234L SA Apisto. kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Marnat
    • November 2009
    • 2012

    Ursprungligen postat av Klotte
    Vilken imorgon menar du?
    ehum, jag är pappaledig, tiden räckte visst inte till ;/
    \\54L Apistos//
    \\234L SA//
    MVH Marcus

    Kommentar

    • Marnat
      • November 2009
      • 2012

      liten bildupdate då det hade växt igen ganska rejält uner semestern kan man säga

      fick oxckså en bild på ett av ynglen, jag trodde at jag hade en överlevare av baenschi ynglen men där var tydligen 4 st såg jag idag, de är alla ungefär 1cm nu och snart bör jag kunna fånga in dem och flytta över till en annan burk söta rackare iaf. nån liten film kommer om en stund
      Bifogade filer
      \\54L Apistos//
      \\234L SA//
      MVH Marcus

      Kommentar

      • c90368

        • September 2006
        • 5973

        Ser riktigt trevligt ut!
        Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
        http://www.youtube.com/user/c90368
        /Maths

        Kommentar

        • Marnat
          • November 2009
          • 2012

          Ursprungligen postat av c90368
          Ser riktigt trevligt ut!
          ja jag är ganska nöjd nu, mycket skit som flyger runt för tillfället bara men det ordnar sig snart, måste rengöra filtret tror jag då det inte är rengjort sen starten för 6 månader sen.

          ska också försöka få pp de två siameserna och ersätta med två stycken LDA-01or tänkte jag
          \\54L Apistos//
          \\234L SA//
          MVH Marcus

          Kommentar

          • hult87
            • February 2010
            • 1287

            riktigt snyggt som vanligt

            Kommentar

            • VisualDarkness
              • February 2010
              • 7417

              Att ha gröna fingrar är en sak men att lyckas som du har är nästan olagligt snyggt!
              Skakar du om de buskiga växterna ibland för att få bort allt som samlar i dem? Det är ett problem för mig i alla fall.
              180l Sällskap:
              http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
              60l Asien:
              http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

              Kommentar

              • Marnat
                • November 2009
                • 2012

                Ursprungligen postat av VisualDarkness
                Att ha gröna fingrar är en sak men att lyckas som du har är nästan olagligt snyggt!
                Skakar du om de buskiga växterna ibland för att få bort allt som samlar i dem? Det är ett problem för mig i alla fall.
                tack men jag tycker att det ser sjukt smutsigt ut för tillfället, hade tänkt mig rensa upp och göra en rescape i helgen, dock sket det sig då jag inte har ett överlevande yngel av baenschi utan 4 stycken på runt centimetern :P vill inte skrämma upp dem så det får vara som det är, ska dock se om jag kan göra en ordentlig dammsugning åtminstone. Jag skakar inte om några växter då mina fiskar sköter det själva. det samlas dock mest skit bland vallisnerian längst bak, detta då den är så förbannat tät att man ser in max 3cm vid botten :P det är som en jäkla vägg hehe


                tack också till dig hultarn för de fina orden
                \\54L Apistos//
                \\234L SA//
                MVH Marcus

                Kommentar

                • Klotte
                  • February 2007
                  • 621

                  Fasen va det växer hos dig! Riktigt snyggt också! När man ser kar som ditt kommer man ihåg varför man satte igång med växter. Några frågor som vanligt

                  Hur gick det med din sumpväxt? Ruttnade den eller plockade du ur den ändå?

                  Vad har du för planer med Riccian?

                  Och sist men inte minst, du ska väl kasta in lite bilder på karet till Plantswaps tävling? Riccian borde ju hinna växa fast lite innan 1 september
                  540 liter SA/Växtkar ctrl+alt+delete omstartat 110420
                  100 liter blandat...

                  Kommentar

                  • Marnat
                    • November 2009
                    • 2012

                    Ursprungligen postat av Klotte
                    Fasen va det växer hos dig! Riktigt snyggt också! När man ser kar som ditt kommer man ihåg varför man satte igång med växter. Några frågor som vanligt

                    Hur gick det med din sumpväxt? Ruttnade den eller plockade du ur den ändå?

                    Vad har du för planer med Riccian?

                    Och sist men inte minst, du ska väl kasta in lite bilder på karet till Plantswaps tävling? Riccian borde ju hinna växa fast lite innan 1 september

                    tack tack

                    sumpväxten luktade som fan så jag slängde skiten, höll med anda ordi ungefär 3 veckor, hade ju hoppas på nån månad i alla fall.

                    Mina planer med Riccia nu är att få bort den jävla skiten från mitt kar asap :P helvetet växte så in i helvete och satte sig överallt i karet, kommer bli ett helvete att bli av med den.

                    fuderar på att gå med i tävlingen men jag är själv inte helt nöjd, fast prova kan man ju alltid
                    \\54L Apistos//
                    \\234L SA//
                    MVH Marcus

                    Kommentar

                    • Klotte
                      • February 2007
                      • 621

                      Sen jag satte ner min Riccia i mitt kar har jag plockat upp småbitar varje kväll, men jag band fast och satte med nät så det är bara små bitar som slitit sig... Läste nånstans att om man har den löst har man den snart överallt, är lite rädd för det...

                      Tråkigt med sumpväxten, för den var snygg som fasen...
                      540 liter SA/Växtkar ctrl+alt+delete omstartat 110420
                      100 liter blandat...

                      Kommentar

                      • Marnat
                        • November 2009
                        • 2012

                        Ursprungligen postat av Klotte
                        Sen jag satte ner min Riccia i mitt kar har jag plockat upp småbitar varje kväll, men jag band fast och satte med nät så det är bara små bitar som slitit sig... Läste nånstans att om man har den löst har man den snart överallt, är lite rädd för det...

                        Tråkigt med sumpväxten, för den var snygg som fasen...
                        jag körde den ju fritt för att den skulle växa till sig lite, det gjorde den med råge och fastnade samtidgt överallt i hela jävla burken jag tänker därmed aldrig mer röra riccia, vill jag ha nånlite klurigare marktäckare så ger jag mig på HC eller något åt det hållet istället.
                        \\54L Apistos//
                        \\234L SA//
                        MVH Marcus

                        Kommentar

                        • Klotte
                          • February 2007
                          • 621

                          HC är snyggt och du borde väl ha ljus nog för den, jag får hålla mig till mossa för ljuset räcker inte till nått annat på botten
                          540 liter SA/Växtkar ctrl+alt+delete omstartat 110420
                          100 liter blandat...

                          Kommentar

                          • hult87
                            • February 2010
                            • 1287

                            om du orkar göra dig besväret tar jag gärna emot riccian behöver det till mitt räkkar

                            Kommentar

                            • Marnat
                              • November 2009
                              • 2012

                              Ursprungligen postat av hult87
                              om du orkar göra dig besväret tar jag gärna emot riccian behöver det till mitt räkkar
                              riccian är slängd då den började ruttna fort som fan utan ljuset från karet tyvärr. allting ruttnade faktiskt, har skickat iväg den vattenspikblad jag kunde avvara nu senaste vattenbytet till rosali, hoppas den kommer fram idag.


                              Vidare så har jag scapat om riktigt ordentligt nu och köpt mig tre stycken LDA01(L169) och har lyckats ta några bilder på ynglen, jag räknar tre stycken på runt centimetern
                              Bifogade filer
                              \\54L Apistos//
                              \\234L SA//
                              MVH Marcus

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Jaha...då blev man gott avis igen... MYCKET snyggt

                                Åhh så sugen man blir på att göra om, fast det får jag ta efter semestern.
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...