400 liter SA

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    Ursprungligen postat av c90368
    Jaha, det var några som tycker om det, det var roligt

    Ja, det är väl som jag har skrivit förut, det är nog många som tittar men få som postar, det känns som att de inte vågar.

    Fråga mig inte varför, förklar för mig stället!
    Ibland kanske det är så att det händer mer på insidan av folk än de kan förklara själva. Det betyder kanske inte att de inte intresserar sig. Tystnad kan ju ibland faktiskt vara ett tecken på respekt och intresse.
    Man ser någon som är duktig, som har ett snyggt kar, filmar skitbra. Vad ska man säga då?
    Du ser ju hur många som kollar och så få som skriver här i forumet.
    Vad ska en nybörjare säga eller en med en ofrivillig algodling, när någon fixar det?
    Kör på bara! Det inspirerar!

    Men fattar att man vill förstås ha respons om man nu satsat. Men... tror folk är så bara.
    Nåra svarar ju
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      Sociologi är helt ok en fredag natt, Mathias
      Jag lovar att bara prata om fisk och akvarieteknik i morgon....
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • c90368

        • September 2006
        • 5973

        Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
        Det är rätt lätt att förklara...

        Är akvaristen helt grön så sitter de i trådarna och suger i sig allt de kan, dock är de för blyga för att synas.

        Jag har samma bekymmer i min tråd.(som spårar ur lite ibland, vilket oftast är roligt)

        Jag kommer i kontakt med folk som läser den ganska ofta utan att skriva i den alls. Det blir nog så när det inte finns så mycket att orda om. Man ser ju i alla fall att folket kollar in det som skrivs.

        Jag (tror) att det absolut roligaste är när de "nya" får besök i sina trådar av er som är ordentligt inkörda. Det här för ju då med sig viss blyghet, vilket är ganska lätt att förstå.

        Nu blev det lite sociologi i tråden helt plötsligt, sorry för det. Jag tror ändå att förklaringen finns i detta spektrat på något vis.

        Jag som vågar får väl säga att det är
        Förjäkla fint med filmer, det är ju en viss nedgång över sommar'n på forumet, då är det gött att ni hänger i.
        Det är ju trevligt att någon annan skriver det man tänker själv
        Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
        http://www.youtube.com/user/c90368
        /Maths

        Kommentar

        • c90368

          • September 2006
          • 5973

          Jag bumpar upp tråden nu när det har blivit ny sida och jag är på löpet




          Bifogade filer
          Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
          http://www.youtube.com/user/c90368
          /Maths

          Kommentar

          • Mathias Nilsson
            • July 2011
            • 6552

            400 liter SA

            Bara en liten men inte allt för oviktig fråga..

            Hur ser gödningsregimen ut? Kör du med trycksatta system i alla burkarna?

            Jag har stött på en fruktansvärd avtändning när det gäller co2 nu, regulatorn bråkar och jag får ett konstant baktryck vilket leder till att hela anläggningen blir konstant vattenfylld. Det satt en packning på tvären och den plockades ur när jag satte igång det, det är bergis denna del som bråkar med mig. Tänkte lämna in regulatorn på en service efter jul så får vi se om den funkar sedan. Gängtejp var nog inte rätt lösning.

            Jag ser tjusningen i grejerna men när
            Man tillför en grej till som kan bråka så blir man lätt rätt trött...
            http://mathiasaquariums.blogspot.se/

            "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

            Kommentar

            • Vsen
              • June 2012
              • 333

              Sv: 400 liter SA

              Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
              Det är rätt lätt att förklara...

              Är akvaristen helt grön så sitter de i trådarna och suger i sig allt de kan, dock är de för blyga för att synas.

              Jag har samma bekymmer i min tråd.(som spårar ur lite ibland, vilket oftast är roligt)

              Jag kommer i kontakt med folk som läser den ganska ofta utan att skriva i den alls. Det blir nog så när det inte finns så mycket att orda om. Man ser ju i alla fall att folket kollar in det som skrivs.

              Jag (tror) att det absolut roligaste är när de "nya" får besök i sina trådar av er som är ordentligt inkörda. Det här för ju då med sig viss blyghet, vilket är ganska lätt att förstå.

              Nu blev det lite sociologi i tråden helt plötsligt, sorry för det. Jag tror ändå att förklaringen finns i detta spektrat på något vis.

              Jag som vågar får väl säga att det är
              Förjäkla fint med filmer, det är ju en viss nedgång över sommar'n på forumet, då är det gött att ni hänger i.
              Kan bara säga att jag känner igen mig helt i detta som grön akvarist. Läser så mycket man bara kan men har liksom inget att tillföra. Sen en viss rädsla att kapa de långa projekten, med någon korkad fråga som besvarats flera gånger någon annanstans. Är en viss trygghet att snoka runt i tystnad.

              Man ser helt enkelt upp till och respekterar de som hållt till här länge.

              Själv hoppas jag snart kunna starta en alldeles egen projekttråd snart, har fått för mig att det är där flest läser och man får bäst respons.

              Ursäkta att jag bygger på detta lilla sidospår.
              Annars har denna tråd bjudit på massor av riktigt snygga bilder och filmer och det kommer säkerligen bli många flera, kan inte annat än avundas!
              Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

              Kommentar

              • c90368

                • September 2006
                • 5973

                Tackar!

                Roligt att höra en röst från de "anonyma" att tråden kanske har något att tillföra, trots långa och jobbiga inlägg med kryptiska funderingar.
                Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                http://www.youtube.com/user/c90368
                /Maths

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Aah, du ser Maths - det är lite schwung här nu ändå! Ja, vafan, du vet ju redan vad jag tycker, så jag behöver la inte säga att det är gôtt med de nya bilderna och filmerna! Tittar med stort nöje!

                  Kommentar

                  • c90368

                    • September 2006
                    • 5973

                    Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
                    Bara en liten men inte allt för oviktig fråga..

                    Hur ser gödningsregimen ut? Kör du med trycksatta system i alla burkarna?
                    Nej, jag har trycksatt i 400 karet, där CO2 tog slut och jag var för slö att fylla på under ca fyra veckor, vilket ledde till den totala makeover som jag har gjort nu. Detta beroende på att karet i princip kollapsade, mitt uttryck för att balansen försvann.

                    I 540 karet har jag aldrig haft CO2, det är alldeles för dåligt ljus för det. Hade planer på att uppgradera ljuset och köra CO2 även där, men plånboken hindrade mig och så började hälla i ca 60% PMDD (60% av fulldos) och det fungerade bra och på den vägen är det...
                    Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                    http://www.youtube.com/user/c90368
                    /Maths

                    Kommentar

                    • c90368

                      • September 2006
                      • 5973

                      Ja här var man nere i källaren i popularitet, men får väl skylla mig själv som inte uppdaterar

                      En liten film på Kongo tetror kanske kan pigga upp

                      Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                      http://www.youtube.com/user/c90368
                      /Maths

                      Kommentar

                      • c90368

                        • September 2006
                        • 5973

                        Lite Nycklar, när jag ändå var igång.

                        Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                        http://www.youtube.com/user/c90368
                        /Maths

                        Kommentar

                        • c90368

                          • September 2006
                          • 5973

                          Det går ju inte att filma utan att Lejonen hänger med också

                          Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                          http://www.youtube.com/user/c90368
                          /Maths

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Jag var ganska så sugen på kongotetror - tills jag såg storleken på dom som vuxna i affär i stan, så det blev inga - men vackra är dom.
                            Dessa lejon, är ju så söta - men mitt "tänk" är, att dom lurar en med sin "söta uppsyn", stämmer det?
                            Kul med filmerna.

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Härligt med lite film, Maths!

                              Kommentar

                              • c90368

                                • September 2006
                                • 5973

                                Jag kanske skulle tipsa FOI om denna tråd?

                                Om de vill ha en hemlig kanal som ingen utomstående läser, så borde den här tråden vara perfekt
                                Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                                http://www.youtube.com/user/c90368
                                /Maths

                                Kommentar

                                Arbetssätt...