400 liter SA

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Neptun
    • March 2004
    • 719

    Alltid kul med lite rörliga bilder!
    "Failure does not require planning"

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ursprungligen postat av c90368
      Jag kanske skulle tipsa FOI om denna tråd?

      Om de vill ha en hemlig kanal som ingen utomstående läser, så borde den här tråden vara perfekt
      Maths, jag tror att alla som "känner dig" läser den här tråden, och tycker att det är skoj att du äntligen är tillbaka.
      Jag, i alla fall - främst då gällande apistogramma, har lärt mig enormt mycket genom att ha läst dina trådar om denna art - så forstsätt, att dela med dig av din kunskap. Jag gillar dina "Tjalle Tvärviginlägg".

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • c90368

        • September 2006
        • 5973

        Ursprungligen postat av gullefjun
        Maths, jag tror att alla som "känner dig" läser den här tråden, och tycker att det är skoj att du äntligen är tillbaka.
        Jag, i alla fall - främst då gällande apistogramma, har lärt mig enormt mycket genom att ha läst dina trådar om denna art - så forstsätt, att dela med dig av din kunskap. Jag gillar dina "Tjalle Tvärviginlägg".

        //Inger
        Tack!
        Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
        http://www.youtube.com/user/c90368
        /Maths

        Kommentar

        • woodlund
          • December 2011
          • 666

          Filmtajm såhär på Söndags morgonen sämre saker kan man ju vakna upp till hehe läckra fiskar du har där men jag har inte bestämt mig vad jag tycker om lejonen ännu , en sak är ju säker och det är ju att det är en väldigt speciell fisk när det kommer till utseendet .
          1900Liter Diskusvatten


          Medlem i NDSS www.diskusforum.se

          Kommentar

          • NIC
            • January 2008
            • 5121

            Ursprungligen postat av c90368
            Jaha, det var några som tycker om det, det var roligt

            Ja, det är väl som jag har skrivit förut, det är nog många som tittar men få som postar, det känns som att de inte vågar.

            Fråga mig inte varför, förklar för mig stället!
            Skärpning karr, det var ett jäkla bölande! Alla vill såklart att många kommenterar tråden man skapat men att börja tjura och nästan kräva lite oförskämt att folk ska skriva är ju bara löjligt! Där har du min anledning till att jag inte skriver i din/dina trådar.

            http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

            Kommentar

            • c90368

              • September 2006
              • 5973

              Ursprungligen postat av NIC
              Skärpning karr, det var ett jäkla bölande! Alla vill såklart att många kommenterar tråden man skapat men att börja tjura och nästan kräva lite oförskämt att folk ska skriva är ju bara löjligt! Där har du min anledning till att jag inte skriver i din/dina trådar.
              Tack!

              Ett ärligt svar som jag gillar och förmodligen har du helt rätt, ska nog ta åt mig av ditt svar och inte vara så oförskämd.
              Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
              http://www.youtube.com/user/c90368
              /Maths

              Kommentar

              • NIC
                • January 2008
                • 5121

                Cool!

                http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

                Kommentar

                • c90368

                  • September 2006
                  • 5973

                  Samma som i min andra tråd, men det gäller bägge karen.

                  Länge sedan ja.

                  På grund av lite sjukdom så blev några vatten byten inte av i vintras. Sen tog den lilla experiment djävulen tag i mig.
                  Vi utfodrar våra fiskar flera gånger i veckan, i värsta fall en gång om dagen och undrar sedan varför de dör så unga.

                  Jag har två kar som är extremt inkörda, med en massa "energi" i botten som ska till växterna men som mest förorenar vattnet, eftersom jag tillför mat hela tiden.

                  Så min tanke var/är att dessa fiskar som lever i en miljö där det är torka halva året med ett minimum av mat och taskigt vatten kanske kan må bra av att få ett litet "stillestånd" i sin lyx miljö.

                  Så jag har inte rört karen sedan början av februari, har matat en daglig normaldos ungefär var tionde dag och inte en fisk har dött och vattnet luktar som dricksvatten! Men det är dj..la massa Vallesneria i karen, vilket innebär att de suger upp all den näring som är ett överskott i botten. Nu börjar Vallen bli ett rent fysiskt problem samt att det har dunstat av ganska mycket vatten. Har haft funderingar på att filma "eländet" men det kan misstolkas av de som inte förstår varför jag gör så här.

                  OBS: Detta är ett experiment med extremt inkörda akvarium och jag har många års erfarenhet för att läsa av vad som händer i akvariumen, testa inte själv om du inte är absolut säker på vad du gör!
                  Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                  http://www.youtube.com/user/c90368
                  /Maths

                  Kommentar

                  • Getingen
                    • August 2010
                    • 325

                    Ursprungligen postat av c90368
                    Samma som i min andra tråd, men det gäller bägge karen.

                    Länge sedan ja.

                    På grund av lite sjukdom så blev några vatten byten inte av i vintras. Sen tog den lilla experiment djävulen tag i mig.
                    Vi utfodrar våra fiskar flera gånger i veckan, i värsta fall en gång om dagen och undrar sedan varför de dör så unga.

                    Jag har två kar som är extremt inkörda, med en massa "energi" i botten som ska till växterna men som mest förorenar vattnet, eftersom jag tillför mat hela tiden.

                    Så min tanke var/är att dessa fiskar som lever i en miljö där det är torka halva året med ett minimum av mat och taskigt vatten kanske kan må bra av att få ett litet "stillestånd" i sin lyx miljö.

                    Så jag har inte rört karen sedan början av februari, har matat en daglig normaldos ungefär var tionde dag och inte en fisk har dött och vattnet luktar som dricksvatten! Men det är dj..la massa Vallesneria i karen, vilket innebär att de suger upp all den näring som är ett överskott i botten. Nu börjar Vallen bli ett rent fysiskt problem samt att det har dunstat av ganska mycket vatten. Har haft funderingar på att filma "eländet" men det kan misstolkas av de som inte förstår varför jag gör så här.

                    OBS: Detta är ett experiment med extremt inkörda akvarium och jag har många års erfarenhet för att läsa av vad som händer i akvariumen, testa inte själv om du inte är absolut säker på vad du gör!
                    Jag tycker inte det är något konstigt med ditt experiment även om det kanske inte är att rekommendera om man inte vet vad man sysslar med

                    Vore kul att få se bilder på båda karen.

                    Kommentar

                    • c90368

                      • September 2006
                      • 5973

                      Jaha, så det var så här tråden slutade. Anledningen till det är att karet stängdes ner och allt såldes under hösten på grund av planerna på att flytta.

                      Sitter nu i det nya huset med ett dåligt knä och har fått mig en riktig nostalgi tripp när jag har läst igenom hela tråden. Var en härlig resa där jag lärde mig mycket men vissa frågeställningar är fortfarande obesvarade.
                      Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                      http://www.youtube.com/user/c90368
                      /Maths

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av c90368
                        Jaha, så det var så här tråden slutade. Anledningen till det är att karet stängdes ner och allt såldes under hösten på grund av planerna på att flytta.

                        Sitter nu i det nya huset med ett dåligt knä och har fått mig en riktig nostalgi tripp när jag har läst igenom hela tråden. Var en härlig resa där jag lärde mig mycket men vissa frågeställningar är fortfarande obesvarade.
                        Bara att ösa på, Maths!
                        Här finns en massa duktigt folk som säkert kan bena ut en del frågeställningar.
                        Hoppas att det är lite nytt på gång här i tråden, eller kanske en ny spännande tråd!
                        Senast redigerad av Mats Bryzell; 28 July 2016, 17:34.

                        Kommentar

                        Arbetssätt...