540 liters projekt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • illerfisken
    • January 2009
    • 313

    540 liters projekt

    akvarium
    Senast redigerad av illerfisken; 07 March 2010, 19:05.
    http://mfksweden.forum24.se/
  • Enola
    • November 2007
    • 660

    #2
    Det var vel inte helt oväntat? Tyckte det var en märklig kombination.
    Nytt 375 liters mix
    Byte från Ciklid till chokladgurami!! 150 liters med Ctenopomer

    Kommentar

    • Micke_nes
      • January 2009
      • 64

      #3
      Ursprungligen postat av illerfisken
      hej! imorgon ska jag beställa ett 540 liters akvarium 150x60x60 det kommer om någon vecka.

      Fiskarna är i ett 200 liters akvarium tills det nya kommer.
      4 sebra ciklider (4-6cm)

      1 guldfisk (7cm ,hade 4 men dom andra vart uppätna :/

      2 små malar (3-6cm) och 1 stor (20 cm)

      2 pilnäbbar det är en tire-track, den andra blir inte lika stor :/

      1 jätte gurami (20 cm)

      1 fengädda-polypterus senegalus (20 cm)

      6 skalarer ( inte så stora men inte så små heller

      1 shovelnose catfish,tigermal (13 cm)

      2 blå guramis som snart kommer att bli mat

      1 hujeta gädda,sötvattens baracuda (8 cm)

      akvariet ska inte ha så mycket deckoration mest rötter,stenar.
      plast växter kanske?

      Vad borde jag använda för bottenmaterial?


      Borde jag köpa doppvärmare?

      Jag är lite sugen på att ha en arowana skulle det funka så säljer dom en liten där jag bor.
      Jag vill ha tips på roliga fiskar som passar med dom jag har

      OBS! jag kommer inte att lägga upp länkar på bilder. isället kommer jag att lägga upp videor på youtube som jag länkar (det kommer kanske att vara några bilder i filmerna
      Läste igenom din post och det var, Ursäkta mitt språk en jävla blandning på fisk. Har du inte läst på något eller skiter du i vad andra säger?

      Jag håller på med "monsterfisk" själv. Skulle dock aldrig blanda zebra ciklider med tex en fengädda då cikliderna naffsar aldeles för mycket. Det är dock det minsta bekymmret du har.

      En fullvuxen Pseudoplatystoma fasciatum blir omkring en meter ( lite mindre). Den äter som en häst och växer som en likaså. Det är ett mirakel att den inte ätit upp dina malar, guramis samt skalarer än. Det är inte någon fråga ifall han/hon kommer göra det utan när.

      Hujeta gäddan blir 70cm lång. om jag inte minns helt fel så är det en stimmfisk samt att den är jävligt aggresiv.

      Senegalusen är egentligen den enda "monsterfisken" som du har som passar i dit kar. Den blir "bara" ca 40 cm.

      Jätteguramin har jag för mig blir uppåt en 60cm ( rätta mig om jag har fel)

      Samt pilnäbbarna går jag inte ens in på.

      Sen att du dessutom undrar ifall du skulle kunna släppa i en Arowana i din jävla soppa svarar jag inte ens på...

      Lite andra saker jag reflekterade över. Självklart behöver du doppvärmare. de flesta fiskar du har vill ha ca 24 grader. Sen undrar jag vilken pump du har tänkt dig. Dessa fiskar skitar ner som fan. så kör för fan inte med någon fluval 4plus. Kör med ytterfilter. Annars kommer du att få massdöd.

      Vet att jag glömt massor, men ville bara skriva av mig lite.

      Kommentar

      • illerfisken
        • January 2009
        • 313

        #4
        jag skaffar nog 20 paroonhajar i det istället! och en stor arowana skulle passa bra och dom har fått in en stor mal (vet ej vad den heter men den är randig) sen matar jag med ankor och råttor
        http://mfksweden.forum24.se/

        Kommentar

        • illerfisken
          • January 2009
          • 313

          #5
          tror du på allvar att dom blir så stora i akvarium?!?!?!NEJ! du har tydligen inte läst att stora fiskar nästan aldrig blir så stora som dom blir i naturen. bli inte arg och skriv dumma komentarer. Säg till mej istället att jag inte kan ha dom i ett sånt akvarium hela tiden. jag är inte dum och har 30 st 70 cm långa fiskar i ett akvarium som är 150 cm långt. antagligen så säljer jag dom eller skaffar större!
          http://mfksweden.forum24.se/

          Kommentar

          • illerfisken
            • January 2009
            • 313

            #6
            jag flyttade sebra cikliderna till en 10 liters plastburk.
            http://mfksweden.forum24.se/

            Kommentar

            Arbetssätt...