150 l Hemichromis lifalili

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Albinfiskare
    • November 2007
    • 1399

Ursprungligen postat av flygrc
    Nu är det nostalgi för mig, hade sådana för 28 år sedan, ilskna som f men trevligt med yngel.
    Kan man inte förstora bilden?
    Svårt att se men jag tycker det ser bra ut, du har stenar som de kan lägga rommen på.
    Ser fram emot bilder när de lägger rom och får yngel
    http://213.180.95.58/artregister/art..._Rolf_Lind.jpg

Vad sägs om detta då! ;P

Kommentar

• Albinfiskare
      • November 2007
      • 1399

Mera Godis!!!

Glöm nu inte de andra bild-länkarna ovanför!

Kommentar

• c90368
        • September 2006
        • 5973

Har tittat på dem, men har åkt på någon snuva, så det har blivit korta gluttar på forumet i dag. Har mest legat i sängen och sovit

Alltid något att skylla på
        Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
        http://www.youtube.com/user/c90368
        /Maths

Kommentar

• flygrc
          • June 2006
          • 2755

Ursprungligen postat av Albinfiskare
          Mera Godis!!!

Glöm nu inte de andra bild-länkarna ovanför!
          Först ... har lagt till bevakning så jag inte missar igen

sedan vad läckert, redan alltså .. vad dom är granna!!
          Riktigt kul med yngel, sköt nu vattnet rejält så de inte drar på sig några sjukdomar.

nr 2 sedan, bläddrade vidare i bilderna, såg getingboet, är farsan din biodlare, sådana handskar brukar inte folk ha annars. har som jag redan avslöjat varit biodlare tidigare.Fast han måste sprayat med något innan annars hade han inte stått kvar, så bra är inte dom handskarna
          https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
          Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

Kommentar

• c90368
            • September 2006
            • 5973

Glömde säga grattis och fina bilder!
            Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
            http://www.youtube.com/user/c90368
            /Maths

Kommentar

• Albinfiskare
              • November 2007
              • 1399

Först ... har lagt till bevakning så jag inte missar igen

sedan vad läckert, redan alltså .. vad dom är granna!!
              Riktigt kul med yngel, sköt nu vattnet rejält så de inte drar på sig några sjukdomar.

nr 2 sedan, bläddrade vidare i bilderna, såg getingboet, är farsan din biodlare, sådana handskar brukar inte folk ha annars. har som jag redan avslöjat varit biodlare tidigare.Fast han måste sprayat med något innan annars hade han inte stått kvar, så bra är inte dom handskarna
              Hehe, Ja han är biodlare och Bålgetingarna fick sig en rejäl dos radar innan.

Lite synd på så ovanliga och intressanta djur men när man får dem i ansiktet bara man går ut om dörren så är det inte så kul

Tänkte byta vatten lite försiktigt imorron, knappt man vågar för det är ju yngel i hela karet nästan! Får sätta ngt filter på slangen.
              Senast redigerad av Albinfiskare; 02 September 2009, 21:19.

Kommentar

• Albinfiskare
                • November 2007
                • 1399

Ursprungligen postat av c90368
                Har tittat på dem, men har åkt på någon snuva, så det har blivit korta gluttar på forumet i dag. Har mest legat i sängen och sovit

Alltid något att skylla på
                Kanske den nya influensan!

Har själv inte varit så aktiv på att skriva i andras trådar på sistonde, får bättra mig jag med!

Kommentar

• Albinfiskare
                  • November 2007
                  • 1399

Böt typ 8-9cm vatten idag och jag lyckades utan att suga in några yngel

Doserade mde 10ml pmdd, Har en del kiselalger på rutan och har sett antydan till cyano på botten.

Annars har inget speciellt hänt utan paret vårdar sina små väl!

Kommentar

• flygrc
                    • June 2006
                    • 2755

Böt typ 8-9cm vatten idag och jag lyckades utan att suga in några yngel

Doserade mde 10ml pmdd, Har en del kiselalger på rutan och har sett antydan till cyano på botten.

Annars har inget speciellt hänt utan paret vårdar sina små väl!
                    Menar du ml torrt?

Kommentar

• Albinfiskare
                      • November 2007
                      • 1399

Menar du ml torrt?
                      Ja klart

Nej för katsingen, utblandat i 50cl flaskor :P

Här kan man se effekten av pmdd:t : http://abbee.bilddagboken.se/p/show....0&directlink=1

(Bilden är från mitt 150 l Sydamerika , där jag doserade 15ml)
                      Senast redigerad av Albinfiskare; 05 September 2009, 07:14.

Kommentar

• Johanski
                        • February 2007
                        • 3044

Det där är väl pga temperaturändringen och koldioxidboosten växterna får vid vattenbyte?

Kommentar

• Albinfiskare
                          • November 2007
                          • 1399

Ursprungligen postat av Johanski
                          Det där är väl pga temperaturändringen och koldioxidboosten växterna får vid vattenbyte?
                          Har aldrig varit så påtagligt vid alla föregående VB iaf :P

Men säger du det så:P

Kommentar

• flygrc
                            • June 2006
                            • 2755

Ja klart

Nej för katsingen, utblandat i 50cl flaskor :P

Här kan man se effekten av pmdd:t : http://abbee.bilddagboken.se/p/show....0&directlink=1

(Bilden är från mitt 150 l Sydamerika , där jag doserade 15ml)
                            Jag tror du ska höja tempen i ditt kar, du har ju frost

Kommentar

• Albinfiskare
                              • November 2007
                              • 1399

Hej hej!

det har hänt en del i mitt liv på sistonde som kanske gjort att jag varit lite inaktiv här på forumet :/

För det första blev jag lämnad min tjej efter lite mer än 2 år :/, och sen har jag flyttat halvt hemifrån (skall dock flytta hem helt igen) och så har jag börjat studera Biologi på lunds universitet!

så det har varit mycket känslor/stress på senaste tiden, jag hoppas att mina kar inte tagit allt för mycket skada av det

ONTOPIC :

Nästan alla yngel har dött, men tror att det är mest för att karet inte är riktigt "ingånget" än, men det kommer ju fler lekar!

sedan har jag fått lite cyano och lite kiselalger i karet, tvättade bort och sög upp det värsta förra vattenbytet. Hoppas att det försvinner självmant om några veckor

Doserar med 15ml pmdd, byter vatten 25% en gång i veckan, och har ett 30watts "18 000 kelvin" lysrör.
                              Pumpen är en ehiem som ska klara 160 l

Annars ser paret ut att må bra och de är så personliga när man matar

Ha det gott!

Kommentar

• Enola
                                • November 2007
                                • 660

Riktigt vackra fiskar
                                Nytt 375 liters mix
                                Byte från Ciklid till chokladgurami!! 150 liters med Ctenopomer

Kommentar

Arbetssätt...