Odling på Äppelsnäckor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tinka
    • February 2010
    • 63

    Nubi, hur stora är dina bebisar när du säljer dem? Och hur "paketerar" du dem om de ska skickas?

    Kommentar

    • karrokaja
      • March 2006
      • 5388

      Ursprungligen postat av Tinka
      Nubi, hur stora är dina bebisar när du säljer dem? Och hur "paketerar" du dem om de ska skickas?
      Hon tar mina gamla snusdosor och skickar iväg dom i
      Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
      kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
      Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
      I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

      Kommentar

      • Nubi
        • March 2009
        • 9026

        Ursprungligen postat av Tinka
        Nubi, hur stora är dina bebisar när du säljer dem? Och hur "paketerar" du dem om de ska skickas?
        De kan vara mellan 5 veckor och 2 månader. Så fort jag ser vad det blir för färg på de så slänger jag ut de på annons.

        Jag får gamla snusdosor av KarroKaja. Gör hål på locket av snusdosan, blöt bomull i botten av dosan.
        Tejpar ihop snusdosan. Så inget skulle hända.
        Tar gammal tidningspapper och fyller luftrummen i ett vadderat kuver så de inte far omkring. Vet att jag inte behöver göra så men ibland gör jag det.

        Köper Vadderat kuver på Posten (30kr).

        De som är större, vi säger som en körsbärstomat-storlek får inte plats i en snusdosa. Då kör jag på philladephia förpackning eller Cantadou. Vet att pizzasallads förpackning funkar med. Men jag äter inte Pizza så ofta.

        Ursprungligen postat av karrokaja
        Hon tar mina gamla snusdosor och skickar iväg dom i
        Så bra med vänner som har dåliga vanor, sluta ALDRIG att snusa
        Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

        Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
        Fiskbloggen

        Kommentar

        • Nubi
          • March 2009
          • 9026

          Nu har jag gått igenom mina snäckor. Kameran har jag inte hittat och min mobil börjar ge upp

          JAG HAR GHOST!!!!! Fan vad coolt, av de lila, blåa och vita fick jag Ghost! Lite coolt

          Jag har enstaka lila med mörkrosa ränder (de behåller jag) Ett par småttingar lyser jätte stark i färgen, Rosa
          Finns en del snäckor som har en färg, ser ut som vita i skalen, men ändå inte och mörk fot. inte ghost.
          Några är sandfärgade.
          Såg två som var jätte jätte mörka i skalet, nästan svart.

          Alla vita skickade jag idag till en zoopetare (finns risk att andra färger kom med)
          Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

          Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
          Fiskbloggen

          Kommentar

          • karrokaja
            • March 2006
            • 5388

            Ursprungligen postat av Nubi
            De kan vara mellan 5 veckor och 2 månader. Så fort jag ser vad det blir för färg på de så slänger jag ut de på annons.

            Jag får gamla snusdosor av KarroKaja. Gör hål på locket av snusdosan, blöt bomull i botten av dosan.
            Tejpar ihop snusdosan. Så inget skulle hända.
            Tar gammal tidningspapper och fyller luftrummen i ett vadderat kuver så de inte far omkring. Vet att jag inte behöver göra så men ibland gör jag det.

            Köper Vadderat kuver på Posten (30kr).

            De som är större, vi säger som en körsbärstomat-storlek får inte plats i en snusdosa. Då kör jag på philladephia förpackning eller Cantadou. Vet att pizzasallads förpackning funkar med. Men jag äter inte Pizza så ofta.



            Så bra med vänner som har dåliga vanor, sluta ALDRIG att snusa
            I will never stop Kanske om mina tuttar fortsätter att ömma så här, 2 veckor nu
            Jag har ett gäng dosor som du måste ta innan renne slänger dom, sist slängde han 11 stycken som jag diskat åt dej...

            Måste ta kort på mina snäckor... vet inte vad alla färger kallas, men jag har några riktigt snygga.
            Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
            kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
            Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
            I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

            Kommentar

            • Tinka
              • February 2010
              • 63

              Men... snusdosor??
              Går det verkligen diska ur de så bra så all lukt försvinner?
              Eller luktar dina sniglar möjligtvis snus? :P
              Annars är ju det perfekt då svärfar är en duktig snusare!

              Vad är Ghost för färg?
              Är det den jag har? Vit fot, vitt skal?

              Kommentar

              • karrokaja
                • March 2006
                • 5388

                Ursprungligen postat av Tinka
                Men... snusdosor??
                Går det verkligen diska ur de så bra så all lukt försvinner?
                Eller luktar dina sniglar möjligtvis snus? :P
                Annars är ju det perfekt då svärfar är en duktig snusare!

                Vad är Ghost för färg?
                Är det den jag har? Vit fot, vitt skal?
                Jag sköljer utt dom med varmt vatten och skrubbar dom med en svamp (UTAN DISKMEDEL)
                Men jag har aldrig skickat med snusdosor... det är det nubi som får förklara vad som händer med snäckorna sen

                Ghost är: gråvitt skal med mörk fot.
                Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                Kommentar

                • Pickles
                  • October 2009
                  • 1155

                  Jag har fått både snäckor och flytväxter med snusdosor. Fungerar finfint så länge man sköjer ordentligt.

                  Nubi - bilder! XD
                  "They seek him here, they seek him there... Those Frenchies seek him everywhere. "
                  ~25l vatten

                  Kommentar

                  • Nubi
                    • March 2009
                    • 9026

                    KArro Bilder!
                    Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                    Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                    Fiskbloggen

                    Kommentar

                    • Sairys
                      • July 2010
                      • 8

                      Åh så fint! Har Nubi några snäcklingar man kan få köpa?

                      Kommentar

                      • karrokaja
                        • March 2006
                        • 5388

                        Ursprungligen postat av Sairys
                        Åh så fint! Har Nubi några snäcklingar man kan få köpa?
                        sorry dude... folk är rätt petiga med annonsiering i forumet...
                        Skicka ett meddelande till henne eller till mej
                        Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                        kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                        Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                        I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                        Kommentar

                        • cavelzini
                          • October 2009
                          • 318

                          Slänger upp en bild på dagens orgie!! Alla vill va med

                          Kommentar

                          • Nubi
                            • March 2009
                            • 9026

                            Ursprungligen postat av cavelzini
                            Slänger upp en bild på dagens orgie!! Alla vill va med

                            http://img689.imageshack.us/i/001kck.jpg/
                            Jäääääävlar!!! riktig orgie
                            Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                            Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                            Fiskbloggen

                            Kommentar

                            • cavelzini
                              • October 2009
                              • 318

                              Har nu 3 korvar som flyter omkring på en flotte av liggunderlag den äldsta av dem la dom den 4 juli...natten efter den första som kläcktes

                              De snäckorna är drygt 2 veckor nu, är det så att den korven är kass?? är det nån som har erfarenhet av att vissa inte kläcks överhuvudtaget

                              Tidigare så har det tagit runt 2 veckor för dem att kläckas men denna har legat en månad nästan nu

                              Har sett på andra snäckor att kläckningen kan ta lite olika lång tid beroende av vattenvärden men tycker inte att det ska spela nån roll i detta fallet

                              Kommentar

                              • Tinka
                                • February 2010
                                • 63

                                cavelzini, alla mina korvar som jag inte rört har kläckts efter ca 1 vecka, 10 dar.
                                Men en korv la jag på en frigolitbåt och det tog nog ungefär en månad och ingenting hände så jag började pilla på den fär att hjälpa sniglarna på traven, några bebisar tog sig ut men långt ifrån alla. Efter ett tag började korven lukta konstigt så då slängde jag den.
                                Tror inte det är någon hit att lägga korvarna på frigolitbåtar i mitt akvarium iaf. Eller var det nåt konstigt med just den korven.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...