Mina Dennerle nanokar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    Aha, då kan det nog variera ett par euro upp och ner beroende på antalet räkor. Men det var helt ok, då kan man fläska på i beställningen nästa gång om det faller väl ut den här gången!
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      Jag spårade paketet nu, och det kom till Malmö kl 00.30 den 20/7, så det bör nog komma hem nu i förmiddag. Hoppas att man hinner sova en stund först bara...
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • VisualDarkness
        • February 2010
        • 7417

        Ursprungligen postat av ansjo
        Jag spårade paketet nu, och det kom till Malmö kl 00.30 den 20/7, så det bör nog komma hem nu i förmiddag. Hoppas att man hinner sova en stund först bara...
        Kul! Ser fram emot bilder.
        180l Sällskap:
        http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
        60l Asien:
        http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

        Kommentar

        • lillfrasse
          • February 2002
          • 2228

          Se där då håller vi tummarna.
          Simma lungt..
          Lillfrasse..

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            Det ska bli spännande att se om de kommer med budbil eller med posten, det sistnämda kan vara intressant då de inte alltid kommer ut med paket och istället får en avi där man ska hämta ut paketet, och ytterligare en dag går...men de ligger säkert i breathingbags, och då är det lugnt!
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • lillfrasse
              • February 2002
              • 2228

              Ursprungligen postat av ansjo
              det ska bli spännande att se om de kommer med budbil eller med posten, det sistnämda kan vara intressant då de inte alltid kommer ut med paket och istället får en avi där man ska hämta ut paketet, och ytterligare en dag går...men de ligger säkert i breathingbags, och då är det lugnt!

              nå?
              Simma lungt..
              Lillfrasse..

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                Inget ännu, spårar jag paketet så kom det till Göteborg kl 05.04 i morse. Vår post vi får i brevlådan sorteras i Göteborg, så jag har en aning om att paketet kommer med brevbäraren i morgon...lite spännande det här!
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • lillfrasse
                  • February 2002
                  • 2228

                  Asch vad segt. Det blir många dagar på resande fot för dem. Men de har det nog mysigt i sitt lilla paket.
                  Simma lungt..
                  Lillfrasse..

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    Jepp, vi får hoppas det! Man kan ju inte sitta hemma heller och vänta, ifall det skulle komma under dagen.....
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • lillfrasse
                      • February 2002
                      • 2228

                      Ursprungligen postat av ansjo
                      Jepp, vi får hoppas det! Man kan ju inte sitta hemma heller och vänta, ifall det skulle komma under dagen.....
                      Ne ut å rensa ogräs med dig
                      Simma lungt..
                      Lillfrasse..

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        Precis vad jag ska göra, här är varmt och gott ute men regnet hänger i luften...
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • lillfrasse
                          • February 2002
                          • 2228

                          Japp molnigt här med och nu skall jag hugga ved hos far sedan tanka båten och dra en repa.
                          Simma lungt..
                          Lillfrasse..

                          Kommentar

                          • ansjo
                            • November 2005
                            • 29967

                            Låter som du har semestern räddad! Här börjar det dugga ute, så jag får nog fota lite istället...

                            Köpte en ny kompaktkamera häromdagen förresten, man kanske ska fota till tävlingarna med den istället? En Sony DSC-HX9V i Guldfärg blev det, finns även i svart men kändes lite tråkig färgmässigt...
                            /Anders

                            Medlem i NCS - givetvis!

                            Kommentar

                            • ansjo
                              • November 2005
                              • 29967

                              Och nu fick jag ett besök av en trevlig tjej från Posten som knackade på dörren.
                              Bra packat i dubbla påsar som sedan låg i en frigolitlåda och invirat i tidningar, och dessa 40 räkor var delade i tre "portioner". Inte en enda var död eller såg dålig ut, men inkoppningen får ta bra tid då det skiljer sig så mycket mellan vattnet här och i Tyskland.
                              Så än så länge ser det bra ut, och jag hoppas det fortsätter så.


                              Mats ska ha 20 av dessa räkor, sedan har jag delat upp räkorna i en av Dennerlekuberna och även en del får komma till mitt kar i sovrummet, så jag sprider risken lite...
                              /Anders

                              Medlem i NCS - givetvis!

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Ursprungligen postat av ansjo
                                Och nu fick jag ett besök av en trevlig tjej från Posten som knackade på dörren.
                                Bra packat i dubbla påsar som sedan låg i en frigolitlåda och invirat i tidningar, och dessa 40 räkor var delade i tre "portioner". Inte en enda var död eller såg dålig ut, men inkoppningen får ta bra tid då det skiljer sig så mycket mellan vattnet här och i Tyskland.
                                Så än så länge ser det bra ut, och jag hoppas det fortsätter så.


                                Mats ska ha 20 av dessa räkor, sedan har jag delat upp räkorna i en av Dennerlekuberna och även en del får komma till mitt kar i sovrummet, så jag sprider risken lite...
                                Kul att få paket, lite som på julafton

                                glöm inte bilder....
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...