37l - Vill göra någonting intressant av det

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • _Lena_
    • June 2006
    • 1273

    #16
    Ursprungligen postat av BriljantTetra
    OM du inte redan köpt några fiskar så prva på en eldtjärt, regnbågar eller kampfiskar

    Varför ger du honom råd att köpa fiskar som blir allt för stora för 37l?
    Bäde eldstjärtar och regnbågsfiskar vill ha akvarium större än 100l.

    Kommentar

    • Sultanen
      • January 2008
      • 2457

      #17
      Ursprungligen postat av _Lena_
      Varför ger du honom råd att köpa fiskar som blir allt för stora för 37l?
      Bäde eldstjärtar och regnbågsfiskar vill ha akvarium större än 100l.
      Det är ingen fara, jag har rätt bra koll på fisk ändå, letar efter lite kreativa tips och något jag kanske missat, därav denna tråden Eldstjärtar har vi ett par i sällskapsakvariet, det är ingen fara på 200l.

      Dock har jag ännu inte bestämt mig riktigt vad jag skall ha i mitt 37l samt 60l akvarie ännu. Kasta ut er lite tips på vad ni tycker, i 37l kommer det iaf gå ett antal räkor och någon fiskart, vilken typ av räkor och fisk vet jag inte ännu, ännu fler förslag uppskattas varmt

      Lagt en eftermiddag på att bygga möbel till akvariet nu, kommer kanske upp en liten projekttråd med fler bilder, beror väl på om någon orkar med att titta på det

      Här är ialla fall en på dagens framfart så här långt, med andra ord; stommen:
      Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.
      300L Räkkar
      400L Växtakvarium
      220L Saltvatten - Under uppstart
      Intresserad av räkor? www.RedBee.se

      Kommentar

      • BriljantTetra
        • January 2008
        • 45

        #18
        Ursprungligen postat av _Lena_
        Varför ger du honom råd att köpa fiskar som blir allt för stora för 37l?
        Bäde eldstjärtar och regnbågsfiskar vill ha akvarium större än 100l.
        Har för läst om andra som har haft eldstjärtar i små akvarier. Jag komihåg efteråt att rengbågsfiskar blir bråkiga i alltför små akvarier. Men därimot så trivs kampfiskar i små akvarier, det vet jag fast än jag sätter upp mitt första akvarie.

        Kommentar

        • Sultanen
          • January 2008
          • 2457

          #19
          Inhandlat lysrörsfäste och transformator, blåa samt vita LED och en LED dimmer. Två termometrar för infällning i möbeln har inhandlas och kommer modifieras i slutet på bygget. Även införskaffat skenor som 37l akvariet kommer att glida på så man kommmer åt att rengöra vid behov.
          Men vad skall jag ha i akvariena? Behöver bestämma mig för det snart, då lysrör kommer behöva inhandlas om inte allt för många dagar.
          300L Räkkar
          400L Växtakvarium
          220L Saltvatten - Under uppstart
          Intresserad av räkor? www.RedBee.se

          Kommentar

          • Abergoner
            • December 2007
            • 86

            #20
            Du kan ha snäckor/sniglar som algätare och städare i båda akvarierna sen i det lilla 37l tycker jag du ska ha räkor och någon "räkvänlig" fisk, ex Galaxy eller Endlers. Sedan i det större 67l karet tycker jag du ska ha ett gäng Corydoras eller ett litet stim Fantomtetror med Kakadua ciklider (1+2) eller Fjärilsciklider (1+1).

            Kommentar

            • Eurydike
              • September 2004
              • 931

              #21
              Ursprungligen postat av Jens A.
              Det finns en miniliten firre som kallas för "galaxy". Riktiga namnet är Celestichthys margaritatus. Den är verkligen grymt fin, och liknar mest av allt pytte-rödingar. Den fungerar bra i så små akvarier, och passar dessutom bra ihop med räkor.
              Fast nu ville han inte ha en fisk som förökar sig som djur och det gör ju de i allra högsta grad!!!! Även om de är både vackra, trevliga, lättskötta och trivs i små kar.

              Kommentar

              Arbetssätt...