vilket ytterfilter?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sauser
    • May 2009
    • 133

    vilket ytterfilter?

    hej!
    har ett 225 liters akvarium som ska i gång nu i dagarna men behöver nytt ytterfilter då mitt nuvarande lever sitt eget liv.... så nått bra att rekommendera?vilket är bäst eheim eller flival? vill ha ett tyst filter... finns det med inbyggd doppvärmare i dom? och i fall om är det bra?
    jag är totalt kluven....talat med typ 9 olika personer i diverse butiker och Alla rekommenderar typ olika...
    Mvh Robin Brännström
  • AffeAlien
    • December 2011
    • 655

    #2
    Tystaste filtret är överlägset aquael unimax filtren, finns även doppvärmare att köpa till dem men kostar en del.
    Har själv både eheim 2080 och ett aquael unimax 700 och den ena fördelen med eheim filtret är att man kan ställa flödet med en spak och slipper strypa slangar.
    Fördelarna med unimaxen är att den är bra mycket tystare och har mycket mer filter volym.
    Mvh Alf

    Terrarium> 379 liter Salt> 1001 liter Rovfisk>

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #3
      Kul att du ställer den frågan och får många olika svar, troligen blir det likadant här...
      Personligen skulle jag satsat på ett Eheim 2217 till ett sådant kar, men det är givetvis beroende på vad du ska i karet.
      Sedan är jag själv inte så förtjust i filter med inbyggd värmare, det är för många riskfaktorer för att det ska kännas riktigt tryggt och smidigt.
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • sauser
        • May 2009
        • 133

        #4
        Ursprungligen postat av ansjo
        Kul att du ställer den frågan och får många olika svar, troligen blir det likadant här...
        Personligen skulle jag satsat på ett Eheim 2217 till ett sådant kar, men det är givetvis beroende på vad du ska i karet.
        Sedan är jag själv inte så förtjust i filter med inbyggd värmare, det är för många riskfaktorer för att det ska kännas riktigt tryggt och smidigt.
        bytte packningar i mitt gammla eheim 2223 och kör med det har ett 2213 jag ska komplettera med ochså men ska ha nya packningar först dom va slut så
        Mvh Robin Brännström

        Kommentar

        • åheim
          • April 2006
          • 13134

          #5
          Ursprungligen postat av sauser
          hej!
          har ett 225 liters akvarium som ska i gång nu i dagarna men behöver nytt ytterfilter då mitt nuvarande lever sitt eget liv.... så nått bra att rekommendera?vilket är bäst eheim eller flival? vill ha ett tyst filter... finns det med inbyggd doppvärmare i dom? och i fall om är det bra?
          jag är totalt kluven....talat med typ 9 olika personer i diverse butiker och Alla rekommenderar typ olika...
          http://www.pwss.se/product.php?produ...cat=305&page=1
          Viva Leo Buscaglia

          Kommentar

          • hannesc
            • December 2009
            • 13085

            #6
            slår ett slag för tetratec då. bästa filter jag haft/har. o jag har eheim, fluval o tetratec igång hemma.

            Kommentar

            Arbetssätt...