            Blir ju fruktansvärt varmt med långkalsingar och mössa i det där vädret...
            Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
            kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
            Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
            I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

Kommentar

• ansjo
              • November 2005
              • 29967

Nä, för de har jag redan lånat ut till dig...
              /Anders

Medlem i NCS - givetvis!

Kommentar

• ansjo
                • November 2005
                • 29967

Lite update. Finräkorna har troligen släppt rommen för tidigt av någon anledning, de 3 som gått med rom gör inte det längre och några småräkor har jag inte sett till ännu. Förhoppningsvis är räklingarna gömda någonstans bland mossan och stenarna för trots att jag kollat länge har jag inte sett några.
                Annars går jag bara och väntar på Kardinalräkorna som jag ska hämta nästnästa helg, det ska bli trevligt att få lite nytillskott på räkfronten. Tysklandsresan helgen efter blir även den trevlig, och kanske kan man där hämta hem lite nya sorters elefantsnäckor, då jag funderar på att flytta innehållet i ett av Chrystalkaren till mit planerade räkkar i sovrummet och sedan även göra detta till ett Sulawesikar.
                /Anders

Medlem i NCS - givetvis!

Kommentar

• fremar
                  • August 2003
                  • 1287

Får hoppas att det gömmer sig små räklingar nånstans då, du får plocka fram förstoringsglaset och kamma av karet

Kommentar

• ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

Jag misstänker att det var lite för högt pH i det karet med finräkor så nu har de snygga stenarna tyvärr fått lämna in. Jag mätte pH:t lite snabbt här hemma och det låg runt 7,0-7,5 och efter jag tog ut stenen tog jag med ett vattenprov till jobbet och mätte och där låg det på 7,6 så det verkar vara ordentligt buffrat iaf.
                    Tyvärr kan jag inte lägga in bilder då min dator har havererat, troligen moderkortet eller grafikkortet så jag vet vad jag ska göra i eftermiddag iaf.

Nu börjar det närma sig påfyllning i Sulawesikaret, på lördag åker jag till Stockholm för att hämta hem dessa efterlängtade juveler, samt ett gäng Deep blue tiger och Blue tigerräkor till Mats.
                    /Anders

Medlem i NCS - givetvis!

Kommentar

• fremar
                      • August 2003
                      • 1287

Aha trist, då får väl jag ta och kasta ut de snygga stenarna. Vet inte vad jag ska ha i för stenar istället dock eller om det är bättre att bara ha i en rot sen då. Får sätta landskapsstenarna i SA karet, är ju mer vatten där i så påverkan borde inte bli lika stor där och kanske är mindre känsligt där.

Nya datorgrejer är ju också roligt att pilla med

Kommentar

• ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

Jag har Dragonstone i ett annaat av mina räkkar, de är inte fy skam heller så det blir troligen sådana till mitt kommande projekt.
                        Jag säger som du, tråkigt att de inte funkade till 100% i karet men de går ju att ha i andra kar.
                        /Anders

Medlem i NCS - givetvis!

Kommentar

• fremar
                          • August 2003
                          • 1287

Har ju dock inte hittat dragonstone att beställa från något annat ställe än aquaristic.net å det blir ju lite dyrt att bara beställa sten från Tyskland Så det får väl vänta med det tills det blir aktuellt att beställa något mer.

Kommentar

• ansjo
                            • November 2005
                            • 29967

Det finns i Sverige, jag såg sådana stenar i en affär i Göteborg för ett tag sedan så de borde kunna hittas här med.
                            Jag ska kolla noga nu när jag åker till Tyskland efter lite snygga stenar, där brukar finnas lite att välja mellan.
                            /Anders

Medlem i NCS - givetvis!

Kommentar

• fremar
                              • August 2003
                              • 1287

Järnhaltiga stenar är inte heller bra för räkorna antar jag?

Dessa såg rätt ok ut, men står inget om kalk eller så:

Inte heller något om dessa:

Kommentar

• ansjo
                                • November 2005
                                • 29967

Nej, järnhaltiga stenar är ingen höjdare, de båda andra sorterna vet jag ingenting alls om. Den svart-vita stenen har jag kollat på med...
                                /Anders

Medlem i NCS - givetvis!

Kommentar

Arbetssätt...