storbladiga växter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • garjzla
    • June 2007
    • 273

    storbladiga växter

    Tänkte jag skulle möblera om i mitt 20l kar vid nästa vattenbyte och då ta ut en stor sten och tänkte plantera någon snygg storbladig växt
    Har just nu bara vattenpest (dock ganska mycket ) och någon annan som påminner om vattenpest i växtsätt.
    Tänkte kolla om någon har något tips på en snygg växt som eventuellt skulle passa in?
    Och var man kan hittar dom i Helsingborgstrakten då min normala djuraffär har så tråkiga växter.
    Kanske dessutom namnet på någon snygg liten flytväxt så man kanske kan beställa?
  • petnym
    • May 2002
    • 5028

    #2
    Anubias kanske? Annars tycker jag det låter lite konstigt med storbladiga växter i ett 20 liters akvarium... såvida du inte tänkte använda det som kruka kanske? Då kan ju tex någon typ av echinodorus var aktuell.
    Gräset är grönare på andra sidan glaset...
    Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
    Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

    Kommentar

    • macke_fisk
      • December 2005
      • 4442

      #3
      du kan ju testa någon typ av crypto, min favvo växt .
      MVH macke_fisk

      Kommentar

      • garjzla
        • June 2007
        • 273

        #4
        tycker både anubias och crypto verkar vara intressant, nej blir ingen kruka utan har en kampis och några red crystal räkor och vill försöka få in lite mer gömställen med växter och något som kan stå i mitten och samtidigt vara snyggt.
        Kampisen tycker om att simma ut och in genom mina växter så vill hitta något som han kan stå och filura i, därav lite större blad.

        Kommentar

        Arbetssätt...