Min L046 ligger stilla och hyperventilerar!!!???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • drd
    • March 2004
    • 5586

    #16
    Var handlade du växterna Ullis ?
    ________________________________________________

    Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

    Kommentar

    • Ullisbaby
      • September 2009
      • 92

      #17
      Hornbachs akvarieavdelning.

      Har fungerat bra tidigare och jag har köpt växter där förr men det var ju klart ett tag sedan så det kan ju ha kommit in något i karen efter det.

      Såg förresten min zebra lite senare på kvällen efter jag lagt i salt. Då var den mycket mer livfull och "flängde omkring". Nu på morgonen har jag inte sett den dock.

      Ska gå in och kika igen nu

      2 Diskus "Brilliant Turquoise", 2 Diskus "Snake skin red", 1 st L046, 3 st L134, 1 L183, 1 st L333, 11 st Kardinaltetra, 3 st Amanoräkor

      Kommentar

      • drd
        • March 2004
        • 5586

        #18
        Hoppas att det löser sig och att den lille inte stryker med oxå....
        ________________________________________________

        Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

        Kommentar

        • Ullisbaby
          • September 2009
          • 92

          #19


          Kom precis hem från Akvarietjänst och tänkte "nu måste jag leta upp honom så jag vet hur han mår idag". Han piggnade ju faktiskt till igår

          Inne i ett gömställe hittade jag honom död!

          Har inte en aning om vad som hänt men nu såg även den här ut att ha frätta fenor. När jag tog upp honom så var han fortfarande "mjuk" så jag antar att det inte var länge sedan han inte orkade mer.

          Känner mig helt hopplös. Gjorde jag något fel? Det gick så snabbt, borde jag haft ett helt apotek hemma utifall att? Många tankar som rör sig nu kan jag säga. Allt gick ju så bra och jag var så otroligt glad för att jag hade lyckats få tag på dem två små rackarna. De var så fina i akvariet och den ena hade blivit jättebundis med min större L134. Suck

          2 Diskus "Brilliant Turquoise", 2 Diskus "Snake skin red", 1 st L046, 3 st L134, 1 L183, 1 st L333, 11 st Kardinaltetra, 3 st Amanoräkor

          Kommentar

          • starman_
            • March 2004
            • 791

            #20
            inte mycket att göra,detta kan hända vem som helst i akvariets värld,,,har själv blivit av med 4st L46 för några år sedan,,,et var inte kul och hitta en efter en per dag,,,men i det fallet var det kommunen som hade presis slått i något skit i vattnet och mina malar dog och även mina polares dog också samma dagar,,,,,

            Kommentar

            • Ullisbaby
              • September 2009
              • 92

              #21
              Tack det värmer. På något sett så ser karet väldigt tomt ut nu. Känner väl ungefär som när man blir av med andra husdjur, dvs att man snabbt vill ersätta dem för att komma över sorgen.

              Samtidigt måste jag verkligen försöka återställa bakteriefloran i filtrena. Nitriten hade kommit tillbaka/ökat som en effekt av medicinen och jag ska nog inte stressa.

              De på akvarietjänst trodde mer på att det var nitriten som tog död på dem och inte någon medicin eller annat (möjligtvis fenröta). Tydligen är malar de fiskar som är mest känsliga för nitrit.

              2 Diskus "Brilliant Turquoise", 2 Diskus "Snake skin red", 1 st L046, 3 st L134, 1 L183, 1 st L333, 11 st Kardinaltetra, 3 st Amanoräkor

              Kommentar

              • drd
                • March 2004
                • 5586

                #22
                Ursprungligen postat av starman_
                inte mycket att göra,detta kan hända vem som helst i akvariets värld,,,har själv blivit av med 4st L46 för några år sedan,,,et var inte kul och hitta en efter en per dag,,,men i det fallet var det kommunen som hade presis slått i något skit i vattnet och mina malar dog och även mina polares dog också samma dagar,,,,,

                Just därför som jag alltid tappar upp vatten i mitt 170 liters och låter det luftas och blandar i vattenberedningsmedel och låter det stå några dagar innan det kommer ner i mina akvarier med en del känsliga fiskar.

                Använder aldrig kranvatten rätt ner i zebrakaret t.ex
                ________________________________________________

                Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

                Kommentar

                • Sultanen
                  • January 2008
                  • 2457

                  #23
                  L046 är bland de dyraste och till viss del känsligaste malarna du kan hitta, ta och lär dig mycket mer om akvarium nu och ha som mål i framtiden att kanske skaffa dem igen när du har lite mer kött på benen.
                  300L Räkkar
                  400L Växtakvarium
                  220L Saltvatten - Under uppstart
                  Intresserad av räkor? www.RedBee.se

                  Kommentar

                  Arbetssätt...