Är detta någon sjukdom?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fremar
    • August 2003
    • 1287

    #16
    Såg att saltet vi hade innehöll klumpförebyggande medel E554 och E535 också, har för mig att man inte skulle ha det i akvariet sist jag hade ett iaf.

    Kommentar

    • fremar
      • August 2003
      • 1287

      #17
      Inte fullt så samarbetsvillig fisk idag, men tillslut så fick jag ett kort där man ser fenan. Verkar bättre idag, hällde i 6 msk salt igår som verkade ha minst tillsatser av de jag hittade hemma, sen hällde jag även i Easy-Life FFM vattenberedningsmedel. http://sg.kicks-ass.org/Akvarium/IMG_2145.JPG

      Kommentar

      • fremar
        • August 2003
        • 1287

        #18
        Det här saltet borde väl funka fint? http://www.biltema.se/sv/Bygg/Kemika...Salttabletter/ verkar ju vara rent salt nästan? Köpte en påse från akvariebutiken på orten som såg ut att vara såna tabletter. Han pratade om att man skulle slänga i en tablett per 15 liter vatten.

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          #19
          Jepp, sådant går alldeles utmärkt, och 10 st sådana är detsamma som ca en dl salt.
          Den sorten finns även på Granngården i 20 kg:s säck för ca 80:- och används till bla. pooler och blir bra mycket billigare än tex Ectozon.
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • fremar
            • August 2003
            • 1287

            #20
            Oki, den granngården som fanns här är en xl bygg nu så jag vet inte om de har sånt nå mer.

            Kommentar

            • fremar
              • August 2003
              • 1287

              #21
              Väldigt svårt att se om det blir bättre eller inte nu faktiskt, såg tyvärr att en annan Scalar hade fått likadant på en av sina sidorfenor också nu. Har bytt vatten idag och plockade ur filtervadden ur ytterfiltret igår. Då den hade börjat sätta igen sig och flödet hade minskat ganska mycket märkte jag.

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                #22
                Fortsätt hålla koll på dem...
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • fremar
                  • August 2003
                  • 1287

                  #23
                  Så här ser det ut på Scalaren som hade det vita på fenan först nu idag:
                  As a leading dynamic DNS provider, Dyn eliminates the headache and human error associated with tracking ever-changing IP addresses and purchasing pricey static IPs.


                  Så här ser det ut på den andra som inte hade nåt från början:
                  As a leading dynamic DNS provider, Dyn eliminates the headache and human error associated with tracking ever-changing IP addresses and purchasing pricey static IPs.


                  Men de kanske är som du säger att det är skador från strider, har inte direkt sett att de slåss något dock. Tycker mest att de simmar ihop alla tre och inte bryr sig om varandra direkt.

                  Kommentar

                  • Jens A.
                    • March 2007
                    • 5026

                    #24
                    Tycker det påminner rätt mycket om hur det ser ut efter att mina malawis gruffat med varandra. En liten skada som i o f s kan ha en liten infektion, men inte värre än att firrens eget immunsystem klarar av det. Är att jämföra med ett skrapmärke på knäet, ungefär.
                    Earth first! We´ll screw up the other planets later!

                    Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

                    Kommentar

                    • fremar
                      • August 2003
                      • 1287

                      #25
                      Oki tycker det ser värre ut idag. Nu var det vitt på fenspetsarna och de långa spröten på de fiskarna och tycker att jag ser nått vitt på en nyckelhålsciklid också nu.

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        #26
                        Jag bara hoppas att det inte utvecklar sig till fenröta...
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • fremar
                          • August 2003
                          • 1287

                          #27
                          Ursprungligen postat av ansjo
                          Jag bara hoppas att det inte utvecklar sig till fenröta...
                          Samma här, såg nog fel på nyckelhålscikliden iaf.

                          Kommentar

                          • fremar
                            • August 2003
                            • 1287

                            #28
                            Ska försöka att fota lite senare ikväll är lättare att se skillnaden då tycker jag

                            Kommentar

                            • fremar
                              • August 2003
                              • 1287

                              #29
                              Vet inte vad jag ska göra? Vågar jag slänga i mer salt tabletter kanske? Har haft i ungefär 1.5 dl till 300 liter vatten

                              Kommentar

                              • fremar
                                • August 2003
                                • 1287

                                #30
                                De ville inte riktigt samarbeta och posera för mig idag Så här såg det ut på fenspetsarna på en i alla fall. Å här är en helhetsbild av de tre Scalarerna den största i mitten som jag inte sett något vitt på sidorfenorna ännu. Den bakre är den som hade det först och den främre som fick det senare. Såg att en Platy hade nåt på stjärtfenan nu också.
                                Senast redigerad av fremar; 22 November 2010, 18:01.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...