Starta Gurami-akvarium!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Skudd
    • September 2005
    • 224

    #31
    Ursprungligen postat av Sebbe88
    Antar att jag helt enkelt får ge upp drömmen om ett akvarium med massor av blåguramis!
    Tycker inte man ska vara så rädd för att ha blå/guld/marmor ... Min erfarenhet är att det oftast går bra men att det ibland finns individer som sticker ut genom att vara väldigt aggressiva... I ett 150L har jag tex 4 st (1 hane + 3 honor) och det fungerar toppen... Väldigt fina fiskar, lite gruff någon gång men inget allvarligt, har tyckt mig se att det gått bättre om jag introducerat nya individer väldigt försiktigt, lugn inkoppning med lyset släckt hela dagen och mycket växter att gömma sig bland då får de en bra och trygg start i det nya hemmet... Tycker arten är väldigt rolig då den blir riktigt kaxig om den känner sig trygg, ska fingra på allt med sina spröt, vattenbyte är lattjolajban (rolig slang att undersöka) och gräver man i akvariet ska de definitivt fram och känna på armen... Men är man oförsiktig i början kan de istället bli ganska ängsliga (hade ett ex som blev riktigt hispig då den fick en dålig start, hoppade ur akvariet efter 10 min i det nya hemmet... )... Så, rekommenderas absolut... Om du vågar...

    Kommentar

    Arbetssätt...