Finns det egentligen någon större skillnad mellan olika fodermärken? Mer än priset då, för det är mycket stor skillnad i pris. (OBS! syftar inte på att olika fiskar ska ha olika kost, växtätare, allätare, osv. det är en helt annan fråga).
Köpte idag en 5 liters burk med pellets, som skulle vara till koi, ett lågprismärke (köpt på Hornback) och mina malawi käkade det glatt. 5 liter för 89 kronor. Står inte vikt, men jag uppskattar det till ca 2 kilo. Det pellets jag brukar köpa (Hikari) är 5 gånger dyrare och det finns andra märken som är flera gånger dyrare än Hikari...
fodret jag köpte: Teichfutter koi-Meny
Protein 33%
Fett 3%
Fiber 2%
Aska 7,5%
Hikari ciklid staple
Protein 35%
Fett 4%
Fiber 5%
Aska 9%
Hikari staple (med en guldfisk och koi på framsidan)
Protein 35%
Fett 3%
Fiber 5%
Aska 12%
är inte skillnaderna oerhört marginella? och använder inte alla ung
ungefär samma ingredienser när de tillverkar fodret? och ska man verkligen tro på reklamen om hur diverse dyra foder ger extra glada och sjukdomsfria fiskar osv?
Köpte idag en 5 liters burk med pellets, som skulle vara till koi, ett lågprismärke (köpt på Hornback) och mina malawi käkade det glatt. 5 liter för 89 kronor. Står inte vikt, men jag uppskattar det till ca 2 kilo. Det pellets jag brukar köpa (Hikari) är 5 gånger dyrare och det finns andra märken som är flera gånger dyrare än Hikari...
fodret jag köpte: Teichfutter koi-Meny
Protein 33%
Fett 3%
Fiber 2%
Aska 7,5%
Hikari ciklid staple
Protein 35%
Fett 4%
Fiber 5%
Aska 9%
Hikari staple (med en guldfisk och koi på framsidan)
Protein 35%
Fett 3%
Fiber 5%
Aska 12%
är inte skillnaderna oerhört marginella? och använder inte alla ung
ungefär samma ingredienser när de tillverkar fodret? och ska man verkligen tro på reklamen om hur diverse dyra foder ger extra glada och sjukdomsfria fiskar osv?
Kommentar