180 liters Lejonkula

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • c90368

    • September 2006
    • 5973

    #16
    Ursprungligen postat av Stoffe.B
    Jälar va fina fiskar Och akvariet.... damn, sitter och undrar hur du lyckas(andra på forumet också för den delen). Och dessutom har du inget skepp som står och ser onaturligt inte.. Måste ha bra akvariumbutiker där i dina trakter?

    Ser bra ut, och lycka till i fortsättningen

    mvh
    Stoffe
    Tackar!

    Hur man lyckas med inredning, man tar ett gäng gamla trädrötter, blundar och släpper ner dom i akvariet, simsalabim så har man en naturlig inredning

    Så fort man börjar mixtra för att det ska se snyggt ut så får man en onaturlig inredning

    Ja, typ alltså...
    Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
    http://www.youtube.com/user/c90368
    /Maths

    Kommentar

    • RACING
      • January 2007
      • 2

      #17
      Riktigt skojiga fiskar det där

      Har precis släppt i ett par i mitt 240 liters ihop med ett palletpar och ganska många ancistrusar.
      Hoppas dom fattar tycke för varann hede ett lekpar av dom för ca 20 år sedan grymt duktiga yngelvårdare.

      Kommentar

      • c90368

        • September 2006
        • 5973

        #18
        Ursprungligen postat av RACING
        grymt duktiga yngelvårdare.
        Det är just det jag har hört och hoppas få uppleva
        Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
        http://www.youtube.com/user/c90368
        /Maths

        Kommentar

        • Falconer
          • November 2005
          • 786

          #19
          Hej!
          Vad har du för firrar med dom?
          Jag funderar på ett par lejon tillsammans med några ancistrus och lite stänktetror eller nån gäddliknande tandkarp. Tror du det skulle gå? 120 liters är det.

          Kommentar

          • c90368

            • September 2006
            • 5973

            #20
            Ursprungligen postat av Falconer
            Hej!
            Vad har du för firrar med dom?
            Jag funderar på ett par lejon tillsammans med några ancistrus och lite stänktetror eller nån gäddliknande tandkarp. Tror du det skulle gå? 120 liters är det.
            Jag har Ancistrus och några eländiga Danio roseus som var ett totalt felköp, samt Äppelsnäckor.

            Skulle kanske fungera om det finns tillräckligt med gömställen, de är ganska aggresiva.

            Däremot är nog inte Stänktetror riktigt bra. Det är en fisk som vill ha bra med simmutrymme, jag tror 120 liter är lite för lite.

            Tandkarpar har jag ingen erfarenhet av.
            Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
            http://www.youtube.com/user/c90368
            /Maths

            Kommentar

            • rödtoppen
              • June 2006
              • 3148

              #21
              Tyckte att de var jättefina så nu har jag beställt 2 par
              / dtoppen /

              Kommentar

              • c90368

                • September 2006
                • 5973

                #22
                Ursprungligen postat av rödtoppen
                Tyckte att de var jättefina så nu har jag beställt 2 par
                Hoppas du ett stort kar till dem! För hanarna tycker INTE om sällskap av andra hanar.
                Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                http://www.youtube.com/user/c90368
                /Maths

                Kommentar

                • rödtoppen
                  • June 2006
                  • 3148

                  #23
                  Ursprungligen postat av c90368
                  Hoppas du ett stort kar till dem! För hanarna tycker INTE om sällskap av andra hanar.
                  Jag vet
                  De ska tydligen vara ca 4cm stora när de kommer till butiken (antar att de inte är könsmogna då)
                  Köper 2 par eftersom jag vill öka chanserna att iaf ett par överlever (vet inte om den arten är sönderavlad eller känslig)
                  Karet är på 180-liter
                  / dtoppen /

                  Kommentar

                  • c90368

                    • September 2006
                    • 5973

                    #24
                    Ursprungligen postat av rödtoppen
                    Jag vet
                    De ska tydligen vara ca 4cm stora när de kommer till butiken (antar att de inte är könsmogna då)
                    Köper 2 par eftersom jag vill öka chanserna att iaf ett par överlever (vet inte om den arten är sönderavlad eller känslig)
                    Karet är på 180-liter
                    Verkar som att du vet vad du gör! Har inte en aning om hur avlad denna något udda fisk är? Borde inte vara så farligt för de är ju inte mainstream direkt

                    OBS: har just laddat ner en ny film i datorn på Lejon, ska börja redigera och sedan kommer den upp på YT.
                    Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                    http://www.youtube.com/user/c90368
                    /Maths

                    Kommentar

                    • travianplayer
                      • October 2009
                      • 1201

                      #25
                      har mestadels läst tråden men nu ville jag bara säga shit vilka coola fiskar hur mycket kostade ett par?
                      Jag har ej dyslexi så känn er hemma att klaga på min stavning.

                      Kommentar

                      • c90368

                        • September 2006
                        • 5973

                        #26
                        Ursprungligen postat av travianplayer
                        har mestadels läst tråden men nu ville jag bara säga shit vilka coola fiskar hur mycket kostade ett par?
                        Jag gav 250 riksdaler och det i en butik som inte brukar vara billig.
                        Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                        http://www.youtube.com/user/c90368
                        /Maths

                        Kommentar

                        • c90368

                          • September 2006
                          • 5973

                          #27
                          En månad sen senaste filmen, titta gärna på den förra så ser ni skillnaden

                          Dessa fiskar har gett ett svar på frågan, äta för att leva eller leva för att äta! Man kan alltid få ner en bit räka till, även om buken ser ut som ett segel!

                          OBS: Jag är fortfarande inte 100% säker på att det är en hona och en hane. De lirar inte ihop så tajt, men de slåss inte på liv och död, någon som kan hjälpa mig utifrån filmen?

                          Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                          http://www.youtube.com/user/c90368
                          /Maths

                          Kommentar

                          • travianplayer
                            • October 2009
                            • 1201

                            #28
                            Ursprungligen postat av c90368
                            Jag gav 250 riksdaler och det i en butik som inte brukar vara billig.
                            jag tyckte det var ganska billigt ju!
                            Jag har ej dyslexi så känn er hemma att klaga på min stavning.

                            Kommentar

                            • travianplayer
                              • October 2009
                              • 1201

                              #29
                              Ursprungligen postat av c90368
                              En månad sen senaste filmen, titta gärna på den förra så ser ni skillnaden

                              Dessa fiskar har gett ett svar på frågan, äta för att leva eller leva för att äta! Man kan alltid få ner en bit räka till, även om buken ser ut som ett segel!

                              OBS: Jag är fortfarande inte 100% säker på att det är en hona och en hane. De lirar inte ihop så tajt, men de slåss inte på liv och död, någon som kan hjälpa mig utifrån filmen?

                              oj dom har växt det kan man se!
                              Jag har ej dyslexi så känn er hemma att klaga på min stavning.

                              Kommentar

                              • Big_Sal
                                • March 2008
                                • 470

                                #30
                                Det var nog den fetaste fisken jag har sett haha. Ser ut att leva riktigt lyxliv... Dina danio ser ut som små öringar tycker jag. Ganska häftiga faktiskt enligt min mening. Hur stor är ancistrushannen som ägde maten?
                                //Salle

                                Kommentar

                                Arbetssätt...