Guldfisken simmar upp och ner, HJÄLP!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Brianna
    • October 2006
    • 24

Ursprungligen postat av Patrik Steen
    Det har inte med att fisken har svalt lite luft då kan den få problem med simblåsan om man inte blötlägger maten innan.
    Jag har inte ändrat något med fodret, använder Sera Vipan.
    Det KAN ju i och för sig vara så att han varit väldigt hungrig när vi kommit hem och glufsat i sig. Vi har varit borta max 2 nätter, så jag har inte ordnat med nån fisk-vakt.
    Har dock sett nån lång bajssträng från honom senaste veckan (ca 1 decimeter) så det kan ju vara nån tarmstörning. Han brukar ju bajsa korta massiva "pluttar" annars.

Kommentar

• åheim
      • April 2006
      • 13197

Ursprungligen postat av SlamMan
      Hjälp!

Min guldfisk har haft svårt att dyka under en tid. Det är som den är fylld med mkt luft så den flyter bara upp till ytan och får kämpa jättemkt för att kommer mot botten.

Detta går i vågor men nu är det värre än ngnsin, nu simmar den ibland "upp och ner" för det verkar som buken är fylld med luft. Den har jättesvårt att vända på sig och kan det knappt, ännu mindre dyka.

Ngn som stött på ngt liknannde, vad kan man göra?
      Jadu slamMan jag kollade lite snabbt och såg en tråd där du beskrev att du hade 3 guldfiskar i ett 20Liters utan någon filtrering (det behöver inte guldfiskar sa du) och man blir mörkrädd dessutom skrev du att du skulle resa hem och ta fiskarna med dig! Kan du gissa vad problemet med din fisk är? http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=54
      Viva Leo Buscaglia

Kommentar

• Gaffel
        • December 2007
        • 6200

kapaw!
        Life's a bitch and then you die..
        "I might be right handed but im always left-winged"
        Skriv på!

Kommentar

• Haj
          • September 2009
          • 49

Hoppar in här med några fråger. Det var kaos i akvariumet i dag började med att jag såg en guldfisk simma upp och ner . Så jag plockade bort den till ett ensamt akvarium. Men det var inget som bara gällde den fisker eftersom 1-2 timmar senare började de en efter en att simma upp och ner. Så tömde akvariumet och skicka över alla till ett annat akvarium och de ser ut att må bra nu. Fast där är en som kämpar fortfarande.
          Har börjat med intensiva vatten byten till den och massage.
          Men det ser inte bra ut dock har den börjat simma på sidan nu.
          Under massagen så åker rätt mycket luft ut ur den men det känns som där är lika mycket (ny luft) när jag efter en stund går på det igen.

Vad kan jag göra mer?????

Kommentar

• eriahl
            • April 2004
            • 5681

Är det samma fiskar som en högre makt trollat bort i din egen tråd?
            "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

Kommentar

• Haj
              • September 2009
              • 49

nix guldfisk här är lika med koi. Men eftersom tråden handlar om guldfiskar så formuleras det så. Har 7 akvarium 2 dammar (tredje är pågång) och x antal yngel/transport baljor. Något mer?

Kommentar

Arbetssätt...