Odling på Äppelsnäckor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nubi
    • March 2009
    • 9026

    Lite bilder på Äppelsnäckorna (röd juvelciklids yngel ville vara med på bild)

    Klicka på bilden för större version

Namn: DSC00929.jpg
Visningar: 1
Storlek: 105,0 KB
ID: 2117507

    Klicka på bilden för större version

Namn: DSC00926.jpg
Visningar: 1
Storlek: 97,1 KB
ID: 2117508

    Klicka på bilden för större version

Namn: DSC00928.jpg
Visningar: 1
Storlek: 109,9 KB
ID: 2117509
    Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

    Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
    Fiskbloggen

    Kommentar

    • skojfisk
      • December 2009
      • 63

      Ursprungligen postat av Nubi
      Jahaaaa. Har ni inga lila/bruna snäckor i Schweiz? *nyfiken*
      Var i Tyskland i helgen och de hade super coola färger på posthornsnäckor vita skal med rosa fot Grymt coola

      A. Helenor är nog de effektivaste snäckorna om du vill bli av med skärpsnäckor
      Nej, bara guld finns det.
      Posthornssnäckorna låter interessanta... Får köra över gränsen då. Är ju bara 1 timme eller så... Helenasnäckor, är de vanliga?
      Anledningen till att jag HATAR skräpsnäckor är att de kalasar upp mina växter *sniff sniff* och är fula som attan. Hade jag haft ett större kar skulle jag haft praktbotior bara för att de är så fina...
      Världen är full av mysterier. Anledningen är ett mysterium.

      Sjuttitvå liter fisksoppa är en hel del mat. Jag föredrar sjuttitvå liter vatten, grus, och fisk.

      Kommentar

      • Nubi
        • March 2009
        • 9026

        Aha Men det är inte bara en timme från gränsen till mig :P
        Från Göteborg hem till oss äre ca 42 mil, du är mer än välkommen hem till oss på en fika

        A helenor såg jag på Mässan i Tyskland, de kostade 10kr st. Kika runt i affärerna, du kanske hittar de.
        Här är de rätt så vanliga, kanske inte i alla butiker, man hittar de annars på nätet.
        Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

        Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
        Fiskbloggen

        Kommentar

        • skojfisk
          • December 2009
          • 63

          Ok...Får ge mig runt stan och leta då, precis som förra lördagen när jag sökte ett filter. Specialakvarie affären hade ingen, precis som de andra 7 affärerna jag letade i. Hopplöst.
          Leta leta leta leta.
          Nu tror jag att jag lämnar tillbaka tråden så Nubi får fortsätta med bebbarna...
          Tyvärr liiite långt till fikat
          Världen är full av mysterier. Anledningen är ett mysterium.

          Sjuttitvå liter fisksoppa är en hel del mat. Jag föredrar sjuttitvå liter vatten, grus, och fisk.

          Kommentar

          • Nubi
            • March 2009
            • 9026

            Imorse räknade jag till 5 kokonger, 5st har mina äppelsnäckor lagt på täckglaset
            De håller på som kaniner, ändå vid vb så tillsätter jag varmare vatten för att inte trigga igång de...
            någon som har tips på hur man inte triggar igång de
            Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

            Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
            Fiskbloggen

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Ursprungligen postat av Nubi
              Imorse räknade jag till 5 kokonger, 5st har mina äppelsnäckor lagt på täckglaset
              De håller på som kaniner, ändå vid vb så tillsätter jag varmare vatten för att inte trigga igång de...
              någon som har tips på hur man inte triggar igång de
              Herre Jisses, de är verkligen som kaniner..
              Tur att du snart blir av med några snart då
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • Nubi
                • March 2009
                • 9026

                hihi, ja skönt att folk gillar de lika mkt som jag gör

                De börjar bli riktigt stoooora
                Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                Fiskbloggen

                Kommentar

                • Pliina
                  • January 2010
                  • 292

                  Oj vad snäckor du får!
                  Nu har jag övertalat min sambo att skräpsnäckorna ska få vara kvar till viss del =)

                  Ser väldigt fint ut med den där växt/mossbollen på bilden =)!

                  (kan man kanske få köpa en snäcka när vädrets makter tillåter*viskar så inte sambon hör* )

                  Kommentar

                  • Nubi
                    • March 2009
                    • 9026

                    Ursprungligen postat av Pliina
                    Oj vad snäckor du får!
                    Nu har jag övertalat min sambo att skräpsnäckorna ska få vara kvar till viss del =)

                    Ser väldigt fint ut med den där växt/mossbollen på bilden =)!

                    (kan man kanske få köpa en snäcka när vädrets makter tillåter*viskar så inte sambon hör* )
                    HahaahahahahaHAAHAH!!! Psst, växt/mossbollen är en broccoli *HAAHAHAH!!*
                    mmm, du kan bara säga att det är en ovanlig snygg skärpsnäcka
                    Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                    Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                    Fiskbloggen

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Ursprungligen postat av Nubi
                      HahaahahahahaHAAHAH!!! Psst, växt/mossbollen är en broccoli *HAAHAHAH!!*
                      Det tog ett tag för mig oxå innan jag såg att det var en broccoli..
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • Nubi
                        • March 2009
                        • 9026

                        Ahahaha!!
                        Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                        Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                        Fiskbloggen

                        Kommentar

                        • karrokaja
                          • March 2006
                          • 5388

                          brocoli är en mirakelgrönsak!! mina snäckor har vart redigt trötta ett tag och jag var säker på att det berodde på att jag matat med endast gurka en lång period nu.
                          dom satt bara och sov hela tiden.
                          nu fixade jag lite brocoli och nu dom har börjat rusa runt, hoppa ner från rötter, surfa på ytan och allt det som äppelsnäckor gör. och dom har bara fått en bit...
                          Gurka smakar nog bra men det är ju bara 97% vatten vilket dom har i överflöd runt sej.
                          Brocoli innhåller ju massa mineraler och kalk och har inte alls samma mängd vatten i sej Brocoli is tha shit!!
                          Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                          kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                          Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                          I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                          Kommentar

                          • Nubi
                            • March 2009
                            • 9026

                            Ursprungligen postat av karrokaja
                            brocoli är en mirakelgrönsak!! mina snäckor har vart redigt trötta ett tag och jag var säker på att det berodde på att jag matat med endast gurka en lång period nu.
                            dom satt bara och sov hela tiden.
                            nu fixade jag lite brocoli och nu dom har börjat rusa runt, hoppa ner från rötter, surfa på ytan och allt det som äppelsnäckor gör. och dom har bara fått en bit...
                            Gurka smakar nog bra men det är ju bara 97% vatten vilket dom har i överflöd runt sej.
                            Brocoli innhåller ju massa mineraler och kalk och har inte alls samma mängd vatten i sej Brocoli is tha shit!!
                            Duktigt Karro :P Dvala dina snäckor sådär
                            Testa med ärtor, det sätter fart på de med
                            Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                            Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                            Fiskbloggen

                            Kommentar

                            • karrokaja
                              • March 2006
                              • 5388

                              A men det får dom i räkmixbitarna som fiskarna missr!
                              Dom gillar räkägg från frysta räkor! räggäggen är lixom ihopklistrade till en klump vilket gör det lätt fr snäckan att hålla i dom kommer till och med fram ur skalet om man tar upp dom, lägger dom i handen med lite räkägg in front.

                              Fn mitt tangentbord börjar ge efter! skriver som en dyslektiker:P
                              Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                              kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                              Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                              I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                              Kommentar

                              • Nubi
                                • March 2009
                                • 9026

                                Mina älskar när jag matar ynglerna med bosmidier, artemia o andra frysfoder,
                                såg en igår som höll fast en frysfoders bit egoistisk.
                                Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                                Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                                Fiskbloggen

                                Kommentar

                                Arbetssätt...