Nu har jag börjat medicinera! Jag är väldigt nervös....hoppas att det inte sprider sig och att det är över när kuren är slut och att den röda diskusen klarar sig, vilket jag tror är tveksamt, då blir jag lycklig i så fall.
Nytt 375 liters mix
Kollaps
X
-
-
I morse när jag kom upp låg den sjuka dikusen på botten och viftade med fenorna. När akvariet tändes började den simma omkring lika groggy som igår. Ser ut som att det mjölkiga på sidan har blivit värre också, ser inget hopp för denna fisk men en i sjukdomstråden rekomenderade att avvakta ett tag till för medicinen kan få dom att tillfälligt bete sig ännu skummare. Jag hoppas bara att det är rätt typ av medicin jag valt och även om inte den röda klarar sig, att de andra håller sig friska i alla fall. Den är framme och simmar ibland, men som sagt, alldeles snett. Har dragit upp värmen till ca 30grader, släckt ner akvariet helt och medicinerar. Har ju bara gått ett dygn med medicin, skall lägga ner nästa dos vid 18-tiden. Jag blir såååå ledsenKommentar
-
Otroligt!!! Den sjuka diskusen är uppe och simmar, fortfarande snett men betydligt mer kontrollerat än förut och var framme och åt med god aptit. Kan det vara så otroligt att den kan klara sig!! Då åker jag på årets chockMen jag skall inte ropa hej ännu. Trevligt att den visar god vilja i alla fall!
Kommentar
-
Tackar. Sista medicineringsdagen är snart slut och den är klart bättre, men jag är tveksam om den kommer att överleva. Om tre dagar är det dags för vattenbyte. Är den inte pigg då så får jag ta bort denDe andra fiskarna i karet är pigga
Kommentar
-
Nu har den röda diskusen fått åka till fisk himmelen. Den såg väldigt låg ut idag och jag kunde inte se den lida mer. Den stora blå ville inte äta igår, men idag äter han med god aptit. Ingen annan visar tendenser på att simma konstigt eller få mjölkig hud. Det kanske var stress från nykomlingarna som gjorde att den röda blev dålig. Den jagade den nya pigeons blood väldigt mycket första dagarna. Jag hoppas verkligen att de andra klarar sig fint. Jag skall hålla temperaturen uppe att tag till på ca 31-32grader. Sedan får det ligga på ca 30. Hade det på 28 förut och det är ju också i kallasta laget för diskus. Så fort jag har råd blir det ett yngel/karantänkar!Kommentar
-
Ja, pigeons blood är min favorit. Har haft ögonen öppna efter en sådan länge så när jag såg den i affärn förra helgen kunde jag inte låta bli. Tråkigt bara om det var orsaken att den röda blev dåligKommentar
-
Min Golden Nugget var ute och for i dagsljuset och jag passade på att ta en bild. Inte ofta han är framme.
Jag har börjat med pmdd igen efter att ha varit slut ett tag så nu har jag tagit en bild på hur akvariet ser ut, så skall jag ta en om ca 3 veckor för att se hur stor skillnad det igentligen gör. Märkte stor skillnad när jag slutade med det i alla fall.
Kommentar
-
Dags för lite bilder på mina underbara diskusar.
Just nu har jag 3 diskusar. 2 stycken är jämnstora och den helturkosa är betydligt mindre. Men han kan hålla sitt. De två blå är på varandra en del, men inte för stressfullt tror jag. Men den lilla turkosa känns lite för kaxig för sin storlekTror att "pigeon blood" är en hona och de andra hanar, men som sagt det är ju svårt att veta. De är i alla fall väldigt fina ihop
Skall snart visa lite bilder på hela akvariet igen. Har satt tillbaka en stor rot som jag tog bort för ett tag sedan och känner att jag måste köpa in lite mer växter.Kommentar
-
Din Golden är sååå finman blir sugen att köpa ett par *LeR*
Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter
Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
FiskbloggenKommentar
-
Kommentar
-
Min Golden Nugget var ute och for i dagsljuset och jag passade på att ta en bild. Inte ofta han är framme.
[ATTACH]28486[/ATTACH]
Jag har börjat med pmdd igen efter att ha varit slut ett tag så nu har jag tagit en bild på hur akvariet ser ut, så skall jag ta en om ca 3 veckor för att se hur stor skillnad det igentligen gör. Märkte stor skillnad när jag slutade med det i alla fall.
[ATTACH]28487[/ATTACH]
[ATTACH]28488[/ATTACH] [ATTACH]28489[/ATTACH]
Sånnadär Pleco och Golden vill ja ha!Kommentar
-
Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter
Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
FiskbloggenKommentar
-
Roten lutar bara mot glaset. Jag gillade det också. Har ändrat om sedan dess och satt in min stora rot igen. Har ställt den på liknande sätt fast i mitt 150 liters akvarium.Kommentar
Kommentar