Asien 375 liter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Linda_A
    • March 2005
    • 1479

    #46
    Hej!

    Vad skönt att det inte är bara jag som svamlar runt i mörket!

    Nej den sidan har jag inte varit inne på. Ska spana runt där med! Tusen tack för tipset!

    Nu har jag spanat lite grann, men jag såg att för att få det bättre priset så måste man köpa extra för 3000 kr. Och frågan är det ändå inte blir billigare ifrån götet..
    Får kolla upp det.
    //Linda

    Kommentar

    • Pickles
      • October 2009
      • 1155

      #47
      Ursprungligen postat av Linda_A
      Sure när kommer du? Sorry jag kunde inte låta bli.

      Ja jag känner att jag vill ge SA en chans nu när vi faktiskt kommer att ha ett perfekt vatten för SA.

      Jag har dock bestämt mig att skippa att köpa 500 liters akvariumet och köra vidare på min första idée om att köpa ett möbelkar istället.
      Om jag inte hittar något väldigt bra pris här så ska vi åka till Göteborg istället. De verkar ha bäst priser enligt vad jag kan se på nätet.

      *Skrattar!* Tro mig, du vill INTE leja mig till att bygga någon bänk. Härhemma tycker jag att det är higtech med en skrivbordslampa som nattbelysning. ; D

      Du har inte övervägt ett begagnat då? Finns riktigt överkomliga priser på blocket även på möbelkar ibland.
      "They seek him here, they seek him there... Those Frenchies seek him everywhere. "
      ~25l vatten

      Kommentar

      • Nubi
        • March 2009
        • 9026

        #48
        Ursprungligen postat av Linda_A
        Hej!

        Vad skönt att det inte är bara jag som svamlar runt i mörket!

        Nej den sidan har jag inte varit inne på. Ska spana runt där med! Tusen tack för tipset!

        Nu har jag spanat lite grann, men jag såg att för att få det bättre priset så måste man köpa extra för 3000 kr. Och frågan är det ändå inte blir billigare ifrån götet..
        Får kolla upp det.
        Håller med tyckter inte det var billigt för 3000kr en möbel, man hittar komplett akvarium + möbel för det priset.
        Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

        Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
        Fiskbloggen

        Kommentar

        • Linda_A
          • March 2005
          • 1479

          #49
          Ursprungligen postat av Pickles
          *Skrattar!* Tro mig, du vill INTE leja mig till att bygga någon bänk. Härhemma tycker jag att det är higtech med en skrivbordslampa som nattbelysning. ; D

          Du har inte övervägt ett begagnat då? Finns riktigt överkomliga priser på blocket även på möbelkar ibland.
          hehe, ungefär som mig då.

          Jo men jag har gått på en del nitar ang begangat fast jag har haft något fint med. Men jag spanar runt på blocket med. Men ofta tycker jag att de är rätt dyra vs fula.

          Äh jag låter så kräsen men det är mest att jag vet att för att få sambon att gå med på detta så får det bli ett fint akvarium.

          Nubi: De flesta möbelbänkarna låg runt 3000 kr (ge och ta en 500kr). Men i just det fallet gällde det inte möbeln utan ett helt paket. Själv paket var bra pris (tror att det låg mellan 5-6 tusen) men för att få köpa den så var man tvungen att handla akvariesaker för 3000 kr extra.
          Iofs vilket kan vara bra men nåja.. Vi får la se vad det blir..
          Ännu är det ett tag kvar innan det är dags.
          //Linda

          Kommentar

          • Linda_A
            • March 2005
            • 1479

            #50
            Kan inte säga direkt att det har hänt massor här. Och det lär inte göra det på ett tag ännu heller även om jag spanar runt fortfarande.
            Just nu är det så mycket med flytten så efter det så är det dags att sätta igång på allvar.

            Idag ska jag i alla fall mäta platsen där jag tänkte ha akvariumet.

            Vacklar fortfarande mellan Asien och SA.. Det är svårt som tusan märker jag.. Nåja jag märker det när vi kommit till den punkten. Jag vet i alla fall ungefär vad jag skulle ha i båda fallen.
            //Linda

            Kommentar

            • Nubi
              • March 2009
              • 9026

              #51
              Linda! Har du hornbach i närheten av där du bor??
              Hornbach har Jewel bänk för BRA priset.
              mitt till 180l går på 930kr.
              Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

              Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
              Fiskbloggen

              Kommentar

              • Linda_A
                • March 2005
                • 1479

                #52
                Så där nu har jag uppdatera denna första sidan med igen.. Ändrar mig lite fram och tillbaka men nu är det bestämt i alla fall. Nu ska jag bara hitta ett bra akvarium med.
                //Linda

                Kommentar

                • Linda_A
                  • March 2005
                  • 1479

                  #53
                  Ursprungligen postat av Nubi
                  Linda! Har du hornbach i närheten av där du bor??
                  Hornbach har Jewel bänk för BRA priset.
                  mitt till 180l går på 930kr.
                  Oj jag hade missat att du hade frågat detta.

                  Nej tyvärr inte. Eller ja det beror väl på vad man menar med nära, det närmaste verkar vara Malmö om jag förstår hemsidan rätt. Vilket är ca 10 mil bort där vi bor just nu och sen blir det ca 13-15 mil bort.

                  Får se hur det blir..
                  //Linda

                  Kommentar

                  • Nubi
                    • March 2009
                    • 9026

                    #54
                    Ursprungligen postat av Linda_A
                    Oj jag hade missat att du hade frågat detta.

                    Nej tyvärr inte. Eller ja det beror väl på vad man menar med nära, det närmaste verkar vara Malmö om jag förstår hemsidan rätt. Vilket är ca 10 mil bort där vi bor just nu och sen blir det ca 13-15 mil bort.

                    Får se hur det blir..
                    Där har de ialf mängder av olika akvariebänkar och jag köpte mitt för 930kr jewel 180l skitsnygg och så värt priset!

                    Du kanske har vägarna förbi Malmö ngn dag
                    Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                    Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                    Fiskbloggen

                    Kommentar

                    • Linda_A
                      • March 2005
                      • 1479

                      #55
                      Nja.. Om man säger så här har jag varit i Malmö kanske 4-5 gånger på snart 10 år här nere.. Men visst någon dag kanske, är ju inte död ännu.

                      Samt att jag inte behöver någon bänk längre då jag tackade nej till erbjudande om det akvariumet som det behövdes en bänk till.
                      //Linda

                      Kommentar

                      • danne0301
                        • July 2009
                        • 1128

                        #56
                        Men, vart bor du nu? Eftersom du säger att du kan åka till Göteborg och handla..
                        Gbg har ju Hornbach med en riktigt ok akvarieavdelning, 10-talet möbler brukar stå uppställda.
                        Sedan är det bara typ 3 minuter till Herkules zoo fast jag har svårt att tänka mig att de kommer i närheten prismässigt.
                        Enbart innehavare av saltvatten för tillfället.

                        2 gånger 54L odlingsprojekt
                        540L Ormhuvudfisk som blev CA

                        Kommentar

                        • Linda_A
                          • March 2005
                          • 1479

                          #57
                          Jag bor inte i närheten av Göteborg utan i nordöstra skåne, i sånt fall hade vi ju åkt dit planerat. Orsaken att jag ens funderar på Göteborg är prisskillnaden härifrån på nya akvarium. Det hade varit värt att åka iväg för ett nytt kar.

                          Det är inte riktigt samma sak som att ha vägarna förbi någon dag dock, som Nubi frågade om jag hade i Malmö.
                          //Linda

                          Kommentar

                          • danne0301
                            • July 2009
                            • 1128

                            #58
                            Jaha åkej tänkte du bodde nära
                            Enbart innehavare av saltvatten för tillfället.

                            2 gånger 54L odlingsprojekt
                            540L Ormhuvudfisk som blev CA

                            Kommentar

                            Arbetssätt...