hjälp

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Miliimli
    • March 2010
    • 2457

    #16
    Du kan ju bara pröva lägga fast en svart sopsäck eller något mot baksidan så ser du ju liite hur det skulle kunna se ut, även om det blir myycket snyggare med en planch Och som sagt, de kostar nästan gratis Men, man behöver ju inte skaffa allt på en gång heller

    Kommentar

    • hannesc
      • December 2009
      • 13085

      #17
      a jag sätter ju emot rob här då o säger köp inte en växtplanch hellre då en svart eller klippvägg. växtplancher får det att se rörigt ut. menmen du gör som du vill

      bra iniativ det där med bilen tycker hannes

      Kommentar

      • RobFrazie

        • May 2010
        • 842

        #18
        Kollade upp ditt andra kar oxå.. Och ja du har ju betydligt bättre ljus i den än i det aktuella karet
        Jag har dåligt lyse i detta karet. Vilket gör att jag kommer få lite alger. plus att jag innan fått slänga ut väldigt mycket växter innan jag gjorde om i karet pga mitt dåliga lyse.. Dålig bild.. och det ser nästan likadant ut nu som när bilden är tagen
        Bifogade filer
        720L Soppa
        200L Asien
        Räkvas
        65L Betta

        Kommentar

        • Miliimli
          • March 2010
          • 2457

          #19
          Just precis, klippvägg bra -växtplanch dåligt I med någon rot och låt växterna växa till sig så får du ett naturligt och lummigt kar!

          Kommentar

          • Miliimli
            • March 2010
            • 2457

            #20
            Kan ju inte vara sämre jag http://1.bp.blogspot.com/_4mXtixzwlF...0/P7070027.JPG Här ser du mitt kar, och lite av klippväggsplanchen :P

            Kommentar

            • RobFrazie

              • May 2010
              • 842

              #21
              Jag håller oxå me de andra. att växtplancher är inte det snyggaste! Jag har det men den syns ju knappt
              Men någon form av fotoplanch kan du köpa iaf.

              och sten finns gratis i naturen! rötter kostar ju en slant. så det får du väl spara lite till det oxå..
              Och det är bra om du sparar länge! då hinner du få massor med insperation av folk på forumet och andra sidor du kanske hittar på nätet.
              Då gör du inte massa ahstiga saker
              720L Soppa
              200L Asien
              Räkvas
              65L Betta

              Kommentar

              • hannesc
                • December 2009
                • 13085

                #22
                tålamod o skynda låångsamt är akvaristens främsta (och svåraste) egenskap!

                Kommentar

                • Miliimli
                  • March 2010
                  • 2457

                  #23
                  Så tar det ju sin tid att hitta sin look också , jag gick från det här till det här

                  (och hannesc hann före igen...)

                  Kommentar

                  • RobFrazie

                    • May 2010
                    • 842

                    #24
                    Och jag håller med hannes!
                    Och plenaera dina val av växter och annan dekoration. gör så snyggt du bara kan så du blir nöjd. låt grejerna växa och PANG allt är skitsnyggt!

                    Jag har rört runt o dnat o grjat i mina kar hej villt bara för att jag haft för brottom till en början! Nu är jag nöjd så pass att jag vet att jag inte behöver göra stora förändringar på LÄNGe
                    720L Soppa
                    200L Asien
                    Räkvas
                    65L Betta

                    Kommentar

                    • scandtraxx
                      • August 2010
                      • 80

                      #25
                      Alla tre --> jag vet inte om jag ska köpa planch förmodligen inte och jag ska försöka göra mitt akvarium så bra som möjligt och snyggt på ett bra sätt, Jag har bytat watt på mina glödlampa nu och lyser betydligt mycket mer och starkare sen har jag även gjort så där är djupare fram och högre därbak och flyttat stora växter bak och små fram



                      Man kanske inte ser jätte stor skillnad för jag har bara mobilkamera

                      men ska jag har det såhär och bara låta det växa som det vill nu ?
                      Man Får Vara Som Man Är Om Man Inte Blev Som Man Skulle

                      Kommentar

                      • Miliimli
                        • March 2010
                        • 2457

                        #26
                        Klart du ska ha planch! Nä, skojja bara, du ska ha det som du vill ha det!

                        Var det inte fler växter innan? Eller är det bara taget ur en annan vinkel?
                        Men ja, följ råden att ha de större växterna längst bak och mindre fram och låt det växa ifred. Drar du upp växerna gång på gång får de aldrig riktigt någon chans att rota sig ordentligt och då växer de inte heller som de ska.

                        Kommentar

                        • scandtraxx
                          • August 2010
                          • 80

                          #27
                          miliimli--> hahaha :P nej jag hade bara dom mer kompakt skulle jag tro klart jag ska följa råden och vi får se det dära med planch
                          Man Får Vara Som Man Är Om Man Inte Blev Som Man Skulle

                          Kommentar

                          • Miliimli
                            • March 2010
                            • 2457

                            #28
                            Okej Haha! Ja, då är det väl nog bara att köra på så då

                            Kommentar

                            • scandtraxx
                              • August 2010
                              • 80

                              #29
                              ja men tror du man hade kunnat ta sand från "mossen" vi har i närheten och andvända till akvariet ?
                              Man Får Vara Som Man Är Om Man Inte Blev Som Man Skulle

                              Kommentar

                              • Miliimli
                                • March 2010
                                • 2457

                                #30
                                Ja, jag vet inte? Har sett att folk brukar ta sand från stränder och sånt, så bara du tvättar den noga måste det väl gå bra? Eller grabbar?? Ni vet mer än jag!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...