234L SA Apisto. kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Marnat
    • November 2009
    • 2012

    Ursprungligen postat av Linda_A
    Ser riktigt bra och kommer nog att bli ännu bättre när det har växt till sig! Och grattis till leken.

    Det lilla karet är riktigt mysigt med!
    tack tack Ja med tanke på att min gamla crypto har växt ganska bra så hoppas jag att de nya också växer som sören

    honan verkar sköta sig bra men hanen chillar mest och simmar runt med tetrorna.

    Ursprungligen postat av Nubi
    Grattis till lek! Har du gjort av dig med dina tetror O_O??
    Karet börjar verkligen ta form så roligt!
    Vad skoj att det lilla karet börjar komma igen nu
    tetrorna är kvar virrpanna, du ser dem ju på flera av bilderna

    och ja det lilla karet verkar äntligen ha funnit någon typ av balans, det stora karet som är ur balans nu iom att jag precis kommit igång med vattenbyten, eller ja, kört 3 vattenbyten nu ju men det är ju ändå en förändring.
    \\54L Apistos//
    \\234L SA//
    MVH Marcus

    Kommentar

    • Pickles
      • October 2009
      • 1155

      Du har fått till en riktigt härlig nivåskillnad och djupkänsla med dina olika typer och nyanser av växtlighet! Det måste vara ett spännande kar att titta på.
      Grattis till leken också!

      *Lånar Nubi ett par brillor*
      "They seek him here, they seek him there... Those Frenchies seek him everywhere. "
      ~25l vatten

      Kommentar

      • Nubi
        • March 2009
        • 9026

        Jag såg inte fiskarna, jag letade efter en cirkel där cikliderna hade lekt *skratt*
        Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

        Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
        Fiskbloggen

        Kommentar

        • Marnat
          • November 2009
          • 2012

          Ursprungligen postat av Pickles
          Du har fått till en riktigt härlig nivåskillnad och djupkänsla med dina olika typer och nyanser av växtlighet! Det måste vara ett spännande kar att titta på.
          Grattis till leken också!

          *Lånar Nubi ett par brillor*
          Tack för de vänliga orden, jo jag fastnar alldeles för lätt där kan jag meddela

          Ursprungligen postat av Nubi
          Jag såg inte fiskarna, jag letade efter en cirkel där cikliderna hade lekt *skratt*
          Jag hoppas verkligen att du inte missat cirkeln jag ritat till åtminstone
          \\54L Apistos//
          \\234L SA//
          MVH Marcus

          Kommentar

          • Nubi
            • March 2009
            • 9026

            Ursprungligen postat av Marnat
            Tack för de vänliga orden, jo jag fastnar alldeles för lätt där kan jag meddela



            Jag hoppas verkligen att du inte missat cirkeln jag ritat till åtminstone
            ahaha Nej det var ju den jag tittade efter :P
            Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

            Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
            Fiskbloggen

            Kommentar

            • Marnat
              • November 2009
              • 2012

              Det har börjat bli en hel del grönalger på rötter och växter men även en del penselalger tror jag det är, små små buskar på bladen av mina fiskar.

              Jag härleder det till en förändring av ljustimmarna från 11 timmar i sträck till 5+6 timmar, har sänkt detta till 4+5 nu så får vi se om det blir bättre, kommer inte förändra ljustimmar på 2 månader från och med idag tänkte jag. så får vi se om det blir förändring eller om jag behöver siameser :/
              \\54L Apistos//
              \\234L SA//
              MVH Marcus

              Kommentar

              • Marnat
                • November 2009
                • 2012

                Och nu efter att ha sett hawkses före och efter bild så får det faktiskt bli 2 stycken siameser tills karet är rensat åtminstone
                \\54L Apistos//
                \\234L SA//
                MVH Marcus

                Kommentar

                • hult87
                  • February 2010
                  • 1287

                  väldigt snygga kar

                  Kommentar

                  • Marnat
                    • November 2009
                    • 2012

                    Ursprungligen postat av hult87
                    väldigt snygga kar
                    tackar så mycket
                    \\54L Apistos//
                    \\234L SA//
                    MVH Marcus

                    Kommentar

                    • Pickles
                      • October 2009
                      • 1155

                      Köp ett GÄNG siameser! Du kommer att bli kär. ; )
                      "They seek him here, they seek him there... Those Frenchies seek him everywhere. "
                      ~25l vatten

                      Kommentar

                      • Marnat
                        • November 2009
                        • 2012

                        Ursprungligen postat av Pickles
                        Köp ett GÄNG siameser! Du kommer att bli kär. ; )
                        de kommer förflyttas till någon annan så fort algerna är uppätna faktiskt. siameser hör inte hemma i ett SA kar och de blir även för stora för övriga invånare
                        \\54L Apistos//
                        \\234L SA//
                        MVH Marcus

                        Kommentar

                        • Pickles
                          • October 2009
                          • 1155

                          Det var som rackarn! Jag brukar själv fuska utanför biotop ibland *host* så jag tänkte inte på att det inte simmar några siameser genom sydamerika. ^^
                          Kanske ett gött tillfälle för dig att skaffa ett asienkar på sidan om? De är verkligen kära fiskar trots allt. Aktiva, sprudlande och bubblande (höhöh) från morgon till kväll..

                          Var ska de adopteras bort? Några planer?
                          Och ser du några snabba resultat bland trådalgerna? Mina tog närmare tre månader att bli av med och jag nyper fortfarande bort stänglar som börjar odla skägg. *Manisk*
                          "They seek him here, they seek him there... Those Frenchies seek him everywhere. "
                          ~25l vatten

                          Kommentar

                          • Marnat
                            • November 2009
                            • 2012

                            Ursprungligen postat av Pickles
                            Det var som rackarn! Jag brukar själv fuska utanför biotop ibland *host* så jag tänkte inte på att det inte simmar några siameser genom sydamerika. ^^
                            Kanske ett gött tillfälle för dig att skaffa ett asienkar på sidan om? De är verkligen kära fiskar trots allt. Aktiva, sprudlande och bubblande (höhöh) från morgon till kväll..

                            Var ska de adopteras bort? Några planer?
                            Och ser du några snabba resultat bland trådalgerna? Mina tog närmare tre månader att bli av med och jag nyper fortfarande bort stänglar som börjar odla skägg. *Manisk*

                            hehe jag måste övertyga frugan om ett kar till först och det blir inte förrän vi flyttar, kommer troligen flytta till skåne detta året, vilket är ett helvetesprojekt i sig, då båda måste skaffa nytt jobb och köpa hus etc etc.

                            Men jag har i tankarna ett hobbyrum oavsett, för akvarier och datorn, dock innebär det att jag aldrig kommer se min fru igen

                            de kommer säkert adopteras bort till danne som redan nu ska ha mina tetror och långsträckta pansarmalar :P pansarmalarna blir hans inkörsfiskar i SA karet som sen får flytta till hans blandkar där de kommer passa perfekt med resterande fiskar

                            Tetrorna är helt enkelt för vilda och rovgiriga för mitt kar, så jag ska byta mot glödband+neoner.
                            \\54L Apistos//
                            \\234L SA//
                            MVH Marcus

                            Kommentar

                            • Marnat
                              • November 2009
                              • 2012

                              då var veckans vattenbyte gjort då doserat nytt pmdd och upptäckt att jag hade ungefär 45 utlöpare från vallisnerian längst bak, slängt en massa och tryckt ner några i lilla karet nu
                              \\54L Apistos//
                              \\234L SA//
                              MVH Marcus

                              Kommentar

                              • macke_fisk
                                • December 2005
                                • 4442

                                ett riktigt snyggt akvarium du har fått till , kan tänka mig att du blir sittandes flera timmar om dan, det hade jag iaf gjort .
                                MVH macke_fisk

                                Kommentar

                                Arbetssätt...