Mina Dennerle nanokar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    Jo, det är väldans trevliga! Och nog de räkorna som är mest fart på av de sorterna jag har...
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • VisualDarkness
      • February 2010
      • 7417

      Om jag var ekonomiskt oberoende och en räkexpert så skulle här krylla av de blå, men nu är jag inte galen som ansjo.
      180l Sällskap:
      http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
      60l Asien:
      http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        Ursprungligen postat av visualdarkness
        om jag var ekonomiskt oberoende och en räkexpert så skulle här krylla av de blå, men nu är jag inte galen som ansjo.
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • fremar
          • August 2003
          • 1287

          Lite sugen på ett kar med deep blue är jag med sugen på. Fast det får nog räcka med CR.

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            Så var de nya räkorna ikoppade i karet. Dessa kommer sedan att få flytta till mitt nya projektkar då värmen i sovrummet troligen annars hade varit för hög eftersom det vetter mot söder.
            Jag var även i Malmö igår på auktion och budade på några poster Kardinalräkor. Det var 5 i var post och de gick för mellan 220-260:- som är ett riktigt bra pris.
            Jag var inte hårdare på budandet då jag har beställt ett gäng som kommer om ett litet tag, då jag inte är säker på vattenkvalitén i Sulawesikaret. Jag hittade en snäcka som var död häromdagen, och den luktade inte nyponros kan jag meddela. När jag sedan kollade runt lite till hittade jag ytterligare 3 tomma skal, så troligen har en elefant fastnat och dött och vattenkvalitén försämrats pga detta. Nu ett par vattenbyten senare har det säkert bättrat sig, men jag ska nog göra om i det karet lite så dessa snäckor inte kan fastna på det viset fler gånger.
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • Broddan
              • February 2007
              • 536

              Hur har det gått med kardinalerna? Ser du några eller tycks de ha dött av?
              Hälsningar

              D

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                De har nog dött av, och det verkar de har gjort ganska direkt. Jag såg ett par stycken någon vecka, men sedan var även de borta, tyvärr. Nu ska jag få en ny sändning om ett tag, och funkar inte dessa får det nog bli en stor funderare på någon drastisk åtgärd...
                Hur gick det, köpte du något kul mer än elefanterna i Paris?
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • Broddan
                  • February 2007
                  • 536

                  Jag köpte en annan snäcksort, septaria porcelina. Dessa har dock dött för mig, tror de inte hittade tillräckligt med alger att äta...
                  Hälsningar

                  D

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    Det var tråkigt att höra, det var den filmen på dessa som du hade lagt upp på tuben?
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • pernilla78
                      • November 2010
                      • 303

                      Ursprungligen postat av ansjo
                      Jag har alltid gillat Deep blue tiger, och nu när jag fick tillfälle att testa dem igen var det inget att tveka på! De är lite livligare och aktivare än mina andra räkor och visar sig mycket mer trots att det är tätt i karet och de bara är runt 10 st än så länge...

                      Jag fick även hem elefantsnäckorna idag, helt andra färger på skalen än de jag hade tidigare trots att det var samma sort på de flesta av dem.
                      letar räkor nu å dessa deep blue du pratar om ..vart fann du dem å te bra pris?
                      corydoras ancistrus äppelsnäckor
                      segelfenpleco malaysiska sandsnäckor
                      310 L SA
                      10 L nano räkkar med white pearl

                      Kommentar

                      • lillfrasse
                        • February 2002
                        • 2228

                        Ursprungligen postat av pernilla78
                        letar räkor nu å dessa deep blue du pratar om ..vart fann du dem å te bra pris?
                        Bra och bra priser de är rätt dyra kolla in redbee forumet de kommer upp tip som tätt upp i annons delen där.
                        Simma lungt..
                        Lillfrasse..

                        Kommentar

                        • pernilla78
                          • November 2010
                          • 303

                          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                          Aha... Du har säkert nämnt det vid tillfälle - och så har min Blåmanet-hjärna inte registrerat infon...

                          Japp - de blå blir perfekta hos dig!
                          vad för kulor har du som botten...
                          corydoras ancistrus äppelsnäckor
                          segelfenpleco malaysiska sandsnäckor
                          310 L SA
                          10 L nano räkkar med white pearl

                          Kommentar

                          • ansjo
                            • November 2005
                            • 29967

                            Ursprungligen postat av pernilla78
                            letar räkor nu å dessa deep blue du pratar om ..vart fann du dem å te bra pris?
                            Det var från en privat säljare på www.redbee.se , men tyvärr håller han på att få snurr på räkorna nu igen så det blir nog inga räkor till salu innan i höst. Men håll en koll eller skicka PM till honom så får du stå i kö.
                            /Anders

                            Medlem i NCS - givetvis!

                            Kommentar

                            • pernilla78
                              • November 2010
                              • 303

                              Ursprungligen postat av ansjo
                              Jag var förbi Herkules zoo igår när jag var i trakterna för att lämna diskusarna till Mats, och jag kan bara säga att det är en toppenaffär. De som har affären är riktigt sköna människor som det går att skoja med.
                              Jag köpte ett par Redmoorerötter som jag får såga till/dela och som sedan ska ner till kuberna, får lägga dem i blöt först så de kanske sjunker innan jul...
                              vi från Värmland va upp te Herkules i vintras nya å gröna inom akvaristikvärlden men ingen innan gav så bra råd å va såå trevliga som på Herkules så dom fååår massa poäng i skjortärmen ..
                              corydoras ancistrus äppelsnäckor
                              segelfenpleco malaysiska sandsnäckor
                              310 L SA
                              10 L nano räkkar med white pearl

                              Kommentar

                              • pernilla78
                                • November 2010
                                • 303

                                Ursprungligen postat av ansjo
                                Det var från en privat säljare på www.redbee.se , men tyvärr håller han på att få snurr på räkorna nu igen så det blir nog inga räkor till salu innan i höst. Men håll en koll eller skicka PM till honom så får du stå i kö.
                                spanks mannen )))
                                corydoras ancistrus äppelsnäckor
                                segelfenpleco malaysiska sandsnäckor
                                310 L SA
                                10 L nano räkkar med white pearl

                                Kommentar

                                Arbetssätt...