Akvarium på jobbet?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • karrokaja
    • March 2006
    • 5388

    #46
    otroligt kul med fiskar som blir tama...nu kanske vi svänger OT här, men när vi är inne på det så måste jag berätta om min Gibbiceps, Tomas.
    Varje gång jag stoppade ner handen i akvariet så kom han fram ur sin håla. Och började puttsa min arm som satck ner i vattnet. och han vägrade att släppa. Han hängde kvar som om han var fastlimmad, ibland en liten bit ovaför ytan.
    Det var otroligt.
    Och så en dag kom han inte upp till min hand, han låg kvar, han var död
    Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
    kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
    Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
    I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

    Kommentar

    • garjzla
      • June 2007
      • 273

      #47
      Vad kul!
      Måste vara en märlig känsla att ha någon som putsar armen dock
      Men men du kan ju inte avsluta med så hemska slut! Kan du inte göra som vissa föräldrar gör? Att en dag var han borta för han hade hittat en söt liten hona som han rymde iväg med och sen levde de lyckliga i alla sina dagar?

      Kommentar

      • Ancristus <3
        • July 2009
        • 277

        #48
        Det kanske inte var så kul att han dog?
        Och kampfiskar kan till och med krypa på land !
        I China och Ost Indjen hålles den tam i husen. Och hafwa de den framme i rummen i stora Porcellains kärl, då de lägga lite gräs åfwan på wattnet till skuga, och går då fisken der. Och när solen skinner på honom lyser den rätt wakert.- Carl Von Linné

        Kommentar

        • karrokaja
          • March 2006
          • 5388

          #49
          Ursprungligen postat av garjzla
          Vad kul!
          Måste vara en märlig känsla att ha någon som putsar armen dock
          Men men du kan ju inte avsluta med så hemska slut! Kan du inte göra som vissa föräldrar gör? Att en dag var han borta för han hade hittat en söt liten hona som han rymde iväg med och sen levde de lyckliga i alla sina dagar?
          Livets hårda sanning... han tog fena i fena med sin kompis dom låg där en morgon, precis så att fenarorna snuddade varran.

          Jo det var en lustig känsla, har du känt en katt så slickar på ditt finger? ungefär så känns det
          Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
          kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
          Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
          I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

          Kommentar

          • karrokaja
            • March 2006
            • 5388

            #50
            Ursprungligen postat av Ancristus <3
            Det kanske inte var så kul att han dog?
            Och kampfiskar kan till och med krypa på land !
            Nä, vanlivis när fiskar dör så tänker man, jaha tråkigt.
            Men denna fisk hade son personligehet att jag faktiskt fällde en tår för honom/henne
            Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
            kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
            Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
            I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

            Kommentar

            • Charlottis
              • December 2007
              • 579

              #51
              Zoopet rekommenderar 40liter som minst för Kampfisk. Även dem måste ha lite utrymme.

              Kommentar

              • wallström
                • March 2009
                • 1092

                #52
                Ursprungligen postat av Charlottis
                Zoopet rekommenderar 40liter som minst för Kampfisk. Även dem måste ha lite utrymme.
                indeed
                Emil

                Kommentar

                • karrokaja
                  • March 2006
                  • 5388

                  #53
                  ahaa... det kanske man ska följa då. visserligen klara den sej nog i ett 20 liters. men jag klara mej i en garderob också men jag mår fan inte bra...
                  Vad ska jag göra? jag vill verkligen pigga upp vårdtagarna på jobbet.
                  En av dom springer runt och frågar mej hela tiden när fiskarna kommer. han kan knappt bärga sej. målar fiskar som cyklar, kör bil, åker karrusell och hela köret.

                  Någon annan som har en liten fisk att föreslå?
                  Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                  kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                  Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                  I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                  Kommentar

                  • Nubi
                    • March 2009
                    • 9026

                    #54
                    Jag tycker du ska satsa på Räkor!! och Snäckor och sen vänta en stund med fiskarna tills du hittar något lämpligt.
                    Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                    Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                    Fiskbloggen

                    Kommentar

                    • Salta Katten
                      • March 2008
                      • 740

                      #55
                      Ursprungligen postat av karrokaja
                      målar fiskar som cyklar, kör bil, åker karrusell och hela köret.
                      Härligt! De bilderna skulle jag vilja se!
                      Ursprungligen postat av karrokaja
                      Någon annan som har en liten fisk att föreslå?
                      Galaxyrasbora? Dvärgkulfisk? Kardinalfisk?

                      Kommentar

                      • karrokaja
                        • March 2006
                        • 5388

                        #56
                        Tja... får se hur det går. Dom är så inställda på fiskar nu och vill inte svika dom, mrn samtidigt måste man ju tänka på djuren.
                        Jag börjar med äppelsnäckorna.
                        Alltså endler kan ju gå i 25 liter enligt arbetsbeskrivningarna så kanske några såna?
                        Har frågat nu gång på gång men ingen verkar svara på just det.
                        Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                        kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                        Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                        I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                        Kommentar

                        • Nubi
                          • March 2009
                          • 9026

                          #57
                          Har du fiskar hemma som äter endlers yngel??
                          Eller så köper du bara endlers hanar.
                          Det finns en anledning till varför de heter miljonfiskar.
                          Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                          Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                          Fiskbloggen

                          Kommentar

                          • janson
                            • July 2009
                            • 300

                            #58
                            Riktigt bra projekt. Akvarium på jobbet skulle nog alla gilla. Chefen ändrar sig säkert när han får se det på plats.

                            Glöm inte att visa oss bilder sen!

                            Kommentar

                            • karrokaja
                              • March 2006
                              • 5388

                              #59
                              Ursprungligen postat av Salta Katten
                              Härligt! De bilderna skulle jag vilja se!


                              Galaxyrasbora? Dvärgkulfisk? Kardinalfisk?
                              Galaxyn är gnaska dyr enligt mej, väldigt grann är den. jag har 10 st.
                              Och dvärgkulfisken är för svår... shit detta var mer krävande än jag trodde. jaja. fortsätt med tipsen

                              Vet inte om du läst tråden. Dessa fiskar skall inte vara alltför dyra då dom kan råka ut för saker och ting. jag ska ju själklart göra allt i min väg för att det inte ska hända men man vet aldrig. så om fiskarna försvinner så kan jag starta upp nytt utan nån större fara.

                              kardinalfisken verkade ganska trevlig men hur är priset på den?

                              Tackar er jätte mycket som hjälper mej här.
                              Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                              kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                              Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                              I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                              Kommentar

                              • karrokaja
                                • March 2006
                                • 5388

                                #60
                                Ursprungligen postat av janson
                                Riktigt bra projekt. Akvarium på jobbet skulle nog alla gilla. Chefen ändrar sig säkert när han får se det på plats.

                                Glöm inte att visa oss bilder sen!

                                Chefen har inte sagt nåt idag. men, men.
                                Annars har jag fullt upp, ute i verkstaden är jag helt själv.... många som jobbar där är borta just nu.
                                så det blir lite spring. fick stå och sköta en robot som jag vanligtvis inte har ansvar för..
                                Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                                kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                                Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                                I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                                Kommentar

                                Arbetssätt...