Flerdagsfoder

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #16
    haha fasen du kom på mig pia! har en hel bank med svar :P

    tack

    Kommentar

    • Ken Olofsson
      • November 2006
      • 8014

      #17
      Ursprungligen postat av hannesc
      haha fasen du kom på mig pia! har en hel bank med svar :P

      tack

      bygger man upp några macros så är svaren bara 2 tryck borta.....



      .
      Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
      Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

      Kommentar

      • Miliimli
        • March 2010
        • 2457

        #18
        Ursprungligen postat av PiaJo
        Han har färdiga svar som han bara klistrar in

        nä, bara skoja, du är så duktig på att hjälpa till
        Ah det är såå det funkar

        Nu har du fått många bra svar hä lindsey80, och finns det fler frågor så är det bara att ställa dem. Ibland kan kanske svaren verka lite barska, men innerst inne är nog de flesta här snälla och villiga att hjälpa om vi kan.

        Frågan var ju i första hand om flerdagsfoder och jag kan bara hålla med hannesc eller vem det var?, skippa dem! Hade sådana i början när jag just skaffat akvariet och åkte "hem" över helgerna, men fiskarna åt dem inte för fem cent heller, de låg bara och möglade vilket ju inte är bra för vattenkvalitén. Om du ska vara borta längre än 2 veckor kanske du kan ha någon som vattnar blommor att lägga i en yttepytte nypa fiskmat när de är inne och vattnar?

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          #19
          Om du skall ha fiskvakt så dosera upp mat i typ äggkoppar så ger de inte för mycket mat.
          Fiskvakter är experter på att mata för mycket, för det tycker att fiskarna ser sååå hungriga ut.
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • Miliimli
            • March 2010
            • 2457

            #20
            Ursprungligen postat av PiaJo
            Om du skall ha fiskvakt så dosera upp mat i typ äggkoppar så ger de inte för mycket mat.
            Fiskvakter är experter på att mata för mycket, för det tycker att fiskarna ser sååå hungriga ut.
            Thats why jag föreslog att hon skulle instruera blomvakt eller liknande att ge pyttelite de/den gång per vecka honhan är i. Och säg uttryckligen till att det ska vara liiite huur hungriga fiskarna än ser ut.

            Kommentar

            • Ken Olofsson
              • November 2006
              • 8014

              #21
              Ursprungligen postat av PiaJo
              Om du skall ha fiskvakt så dosera upp mat i typ äggkoppar så ger de inte för mycket mat.
              Fiskvakter är experter på att mata för mycket, för det tycker att fiskarna ser sååå hungriga ut.

              eller så kanske fiskvakten gör som min fiskvakt gjorde i somras.

              under 4 veckor var hon inne och matade 3 ggr.....hon tänkte då att de måste vara extremt hungriga.
              så hon läste på mina instruktioner (jo, jag hade skrivit ner dom i minsta detalj) och räknade ut hur
              mycket hon hade bommat att ge dom under den vecakn eller 10 dagar hon inte hade varit där.

              så, på ett tillfälle så fick fiskarna mat för 7-10 dagar, rätt ner i karet.

              inte underligt att 30-40% av fiskbeståndet försvann, inte underligt att vattenvärdena rusade upp och ner.


              så....tips...om man skall ha en fiskvakt, ge dom extremt tydliga instruktioner.



              .
              Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
              Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

              Kommentar

              • Miliimli
                • March 2010
                • 2457

                #22
                Aouch!

                Lindsey80: Du får helt enkelt få någon annan i bekantskapskretsen att OCKSÅ skaffa akvarie, så att de vet lite vad de sysslar med tills du ska åka bort

                Kommentar

                Arbetssätt...