Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • TurtleTurd
    svarade
    Det är allt något Baueristiskt över syrengrenen. Lite trollkänsla får man allt. Blir nog lite skön mystik till karet

    Mvh TT

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Inger H
    Sicken hejare du är på att samla material Mats, du har aldrig för lite av den varan som somliga (jag) av oss brukar ha
    //Inger
    Men, jag har det jävligt förspänt - materialet dråsar bokstavligen ner på mig här i trädgården.

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Sicken hejare du är på att samla material Mats, du har aldrig för lite av den varan som somliga (jag) av oss brukar ha

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Vilket härligt material du har att jobba med! Trevlig helg!
    Ja, verkligen! Ändå blev jag svinsugen på en RM-rot nere på Z-shopen som var riktigt fin. Den hamnar nog i 540-karet lite längre fram.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Vilket härligt material du har att jobba med! Trevlig helg!

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Det här Plommonträdet skall beskäras. Det blir massor av fina grenar till olika inredningar.

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0173.jpg
Visningar: 258
Storlek: 1,31 MB
ID: 2417821

    Här är en stor Syréngren som legat några år. Den skall i karet!

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0174.jpg
Visningar: 261
Storlek: 1,09 MB
ID: 2417822

    Ha nu alla en riktigt toppenfin helg!

    Lämna en kommentar:


  • TurtleTurd
    svarade
    Do it

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Oh, la-la..!
    Jamen, vafan, fyra är inte så dumt ändå!

    Har en tanke om sirliga, svepande grenar i kontrast till grövre stammar, typ den där Syrénstocken på bilden i ett tidigare inlägg.
    Jag skulle kanske kunna drista mig till att lägga upp ett par bilder på ett par rejäla grenverk som inte dokumenterats tidigare, vad tror ni om det?

    Lämna en kommentar:


  • TurtleTurd
    svarade
    Gött att höra att morsan är okey.
    Härligt. Då är vi åtminstånde 4
    Hoppas de vattenmättas snabbare än beräknat så du kan starta inredningen, typ i morgon

    Mvh TT

    Lämna en kommentar:


  • c90368
    svarade
    Räcker upp handen

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Inger H
    Topp att din mama mår bättre, jag är en av dom 3 + som följer varje rot och stubbe

    //Inger
    Gôtt, vi är några få kvar!

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Topp att din mama mår bättre, jag är en av dom 3 + som följer varje rot och stubbe

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Härligt att höra att din mamma mår bättre! Förstår att feelingen infinner sig när oron har släppt lite. Jag räknar in mig i de, säkert fler än tre, medlemmar som gärna vill se dina trädetaljer och fortsatta inredningsarbete. Låt bilderna flöda!
    Så skall det bli!

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Härligt att höra att din mamma mår bättre! Förstår att feelingen infinner sig när oron har släppt lite. Jag räknar in mig i de, säkert fler än tre, medlemmar som gärna vill se dina trädetaljer och fortsatta inredningsarbete. Låt bilderna flöda!

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Fasen vad gôtt! Morsan är är hemma sedan några dagar, intellektet intakt och hon är hyfsat bra i vänstersidan - nu är det lite rehabträning som gäller!
    Bra där!

    Idag har det ju varit en alldeles fantastisk dag för gräsklippning och trädgårdsvård. Var uppe vid åttatiden och drog igång.
    På grund av att det känns fint med morsan och att jag är glad att ha henne tillbaka så fick jag en jävlarns lust att börja fixa med 720-karet i stugan.
    Nu var det dags att såga till stubben, som jag i mina drömmars värld visualiserade i ett mycket större kar än ett pluttigt 720...
    Stubbens "varande" gör att den måste placeras i ett vänsterhörn (om man är tvungen att vika sig för ett 720-kars litenhet) och därmed formas efter vänstra sidans gavelglas och bakrutan i 90° vinkel.

    Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_0166.jpg Visningar:	0 Storlek:	1.33 MB ID:     	2417800

    Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_0167.jpg Visningar:	0 Storlek:	930.1 kB ID:     	2417801

    Den nästan två meter långa trädstammen som jag tänker låta svepa genom hela inredningen har, efter månader, vägrat vattenmättas i större utsträckning och sjunka - så idag fick ett par tunga stenar göra jobbet att placera hela fanskapet helt under vatten. Nu skall den ner på bottnen och stanna där!

    Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_0168.jpg Visningar:	0 Storlek:	646.9 kB ID:     	2417802

    Jag tog ur ett antal stora träpjäser som legat i karet för vattenmättning och placerade dessa i en större vattentunna ute i trädgården. Detta material kan kanske komma till användning senare.

    I karet lät jag stubben få ligga till sig, och förhoppningsvis skall denna sjunka inom några veckor.

    Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_0170.jpg Visningar:	0 Storlek:	527.3 kB ID:     	2417803

    Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_0171.jpg Visningar:	0 Storlek:	578.2 kB ID:     	2417804

    I en hög med trädelar hittade jag en jävla fin Y-formad stam av körsbär som jag sågade till och placerade i en vanlig regntunna för vattenmättning.
    På bilden ser vi "benet" på den Y-formade stammen - kan komma att användas!

    Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_0172.jpg Visningar:	0 Storlek:	459.5 kB ID:     	2417805

    Ett par, tre stycken av forumets medverkande vill ju kolla in vad jag pysslar med, så nu skall det väl dra igång tycker jag, och puttar in några bilder.
    Har liksom fått lite feeling igen.
    Senast redigerad av Mats Bryzell; 21 May 2020, 14:53.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...