Blästersand Jula
Kollaps
X
-
Guest
-
Behövs inte tvättas bara att slå iSlamsuga bör man inte göra heller finns inget som kan krypa ner i sanden. Blir det smuts ligger det uppepå. Därimot kan man ju dra runt lite med sanden är ny för att släppa ut luftfickor.
Använt bläster i 7 år i säkerligen 30 talet akvarier utan problem , du kan även blanda den med grövre råda för att få lite grövre korn i den med.Kommentar
-
Behövs inte tvättas bara att slå iSlamsuga bör man inte göra heller finns inget som kan krypa ner i sanden. Blir det smuts ligger det uppepå. Därimot kan man ju dra runt lite med sanden är ny för att släppa ut luftfickor.
Använt bläster i 7 år i säkerligen 30 talet akvarier utan problem , du kan även blanda den med grövre råda för att få lite grövre korn i den med.Kommentar
-
Fan också.... Var på Biltema i förrgår och då var den slut, men de sa att det skulle komma ny om 2-3 veckor... Mysko att han sa det om den nu har utgått...
Dum som jag var kollade jag inte upp andra ställen... Utan åkte till zooaffären och köpte dyr engelsk (ful) sjösten.. Inte alls lika snygg som sand ju... Önskar att jag åkt till Jula.../Kommentar
-
Elin.G - Sanden har utgått från Biltema. Det dom får hem mer av är väl det svarta aluminiumsilikatet.//
Mvh
AndersKommentar
-
Tänkte hejda dig men nu e väl din sand i förmodar jag.
Jag hade samma problem som du - ingen sand på biltema men jula hade 25 kg påsar för 55:-!
Jättebra tyckte jag...
Men biltemas sand var något grövre än julas. Julas sand går inte att städa med slamhävert för den åker med in i spannen. Ytterfiltret sög dessutom upp all kringvirvlande sand som fiskarna bökat upp vid matdax. Hamnade 1 kg sand längst ner i ytterfiltrets behållare samt att sanden täppte till filtermaterialet. Resultat: pumpen sprutade ut rent vatten + sand så vattnet såg konstant grumligt ut!!!
Fiskarnas bajs hamnade överst & de såg sunkigt ut.
Nu har jag tömt ur skiten & ersatt den med rådasand. Dyrare men herrejesus vilken
lättnad! Nu blir rengöringen en dans!Alldeles för liten lägenhet med alldeles för många kar!Kommentar
-
Tänkte hejda dig men nu e väl din sand i förmodar jag.
Jag hade samma problem som du - ingen sand på biltema men jula hade 25 kg påsar för 55:-!
Jättebra tyckte jag...
Men biltemas sand var något grövre än julas. Julas sand går inte att städa med slamhävert för den åker med in i spannen. Ytterfiltret sög dessutom upp all kringvirvlande sand som fiskarna bökat upp vid matdax. Hamnade 1 kg sand längst ner i ytterfiltrets behållare samt att sanden täppte till filtermaterialet. Resultat: pumpen sprutade ut rent vatten + sand så vattnet såg konstant grumligt ut!!!
Fiskarnas bajs hamnade överst & de såg sunkigt ut.
Nu har jag tömt ur skiten & ersatt den med rådasand. Dyrare men herrejesus vilken
lättnad! Nu blir rengöringen en dans!
Bra att ha i bakhuvudet. TackKommentar
Kommentar