250 liter regnbåge

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pickles
    • October 2009
    • 1155

    *Flin* Det går gremlins i akvarierna! Skönt att höra att ni lyckades fixa filtret hos Karro i alla fall - mitt är nog steindött, men jag ska se om jag inte kan mecka ut själva pumpen och fixa den.

    Köpte i alla fall en Aquaclear 110 idag. Tänkte ha den i filtermodulen, men eländet är ju så jäkla klumpigt att den inte ryms. Undrar vad förra ägaren hade för klen pump däri. ^^
    Jag får fixa någon slags filterhörna bakom vallorna istället. Just nu står den och forsar med ganska liten filtermassa tillsammans med ett större innerfilter som förhoppningsvis ska hjälpa mig bli av med grumlet jag fick i vattnet då jag rörde omkring i modulen.
    Nothing is ever easy, eh? ; )
    Det blev i alla fall SPRUTT på vattnet. Gaffelstjärtarna älskar det.
    "They seek him here, they seek him there... Those Frenchies seek him everywhere. "
    ~25l vatten

    Kommentar

    • Nubi
      • March 2009
      • 9026

      sprutt ska det vara Åh! gaffelstjärtar *drömmer mig bort*

      Tycker din idé låter bra powerhead och filtermassa bakom valliserior vore kanoners
      Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

      Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
      Fiskbloggen

      Kommentar

      • Pickles
        • October 2009
        • 1155

        Såå.. mitt ytterfilter dog som bekant. Den provisoriska (men överraskande välfungerande) lösningen blev en ombyggd petflaska med fitermateriel som komplement till den nya dunderpumpen.
        Ungefär som ett innerfilter på anabola.
        Det fungerar fint tills jag kommit fram till en annan, mer permanent lösning. *ler*

        Annars skyndar vi långsamt med det här karet. Jag har räddat en svärdsplanta från jätteäppelsnäckorna genom att slänga ned den i ena hörnet, och fått skilja på lite skott från japonican Trots att jag oroat mig för den i flera veckor. Den behöver nog mer ljus - så det blir nästa utgift när jag löst ut alla mina ciklider. ´Puh! Tuff sommar.
        Prisa gud för skatteåterbäringen!

        Annars har jag varit i luleå denna helgen och råååkade ramla över årets charmtroll! Jag trodde att det var någon typ av strömkrypare, men det visade sig vara Garra Flavatra. Otroligt snygga och charmiga fiskar!
        Hade jag vrit på det klara med att det var en garra hade jag köpt alla tre som fanns inne - men nu blev det två (får be kamraten åka förbi att handla den sista stackarn under veckan) som redan äger hela scenen i karet. XD
        Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_5153.jpg
Visningar: 1
Storlek: 176,7 KB
ID: 2126699Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_5152.jpg
Visningar: 1
Storlek: 176,9 KB
ID: 2126698
        Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_5145.jpg
Visningar: 1
Storlek: 167,9 KB
ID: 2126697Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_5132.jpg
Visningar: 1
Storlek: 137,8 KB
ID: 2126696
        Vänta bara tills de färgat ut! ^^

        Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_5134.jpg
Visningar: 1
Storlek: 105,6 KB
ID: 2126700Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_5160.jpg
Visningar: 1
Storlek: 106,2 KB
ID: 2126729
        Senast redigerad av Pickles; 22 August 2010, 20:41.
        "They seek him here, they seek him there... Those Frenchies seek him everywhere. "
        ~25l vatten

        Kommentar

        • Pickles
          • October 2009
          • 1155

          Kunde helt enkelt inte låta bli att posta några fler bilder på mina nya Garra flavatra.
          Jag hoppas verkligen att de här sprider sig i handeln, för det verkar vara en toppenfisk på många sätt. Förvånad över att jag inte stött på dem tidigare.. *host* Men jag bor ju i Norrland. ; )

          Har i alla fall bokat fast den sista krabaten också, så någon gång under nästa vecka blir de tre.
          Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_5178.jpg
Visningar: 1
Storlek: 149,8 KB
ID: 2126759Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_5172.jpg
Visningar: 1
Storlek: 169,6 KB
ID: 2126758

          Random morgonprakt.
          Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_5056.jpg
Visningar: 1
Storlek: 191,7 KB
ID: 2126761Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_5007.jpg
Visningar: 1
Storlek: 114,3 KB
ID: 2126760
          "They seek him here, they seek him there... Those Frenchies seek him everywhere. "
          ~25l vatten

          Kommentar

          • hult87
            • February 2010
            • 1287

            jösses vad snygga dom var! :O

            Kommentar

            • Pickles
              • October 2009
              • 1155

              *ler* Aye, visst är de vackra? Lagom stora dessutom. Fredliga, orädda och påhittiga fiskrackare.


              Köp, köp. köp! XD
              "They seek him here, they seek him there... Those Frenchies seek him everywhere. "
              ~25l vatten

              Kommentar

              • Nubi
                • March 2009
                • 9026

                Hey!
                Garra fiskar är bedorande söta OCH! De gör nytta i karet Har själv en STOR Garra något och två mindre som heter "asiatisk algätare" tror ja.... De bor hemma hos Karro
                Säger d med KÖP KÖP KÖP!! Fin fina fiskar och jätte trevliga
                Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                Fiskbloggen

                Kommentar

                • VisualDarkness
                  • February 2010
                  • 7417

                  Jag hittade en passande variant till mitt 60l på DM men de kostade 200kr, lite mycket just nu!
                  180l Sällskap:
                  http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                  60l Asien:
                  http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                  Kommentar

                  • Nubi
                    • March 2009
                    • 9026

                    WHAT!! O_O mina småttingar gav jag 30kr för
                    Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                    Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                    Fiskbloggen

                    Kommentar

                    • karrokaja
                      • March 2006
                      • 5388

                      Ursprungligen postat av Pickles
                      Kunde helt enkelt inte låta bli att posta några fler bilder på mina nya Garra flavatra.
                      Jag hoppas verkligen att de här sprider sig i handeln, för det verkar vara en toppenfisk på många sätt. Förvånad över att jag inte stött på dem tidigare.. *host* Men jag bor ju i Norrland. ; )

                      Har i alla fall bokat fast den sista krabaten också, så någon gång under nästa vecka blir de tre.
                      [ATTACH]36562[/ATTACH][ATTACH]36561[/ATTACH]

                      Random morgonprakt.
                      [ATTACH]36564[/ATTACH][ATTACH]36563[/ATTACH]
                      Fan va grym du är!!! Såjävla snyggt så jag mår illa :O
                      Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                      kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                      Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                      I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                      Kommentar

                      • Pickles
                        • October 2009
                        • 1155

                        30 spänn?! *Skratt* Jag gav 125 för dessa. Helt okej pris tycker jag och är tacksam över att jag överhuvudtaget sprang på dem häruppe. Lite otippat.

                        VD: du har ju dina botior så länge. Får spara till en Garra eller två framöver ; ) Vad var det för variant du hittat?

                        Tack ska du ha, Karro! XD Så roligt att du kikar in.



                        Nu håller vi tummarna för att jag får mina ciklider under veckan, vad?
                        "They seek him here, they seek him there... Those Frenchies seek him everywhere. "
                        ~25l vatten

                        Kommentar

                        • VisualDarkness
                          • February 2010
                          • 7417

                          Jag är inte säker men tror det var vuxna Flavatra, mitt minne är som det är!
                          Botior i all ära men jag vill ha algätare till karet.

                          Dina Flavatra gör nästan så att min hjärna skriker "KÖP, KÖP, KÖÖÖP" trots priset!
                          180l Sällskap:
                          http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                          60l Asien:
                          http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                          Kommentar

                          • hult87
                            • February 2010
                            • 1287

                            Ursprungligen postat av VisualDarkness
                            Jag är inte säker men tror det var vuxna Flavatra, mitt minne är som det är!
                            Botior i all ära men jag vill ha algätare till karet.

                            Dina Flavatra gör nästan så att min hjärna skriker "KÖP, KÖP, KÖÖÖP" trots priset!
                            så säger min hjärna med

                            Kommentar

                            • Pickles
                              • October 2009
                              • 1155

                              Mycket möjligt, de blir ju inte så stora. Lagom till 60 liter trots att de är livliga kanske. ; )

                              Har för mig att de är allätare snarare än algätare, men i sin jakt på mikro gör de definitivt processen kort med algerna. Mina cryptobuskar är nästan helt rena efter ett par dagar.
                              Boka dem och köp i slutet av veckan. Löning på fredag!


                              Ni vet båda två att man ska lyssna till hjärnan när den för en gångs skull har något vettigt att komma med? XD
                              "They seek him here, they seek him there... Those Frenchies seek him everywhere. "
                              ~25l vatten

                              Kommentar

                              • VisualDarkness
                                • February 2010
                                • 7417

                                Jag har nästan akvariegrejer för 3000kr på kö nu så det blir inte några Garra för de pengarna just nu.

                                "Är livliga kanske", går nog utmärkt bra bland busande dvärgbotior, kaxiga dario och inte minst bitska kamp-brudar.
                                180l Sällskap:
                                http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                                60l Asien:
                                http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                                Kommentar

                                Arbetssätt...