ADA världsranking katalog.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Thomaslj
    • May 2003
    • 704

    ADA världsranking katalog.

    Tjena! ett tag sen man va inne här så vill först säga hej till alla igen!
    Har börjat ta tag i karet nu igen när hösten är kommen.

    Speciellt sug fick jag när ADA katalogen damp ner i brevlådan efter förra årets tävlingar. Antar att Defdac fick den med.

    Därför går min första fråga på länge ut till dig Deffen. Vet du om man kan skicka in bilder direkt till ADA om man vill vara med? Eller måste man gå genom andra tävlingar? T.ex AGA där jag kvala in förra året? Såg nu att ja va lite försen för att skicka in där..

    Vill nämligen ha nästa års katalog med!. Den rockade!
    Mvh Thomas
    http://thomaslj.blogspot.com - Mitt 240 L
  • petnym
    • May 2002
    • 5028

    #2
    Ursprungligen postat av Thomaslj
    Vill nämligen ha nästa års katalog med!. Den rockade!
    Katalogen finns att köpa från nedanstående italienska webbutik. Jag har köpt både 2003 och 2004 års upplaga där. (Fast av någon okänd anledning har de ännu inte skickat 2004 års upplaga till mig...)

    Så slipa italienskan och gå in på:
    Gräset är grönare på andra sidan glaset...
    Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
    Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

    Kommentar

    • Kharn
      • May 2004
      • 256

      #3
      Hejsan

      Jag provade att regga mig för att beställa men jag fatta noll hehe..
      så de va bara till att ta telefonen o ringa dom.

      angående att du inte fått 2004 års upplaga ännu peter är att dom inte får in den förrän i December.

      MVH Jimmy
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=717712

      Kommentar

      • petnym
        • May 2002
        • 5028

        #4
        Ursprungligen postat av Kharn
        angående att du inte fått 2004 års upplaga ännu peter är att dom inte får in den förrän i December.
        Undrar när dom får in 2005 års bok...

        Här är iallafall anmälan till 2006 års ADA-tävling:
        Gräset är grönare på andra sidan glaset...
        Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
        Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

        Kommentar

        • Kharn
          • May 2004
          • 256

          #5
          Ursprungligen postat av petnym
          Undrar när dom får in 2005 års bok...
          Hmm nu blev jag osäker på vad hon sa det är ju 2005 nu..

          hursomhelst så snackar jag med henne i morron så då ska jag passa på o fråga om hn menade 2004 i december eller 2005 an

          MVH Jimmy
          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=717712

          Kommentar

          • Kharn
            • May 2004
            • 256

            #6
            hejsan

            Hoppas du fått dina böcker peter.
            Jag fick alla 3 idag. ( de var 2005 an som kom in i December tydligen..jag fick ett förhands ex.. gäller att charma damerna när man snackar me dom hehe )

            herrejösses vilka scapes.. AGA kommer verkligen inte ens i närheten .

            MVH Jimmy
            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=717712

            Kommentar

            • defdac
              • January 2002
              • 12751

              #7
              Oj har ju missat den här tråden.

              vet du om man kan skicka in bilder direkt till ADA om man vill vara med?
              Japp man kan anmäla sig varje år via ett engelskt formulär, brukar kosta 1500 yen om jag inte minns fel?

              Till 2005-tävlingen så raggade ju ADA-personer via mail folk från AGA-tävlingen så man bara behövde svara "yes" på ett mail om man tillät dom ta med sin burk i årets tävling, så där kom man extremt billigt undan.

              herrejösses vilka scapes.. AGA kommer verkligen inte ens i närheten .
              Jag har fortfarande inte tagit fram luppen och gått igenom alla 800 bidrag i katalogen. Det är så sorgligt att se alla kanonfina akvarier som får en helt orimligt låg placering.

              Amanos egen favorit gjord skapad av Olga Baranovskaya kom på 17:e plats. Ett ganska oansenligt men vackert akvarium som inte såg helt tipptopp ut rent växtkonditionsmässigt. Massor med olika växter, kväveansträngd vallisneria och ruffsig vildvuxen Glossistigma i en tuss i mitten. Ett par kämpande Lotusblad insprängda och gömda bland en massa olika växter.

              Jag gillade Karen Randalls (plats 16) och Mr. Johnson Wai:s (plats 12) favoriter, speciellt 12:an med den superschyssta ravinen.
              http://www.defblog.se

              Kommentar

              • petnym
                • May 2002
                • 5028

                #8
                Ursprungligen postat av Kharn
                Hoppas du fått dina böcker peter.
                Jag fick alla 3 idag. ( de var 2005 an som kom in i December tydligen..jag fick ett förhands ex.. gäller att charma damerna när man snackar me dom hehe )
                Nej, jag har fortfarande bara fått den första. Mailade dom återigen idag, och frågade vad som hände med den andra boken...

                Ursprungligen postat av defdac
                Oj har ju missat den här tråden.
                Japp man kan anmäla sig varje år via ett engelskt formulär, brukar kosta 1500 yen om jag inte minns fel?
                Se min länk... Det är gratis att deltaga...

                Ursprungligen postat av petnym
                Här är iallafall anmälan till 2006 års ADA-tävling:
                http://www.adaeuro.com/Links/Contest_2006_eng.pdf
                Gräset är grönare på andra sidan glaset...
                Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
                Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

                Kommentar

                Arbetssätt...