Resultatet av KNO3, KH2PO4 och NutriSI

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • thorre
    • November 2004
    • 307

    #31
    Ursprungligen postat av defdac
    Dom bladen såg döda ut vid topparna där algerna satt så det var bra att du tog ut dom därför om inte annat - och detta är något du kommer få göra kontinuerligt genom hela livslängden på växtakvariet. Konstant pillande och trimmande.

    Karet är ju sterilt algfritt i övrigt 8) Mer KNO3 och KH2PO4 kommer ge dig finare grönalger som jag tror du föredrar jämfört med de äckliga staghornen.
    Hehe, om jag förstår dig rätt så ska jag hälla i kanske 5 - 10 ml KNO3 och 5 - 10 ml KH2PO4 och inget nutrisi. Om jag byter vatten på lördag, ska jag hälla i dessa nu och sen vanlig dos av alla 3 på lördag efter ett 40%-igt vattenbyte?

    Och du, det var inte kliniskt bland valisneran. De såg ut som små tomtar
    thorre.se

    Kommentar

    • defdac
      • January 2002
      • 12751

      #32
      Haha ja dom ser kanske ut som tomtar =D

      Eftersom du inte kör CO2 bör du bara dosera upp alla nivåer efter varje veckovattenbyte. Det räcker sannolikt hela veckan iom att koltillgången är den mest begränsande faktorn i din burk.
      http://www.defblog.se

      Kommentar

      • thorre
        • November 2004
        • 307

        #33
        Ursprungligen postat av defdac
        Haha ja dom ser kanske ut som tomtar =D

        Eftersom du inte kör CO2 bör du bara dosera upp alla nivåer efter varje veckovattenbyte. Det räcker sannolikt hela veckan iom att koltillgången är den mest begränsande faktorn i din burk.
        Med tomtar menade jag att de var skäggiga

        Ok, ska vänta och se vad som händer på lördag. Ska kanske tillsätta mindre NutriSi och mer av KNO3 och KH2PO4.

        Kan du tipsa mig om vad jag behöver för att bygga en bra CO2 anläggning. Samt var jag handlar grejorna. Det enda som jag redan vet att jag måste ha är en brandsläckare utan stigarrör.
        thorre.se

        Kommentar

        Arbetssätt...