70*70*70 Kub SA-Första Projekt! (med skada)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • VisualDarkness
    • February 2010
    • 7417

    Ursprungligen postat av hannesc
    inte bara akvarieintresserade tjejer som står i kö :P hehe, men det kanske blir extra häftigt med nån som verkligne är lika nördigt intresserad av akvarium som jag.
    Det lär dock bara bli en massa akvarietittande istället för annat dock.
    Fast det slår nog allt annat man kan göra!

    Jag är fortfarande redigt avis på dina burkar...
    180l Sällskap:
    http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
    60l Asien:
    http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

    Kommentar

    • hannesc
      • December 2009
      • 13085

      haha. aa det finns ju risk för det.

      jamen jag är ju avis på dina asgoa asienkar! så det är ömsesidigt :P

      Kommentar

      • Nubi
        • March 2009
        • 9026

        Hur gåre Hannes! Du kan inte skylla att det är Student längre
        Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

        Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
        Fiskbloggen

        Kommentar

        • hannesc
          • December 2009
          • 13085

          med kuben händer det inte så myclet med. väntar på att Dm ska få hem altumscalarer. tar visst ett jädra tag.

          Kommentar

          • hannesc
            • December 2009
            • 13085

            Idag var jag hemma hos gonzo o fick låna lite silikon till mitt nya malawikar. spanade in hans toksnygga kampfiskkub! helsefyr va snygg den är o kommer bli ännu snyggare med lite nytt ljus o så.passade på att låta han bli av med lite växter. så idag har jag röjt runt i karet o planterat massa nya växter. tyvärr blir det inga nya bilder på det just nu då det är lite dimmigt o massa bubblor i sen vattenbytet. men efter midsommmar kommer det bilder

            iaf! här kommer en video som jag filmade med min nya kamera strax innan jag drog igång o planterade. Tror nämligen det är Lek på gång skön uppvaktning av multishannen här!

            Senast redigerad av hannesc; 23 June 2010, 21:57.

            Kommentar

            • Malawi1
              • February 2009
              • 583

              vad kostar en 70x70x70 kub, med ställning?
              375 liter malawi / tanganyika.

              96 liter SA

              Kommentar

              • hannesc
                • December 2009
                • 13085

                massor. han jag köpte det av hade gett ungefär 5000:- ( jag vill knappt säga vad jag gav.... men tokbilligt var det :P )

                Kommentar

                • hannesc
                  • December 2009
                  • 13085

                  äh va fasen! jag kunde ju inte hålla mig! här får ni ett gäng bilder! förlåt angående kvaliteten. vissa är kanske lite ljusa mewn jag försöker lära mig kameran o dess inställningar :P

                  o bilderna kommer bli snyggare när vattnet är rent o bubblorna borta o växterna tatt sig lite.

                  bild på min nya grenmal

                  o på nubis snäckor som växt till sig nått förbannat!
                  gonzoz växter är lite svåra att se, men när de växer till sig så kommer det bli bra
                  Bifogade filer

                  Kommentar

                  • cavelzini
                    • October 2009
                    • 318

                    Grymt fin är den din Kub, bara och bocka och buga Blir lika imponerad varje gång man ser den.

                    Va är det för fisk på första bilden

                    Kommentar

                    • hannesc
                      • December 2009
                      • 13085

                      tack så mycket men som sagt..lite nya växter nu. i med en dos PMDD. ny mäsk igång som redan börjat bubbla så förhoppningsvis kommer det bli ännu tätare djungel

                      det var min nya grenmal på den bilden. har inte koll exakt vad den heter men det kan jag kolla upp

                      Kommentar

                      • cavelzini
                        • October 2009
                        • 318

                        grenmal ok...så riktigt fräck ut...

                        funderar på ifall jag ska försöka få till nån mäskvariant själv, kört PMDD nu i 1,5 vecka för att försöka få lite mer fart på grejerna iaf. inte kört nån gödning alls innan. funderade på EC som koltillskott men tydligen så va inte det nån höjdare för snäckorna så jag fick överge den iden.

                        Är det komplicerat med mäsk, har kollat lite på olika hemmabyggen och det verkar va lite bökigt

                        Kommentar

                        • hannesc
                          • December 2009
                          • 13085

                          inte alls krångligt. två petflarror a la 1,5L. lite slang. silikon. gäst,socker o vatten. alträbit är bäst som diffusor.
                          jag byggde efter denna.


                          går absolut göra mer avancerat. finns ju folk här som kör med 5 L dunkar o med ett annat recept o andra prytlar. jag slände ihop min på 20 minuter typ.

                          du ser de två pet-flaskorna stå till vänster under karet på den sista bilden!

                          Kommentar

                          • cavelzini
                            • October 2009
                            • 318

                            Kanon!! det såg ju relativ okomplicerat ut, får ta och bygga ihop ett sånt. Vetefan vart man ska få tag i alträ men det löser sig nog

                            Kommentar

                            • hannesc
                              • December 2009
                              • 13085

                              zooaffären såklart. finns ju sånnadär porösa stenar som fördelar luften till bubblor men det finns oxå träbitar som gör det. träbitarna är bättre än stenarna har jag märkt.

                              en sånhär asså. kolla med din lokale zooaffär

                              Kommentar

                              • cavelzini
                                • October 2009
                                • 318

                                aha, tackar... då ä jag med i matchen igen...ska förbi där imorrn, får kolla ifall de har då

                                Kommentar

                                Arbetssätt...