Akvarium på jobbet?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • garjzla
    • June 2007
    • 273

    #16
    Woho! Fler som kommer fastna i Kampisträsket!

    Kommentar

    • karrokaja
      • March 2006
      • 5388

      #17
      änsålänge är det på jobbet den får bo. men man kan lätt ändra uppfattning.
      Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
      kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
      Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
      I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

      Kommentar

      • macke_fisk
        • December 2005
        • 4442

        #18
        kommer inte kampisen knipa några räkor eller? min kampfisk åt upp alla mina räkor .
        MVH macke_fisk

        Kommentar

        • Sophia_
          • January 2009
          • 454

          #19
          Jag skulle inte heller ha en kampis ihop med räkor. Har testat det och jag vet inte om han åt dem., men räkisarna var skiträdda och gömde sig hela tiden. Då Oskar fick flytta kom räkorna fram - mycket roligare!
          www.devons.se

          Kommentar

          • garjzla
            • June 2007
            • 273

            #20
            Jag har haft min kampis ihop med mina räkor ett bra tag nu och inga problem alls...han har undersökt dom men inte ens ansett dom som mat...
            Och räkorna är framme så gott som hela tiden...

            Kommentar

            • wallström
              • March 2009
              • 1092

              #21
              Dvärgrasboror eller dario dario funkar utmärkt
              Kamphanen kommer äta räkor och antagligen inte må så bra i 20L
              Emil

              Kommentar

              • karrokaja
                • March 2006
                • 5388

                #22
                Njae jag ska nog inte ha räkor... bara fick det i huvudet men kom på att det kan bli opassande. städaren som hamnar i burken blir 2 äppelsnäckor
                Det jag undrar nu är om endlers guppy går bra med kampfisk? eller är dom för utmanande med sina fenor? går dom inte ihop slopar jag kampfisken då jag vill ha en liten grupp med fiskar, som kan namnges osv vidare...
                Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                Kommentar

                • garjzla
                  • June 2007
                  • 273

                  #23
                  Kamphanar är inga problem att ha i 20 L kar, då jag sj haft kampis ett par år nu, och flera stycken som odlar på det ej använder större kar per kamphane.
                  Visst ska man ha honor till så är det ju viktigt att man har tillräckligt stort kar så att han inte får fatt i honorna och tuggar på dom, eller tvärtom för den delen.

                  Kommentar

                  • wallström
                    • March 2009
                    • 1092

                    #24
                    Tänk på att endlers är värre än kaniner och kommer överbefolka karet på en månad typ.
                    Emil

                    Kommentar

                    • karrokaja
                      • March 2006
                      • 5388

                      #25
                      dario dario är lite för krävande faktiskt, jag skulle nog kunna ta hand om dessa själv. men nu tänker vi verkstad och så dessa special-människor som kan (jag säger inte att dom KOMMER göra det) hälla i sitt fika kaffe eller nått i akvariet. eller kanske mata med sågspån kanske hälla i motorolja. då dör ju vilken fisk som helst, men en fisk som är ganska billig så OM det händer kan man snabbt få igång karet igen utan en allt för stor förlusst. företaget kommer INTE finansiera nått sånt här. utan jag pungar ur egen ficka, så det är en gåva till företaget.

                      Dvärg rasboro är väl lite dyra?? kanske har fel där...
                      Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                      kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                      Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                      I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                      Kommentar

                      • karrokaja
                        • March 2006
                        • 5388

                        #26
                        Ursprungligen postat av wallström
                        Tänk på att endlers är värre än kaniner och kommer överbefolka karet på en månad typ.
                        Jag har läst här nånstans i forumet att guppy har förmågan att föröka sej efter utrymme.
                        I ett 200 liters kar får dom 40-50 yngel per hona och lek men att antalet yngel sjunker när utrymmet blir mindre. sen kan man ju sortera bort honor och spara dom färgglada hanarna.
                        Och man kan faktiskt hålla koll på sina endler i ett 20 liters.
                        bara till att slänga småskitarna vart efter dom dyker upp.
                        och har man lite kyligare i akvariet så blir förökning ingen alls till lite mer begränsad har jag för mej...
                        Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                        kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                        Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                        I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                        Kommentar

                        • Nubi
                          • March 2009
                          • 9026

                          #27
                          Jag jobbar på ett gruppboende och de vart överlyckliga när jag startade igång deras gamla 60l kar
                          Nu simmar det två st Platys orange och en svart Black Molly hane och de som bor i grupppboende älskar firrarna. Räkor ska flyttas in senare.
                          Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                          Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                          Fiskbloggen

                          Kommentar

                          • Nubi
                            • March 2009
                            • 9026

                            #28
                            Tips: Dvärgrasboror med räkor passar fint ihop.
                            Kampfiskar kan vara mkt tråkiga när de inte blir irriterade eller ska uppvakta en hona. Så vill du ha en fisk som gör lite liv ifrån sig, kanske två platy honor?
                            dock minus räkor om du ska ha platy.
                            Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                            Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                            Fiskbloggen

                            Kommentar

                            • Grothras
                              • July 2009
                              • 401

                              #29
                              Jag har endlers i mitt 325 liters kar. Och har du endlers och en kampis så kan nog kamphannen beta av yngelbeståndet lite om han inte är för långsam(vilket inte är helt omöjligt). Den kamphannen som jag har brukar inte gå på mina endlers. Han försökte jaga ett yngle som jag sett men han lyckades inte med sin jakt den gången

                              Men 20 liter är inte för lite för en kampfisk. Det ska inte vara några problem. Ha 3-4 endlers med honom också så borde det nog bli bra.

                              Kommentar

                              • karrokaja
                                • March 2006
                                • 5388

                                #30
                                jo precis. får en känsla av att kampfisken bara kommer att överleva men inte leva... en viss skillnad där.

                                Hur dyra är dvärgrasboror? dom är ju klart tänkvärda. men då måste priset vara bra.
                                Och funkar det med endlers i ett 20 liters? Dom är ju otroligt praktfulla!
                                2 platy känns ganska futtigt. dom kommer nog inte leva loppan i burken.
                                Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                                kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                                Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                                I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                                Kommentar

                                Arbetssätt...