Nytt 375 liters mix

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nubi
    • March 2009
    • 9026

    Du har inte glömt att mata de? Hört flera som sagt att pansarmalarna kan vara mycket mycket känsliga och speciellt pandorna.
    Jag är nog lite feg av att köpa pansarmalar, ialf de som är lite mer ovanliga.
    Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

    Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
    Fiskbloggen

    Kommentar

    • Enola
      • November 2007
      • 660

      Nu är jag väldigt noga med tabletter till dom men det verkar inte hjälpa i långa loppet. Kanske får byta till en annan sort som inte är så känslig då .....men de är ju såååå söta.
      Nytt 375 liters mix
      Byte från Ciklid till chokladgurami!! 150 liters med Ctenopomer

      Kommentar

      • Nubi
        • March 2009
        • 9026

        Ja de är ju såå söta OCH de blir inte stora, det är ju det som lockar, metall pansarmalar de blir så grotesk fula när de är fullvuxna. Bleee!
        testat med att slänga i lite frukt och grönt?
        Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

        Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
        Fiskbloggen

        Kommentar

        • toccata
          • January 2004
          • 1238

          Vilket märke av tabletter matar du med? Mina pansarmalar gillar BARA Hikaris sjunkande tabletter för pansarmalar, dessa alltså:


          Jag har testat flera märken och de ratar eller får inte i sig tillräckligt av de andra!

          Så testa med dem om du inte gör det redan. Och mata när det är mörkt endast, då kommer mina fram o äter.. Bara små tips om du inte testat det redan
          / Ebba

          Kommentar

          • Enola
            • November 2007
            • 660

            Jag kör med JBL:s Novo fect och Novo tab. De löser upp sig hyfsat snabbt. plus att man kan fästa dom på rutan så att inte de andra tar dom i munnen och simmar iväg. Problemet är att de andra fiskarna går på dom så väldigt ändå så de får inte så stor chans på mat.
            Nytt 375 liters mix
            Byte från Ciklid till chokladgurami!! 150 liters med Ctenopomer

            Kommentar

            • toccata
              • January 2004
              • 1238

              Okej, men återstår matproblemet så prova Hikaris Mina är galna i dem.
              / Ebba

              Kommentar

              • Enola
                • November 2007
                • 660

                Jag tänker nog prova dom vilket som. Tackar för tipset

                Här kommer bilder på min vegetarian till ciklid. Hon bara tokäter broccoli!!!

                Klicka på bilden för större version

Namn: Paletthona m broccoli.jpg
Visningar: 1
Storlek: 254,8 KB
ID: 2110963Klicka på bilden för större version

Namn: Paletthona m broccoli 2.jpg
Visningar: 1
Storlek: 205,9 KB
ID: 2110964
                Nytt 375 liters mix
                Byte från Ciklid till chokladgurami!! 150 liters med Ctenopomer

                Kommentar

                • Nubi
                  • March 2009
                  • 9026

                  Ursprungligen postat av toccata
                  Vilket märke av tabletter matar du med? Mina pansarmalar gillar BARA Hikaris sjunkande tabletter för pansarmalar, dessa alltså:


                  Jag har testat flera märken och de ratar eller får inte i sig tillräckligt av de andra!

                  Så testa med dem om du inte gör det redan. Och mata när det är mörkt endast, då kommer mina fram o äter.. Bara små tips om du inte testat det redan
                  De där tabletterna är super bra!!
                  Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                  Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                  Fiskbloggen

                  Kommentar

                  • Nubi
                    • March 2009
                    • 9026

                    Ursprungligen postat av Enola
                    Jag tänker nog prova dom vilket som. Tackar för tipset

                    Här kommer bilder på min vegetarian till ciklid. Hon bara tokäter broccoli!!!

                    [ATTACH]24538[/ATTACH][ATTACH]24539[/ATTACH]
                    Visst är det kul att ge de frukt och grönt
                    Här hemma blir det slagsmål om det inte finns tillräckligt med broccoli till malarna och de andra fiskarna.
                    Läste att Broccoli innehåller kalk vilket är bra för alla fiskar och snäckor
                    Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                    Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                    Fiskbloggen

                    Kommentar

                    • toccata
                      • January 2004
                      • 1238

                      Förväller ni broccolin lite lätt först, eller ger ni den rå?
                      / Ebba

                      Kommentar

                      • Nubi
                        • March 2009
                        • 9026

                        djurpfrysta tinar jag upp och sen slänger ner till de aldrig testat med råa. tror inte det är lika popis.
                        Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                        Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                        Fiskbloggen

                        Kommentar

                        • Enola
                          • November 2007
                          • 660

                          Ursprungligen postat av Nubi
                          djurpfrysta tinar jag upp och sen slänger ner till de aldrig testat med råa. tror inte det är lika popis.
                          Kör också djuprysta nu, det går hem mycket bättre än råa. Men mina malar äter inte så mycket av broccolin, som sagt tidigare, de föredrar squash.
                          Nytt 375 liters mix
                          Byte från Ciklid till chokladgurami!! 150 liters med Ctenopomer

                          Kommentar

                          • toccata
                            • January 2004
                            • 1238

                            Men djupfrysta är ju också råa... På sin höjd har de varit uppvärmda mycket kort en gång, men de är inte som de blir om man förväller dem själv. Då blir de ju mer kokta i konsistensen.

                            Rå broccoli kan man ju nästan få ont i magen av, i alla fall gaser! Rå broccoli innehåller vissa ämnen som jag glömt vad de heter (som spenat). Men ser man att fiskarna äter massor och mår bra så är det ju bra

                            (Fick nu en konstig bild i huvudet av fiskar som pruttar en massa gas, hehe)

                            Jag ska ge lite grönfoder till mina ancistrusar, glömmer ofta bort det.. Har provat med Squash förut men tycker inte de åt så mycket.
                            / Ebba

                            Kommentar

                            • c90368

                              • September 2006
                              • 5973

                              Ursprungligen postat av toccata
                              Men djupfrysta är ju också råa... På sin höjd har de varit uppvärmda mycket kort en gång, men de är inte som de blir om man förväller dem själv. Då blir de ju mer kokta i konsistensen.

                              Rå broccoli kan man ju nästan få ont i magen av, i alla fall gaser! Rå broccoli innehåller vissa ämnen som jag glömt vad de heter (som spenat). Men ser man att fiskarna äter massor och mår bra så är det ju bra

                              (Fick nu en konstig bild i huvudet av fiskar som pruttar en massa gas, hehe)

                              Jag ska ge lite grönfoder till mina ancistrusar, glömmer ofta bort det.. Har provat med Squash förut men tycker inte de åt så mycket.
                              Frusen Broccoli är förvälld så den kan inte betraktas som rå.

                              Jag har matat räkor och malar i över fyra år med Broccoli och det är fortfarande en favorit.
                              Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                              http://www.youtube.com/user/c90368
                              /Maths

                              Kommentar

                              • toccata
                                • January 2004
                                • 1238

                                Det är bra, har testat broccoli tidigare men tycker den löser upp sig och alla blommor ramlar av. Ska testa igen
                                / Ebba

                                Kommentar

                                Arbetssätt...