500liter Diskus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Whisky
    • April 2008
    • 108

    500liter Diskus

    Vi kommer inom kort hämta ett nytt akvarium från en bekant, det är 500liter och vi planerar att ha Diskus i de (som vi har i vårat 200liters nu!).
    Vi kommer lägga upp bilder här och tar gärna emot tips och råd om hur man får ett så bra diskus akvarium som möjligt!

    Akvariumet som vi har nu ska flytta in till ett annat rum och sedan ska det "nya" in i vardagsrummet.
    Måttet på de nya är 200*50*50cm så det är rätt långt.. vi funderar på att ha en BTN bakgrund.

    Vi vill gärna tips på växter, en mal som inte äter upp växterna och en passande stimfisk!
  • travianplayer
    • October 2009
    • 1201

    #2
    det låter kul väntar på bilder växter mycket valiss stimmfisk kanske vinkeltatra
    Jag har ej dyslexi så känn er hemma att klaga på min stavning.

    Kommentar

    • wallström
      • March 2009
      • 1092

      #3
      kul

      Kanske en Golden nugget?

      Vad har ni för diskus?
      Emil

      Kommentar

      • Whisky
        • April 2008
        • 108

        #4
        Nu har vi blandat och bara 5 stycken, tänkte utöka detta med 7-10 unga Diskusar.
        Vi har nu 2 Blue Diamond och 3 rödspräckliga (vet ej vad färgen heter).
        Med dom kommande Diskusarna är det viktigaste att dem har haft en bra start i livet och har chans att bli stora!

        Golden Nugget ska vi titta på, bara sett lite snabbt på Bromma zoo!

        Kommentar

        • travianplayer
          • October 2009
          • 1201

          #5
          eller en gibiceps eller segelfenspleco
          Jag har ej dyslexi så känn er hemma att klaga på min stavning.

          Kommentar

          • Whisky
            • April 2008
            • 108

            #6
            Vi har haft en segelfenare/gibbi men han dog igår pga. saltning och medicinering som vi fått gjort med vårat 200liters..
            Men det är svårt att slå deras vackra utseende, däremot åt han våra växter..

            Kommentar

            • Lilla Damen
              • February 2008
              • 2649

              #7
              Det är inget emot vad Golden Nuggeten gör... växtsabotör!

              Kommentar

              • wallström
                • March 2009
                • 1092

                #8
                L-340 kanske?

                Vad blir dom nya diskusarna för sort?
                Emil

                Kommentar

                • Enola
                  • November 2007
                  • 660

                  #9
                  Ursprungligen postat av Whisky

                  Golden Nugget ska vi titta på, bara sett lite snabbt på Bromma zoo!
                  har Golden Nugget själv....de är ruggigt fina, Väntar bara på att han skall växa till sig

                  Hoppas det kommer lite bilder snart
                  Nytt 375 liters mix
                  Byte från Ciklid till chokladgurami!! 150 liters med Ctenopomer

                  Kommentar

                  • Whisky
                    • April 2008
                    • 108

                    #10
                    Okej, inga växtsabotörer är välkomna
                    Har inte bestämt oss för vad för Diskus de blir nu, funderar på Stendker, vet egentligen inte varför, de viktigaste är som sagt att dom har haft en bra start i livet och har en chans att växa på sig!
                    Ska titta på L-340!

                    Bilder kommer såfort karet har anlänt, men de är några mil att köra, så de får man ta när man inte har jobb ivägen!

                    Kommentar

                    • Enola
                      • November 2007
                      • 660

                      #11
                      Just nu bråkar mina svärdplantor men jag tvivlar på att han är den skyldiga. Han bor mellan stenbumlingarna och inte under rötterna som många andra gör. Man ser han gnaga på dom ibland men inte så mycket som de olika Panaquerna gör, de skräpar ner akvariet väldigt med "små träspån" Svårt att veta vilka som går på växter eller inte. Matar man dom tillräkligt och med härlig squash och broccoli skall de vel låta växterna va ifred Men jag är ingen mal-expert
                      Nytt 375 liters mix
                      Byte från Ciklid till chokladgurami!! 150 liters med Ctenopomer

                      Kommentar

                      Arbetssätt...