234L SA Apisto. kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Marnat
    • November 2009
    • 2012

    Ursprungligen postat av Nubi
    oooh vad spännande!
    Undrar om de är lätta att få till lek Kanske man kan ordna ett odlings kar
    Det jag om pansarmalarna är att det är honor som väljer ut hanar
    tydligen ska de vara ganska krångliga med lek har jag läst mig till, men det är korrekt vad jag förstår att det är honan som väljer make, dock kan hanen stressa ihjäl honan efter att rommen lagts.
    \\54L Apistos//
    \\234L SA//
    MVH Marcus

    Kommentar

    • Nubi
      • March 2009
      • 9026

      Ursprungligen postat av Marnat
      tydligen ska de vara ganska krångliga med lek har jag läst mig till, men det är korrekt vad jag förstår att det är honan som väljer make, dock kan hanen stressa ihjäl honan efter att rommen lagts.
      hehe =) Med ett hav på 720l och 180l kan man lätt separera på de
      Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

      Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
      Fiskbloggen

      Kommentar

      • Marnat
        • November 2009
        • 2012

        Liten uppdatering, inte hänt mycket sen sist snurrat lite på mittenroten samt fått låna en 2x18W ramp av Danne_85, lite mer ljust i karet är ju aldrig fel fram tills jag får råd att köpa en till T5 ramp.

        däremot får ni en hel flock bilder då jag smällde av en radda ikväll

        1. Några bilder på min bågfenshane.
        2. baenschi honan, hanen vägrade visa sig när kameran kom fram
        3. Allmänna bilder från karet
        4. Lite bilder på de alger jag börjat få en del av, någon som kan svara vad det är samt bästa sätt att bli av med dem?
        5. några bilder på de nya växterna, Lilaeopsisen samt smalbladiga ormbunks skott
        6. Slängde även in några bilder från lilla "räk" karet, som ni ser så har jag fått en hel del trådalger, inte riktigt säker på hur jag ska bli av med dem, kan även meddela Nubi att dina räkor är grymma, en hona går redan runt med rom, vilket syns litegrann på en av bilderna (man behöver lite fantasi)
        Bifogade filer
        \\54L Apistos//
        \\234L SA//
        MVH Marcus

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Mycket fina fiskar mm
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • Marnat
            • November 2009
            • 2012

            Ursprungligen postat av PiaJo
            Mycket fina fiskar mm
            han är inte lika fin som din, men stackarn är ju bara en ungfisk
            \\54L Apistos//
            \\234L SA//
            MVH Marcus

            Kommentar

            • maccan
              • September 2009
              • 154

              Satans vilket fint kar! jävligt najs! lycka till!
              I´m hung as Einstein and smart like a horse

              http://www.youtube.com/watch?v=6lKadIoXWVg

              Kommentar

              • Linda_A
                • March 2005
                • 1479

                Ser riktigt bra ut!
                //Linda

                Kommentar

                • Marnat
                  • November 2009
                  • 2012

                  Ursprungligen postat av maccan
                  Satans vilket fint kar! jävligt najs! lycka till!
                  Ursprungligen postat av Linda_A
                  Ser riktigt bra ut!

                  tack båda

                  blev precis av med två stycken anubias, de med långa blad

                  Danne_85 kom över och snodde till sitt lekkar åt hans pilska scalarer hehe
                  \\54L Apistos//
                  \\234L SA//
                  MVH Marcus

                  Kommentar

                  • Nubi
                    • March 2009
                    • 9026

                    Kul att det går bra för Danne! Super snygga bilder!!
                    Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                    Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                    Fiskbloggen

                    Kommentar

                    • Marnat
                      • November 2009
                      • 2012

                      Ursprungligen postat av Nubi
                      Kul att det går bra för Danne! Super snygga bilder!!
                      japp det är kul

                      tack tack, har beklagat mig för danne att det inte växer i mitt kar, men igår när vi gick igenom bilder så insåg jag att papegojbladet växt nästan 10-15 cm på runt en månad haha, helvete vad man lätt blir blind alltså
                      \\54L Apistos//
                      \\234L SA//
                      MVH Marcus

                      Kommentar

                      • Nubi
                        • March 2009
                        • 9026

                        mmm, man blir väldigt snabbt blind när man dagligen tittar ner i karet.
                        Men kul att dina papegojblad tris, en av de jag har trivs inte, jag ska flytta på de närmare rutan, kanske de blir glada
                        Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                        Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                        Fiskbloggen

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Halloj Marcus!
                          Vi snackade ju om "gånggrifter" i en annan tråd om Malawi-inredning.
                          Jag tittade lite på de senaste bilderna och jag tror att jag ser vilken bild du menar, där du känner att du byggt lite "gånggriftigt". Det är förmodligen bilden med tre, fyra runda stenar och där du liksom lagt ett "tak" i form av en rund sten ovanpå, eller hur?
                          När det handlar om ett litet röse av den kalibern, så tycker åtminstone inte jag att du behöver ändra det - om du inte själv tycker att det ser taskigt ut såklart.
                          Feelingen av konstgjordhet blir väl mer när man sätter lite flatare stenar som två lodräta väggar och ett platt tak ovanpå - ungefär så. Jag tycker ditt kar ser jättesnyggt ut!

                          Kommentar

                          • Marnat
                            • November 2009
                            • 2012

                            Ursprungligen postat av MaxB
                            Halloj Marcus!
                            Vi snackade ju om "gånggrifter" i en annan tråd om Malawi-inredning.
                            Jag tittade lite på de senaste bilderna och jag tror att jag ser vilken bild du menar, där du känner att du byggt lite "gånggriftigt". Det är förmodligen bilden med tre, fyra runda stenar och där du liksom lagt ett "tak" i form av en rund sten ovanpå, eller hur?
                            När det handlar om ett litet röse av den kalibern, så tycker åtminstone inte jag att du behöver ändra det - om du inte själv tycker att det ser taskigt ut såklart.
                            Feelingen av konstgjordhet blir väl mer när man sätter lite flatare stenar som två lodräta väggar och ett platt tak ovanpå - ungefär så. Jag tycker ditt kar ser jättesnyggt ut!

                            vad bra att du gillar det

                            jo det är den jag menar faktiskt, nu blir det ju lite bättre när en av rötterna liksom vilar på det så jag är ganska nöjd med det.

                            det jag inte gillar riktigt är det som ligger under den stora roten helt ensamt, ser lite konstigt placerat ut då jag inte har några växter ens som kan omgärda det, detta då roten täcker allt ljus, jag har tänkt fylla på med fler stenar där för att ge det ett mer rösaktigt utseende och även försöka klä in det en smula med mossa, om jag får det att funka dvs.
                            \\54L Apistos//
                            \\234L SA//
                            MVH Marcus

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av Marnat
                              vad bra att du gillar det

                              jo det är den jag menar faktiskt, nu blir det ju lite bättre när en av rötterna liksom vilar på det så jag är ganska nöjd med det.

                              det jag inte gillar riktigt är det som ligger under den stora roten helt ensamt, ser lite konstigt placerat ut då jag inte har några växter ens som kan omgärda det, detta då roten täcker allt ljus, jag har tänkt fylla på med fler stenar där för att ge det ett mer rösaktigt utseende och även försöka klä in det en smula med mossa, om jag får det att funka dvs.
                              Hmmm... som jag ser det har du två "problemstenläggningar" och det är just de två som ligger bakom och framför roten till vänster - typ två stenar omlott. Om du har någon fisk som rent funktionellt använder dessa två typer av "grottor" skulle jag föreslå att du sparar den grejen bakom roten (som ändå inte syns så väl nu) bygger upp med t.ex. javaormbunkar i rejäla knippen ovanför stenarna, som kan välla fram bakom och upp ovanför roten. Framför roten kan du ju istället addera mindre rotpinnar och trycka in viss växtlighet mellan dessa. Bara som ett exempel...

                              Kommentar

                              • Marnat
                                • November 2009
                                • 2012

                                Ursprungligen postat av MaxB
                                Hmmm... som jag ser det har du två "problemstenläggningar" och det är just de två som ligger bakom och framför roten till vänster - typ två stenar omlott. Om du har någon fisk som rent funktionellt använder dessa två typer av "grottor" skulle jag föreslå att du sparar den grejen bakom roten (som ändå inte syns så väl nu) bygger upp med t.ex. javaormbunkar i rejäla knippen ovanför stenarna, som kan välla fram bakom och upp ovanför roten. Framför roten kan du ju istället addera mindre rotpinnar och trycka in viss växtlighet mellan dessa. Bara som ett exempel...
                                precis det är de två jag inte är helt nöjd med, inga apor som leker heller änsålänge, däremot tror jag att det snart är dags för bågfenarna som tagit en håla under jätteroten i besittning, honan jagar bort både hanen och andra fiskar därifrån, därav har jag inte rört mkt på det lilla röset då det döljer rothålet en del. dock funtar jag på att flytta de två stenarna till röset längst back och bygga på det så att säga, tillsammans med några till, på så vis kan jag trycka in lite extra växtlighet där fram
                                \\54L Apistos//
                                \\234L SA//
                                MVH Marcus

                                Kommentar

                                Arbetssätt...