akvariebakgrund

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ozzor
    • March 2012
    • 8

    akvariebakgrund

    hej såg att dom hade struktur bakgrund på akvariumbutiken och tänkte kolla om det är typ btn (back to nature ) bakgrunder som man kan ha filter , cirkulations pump och doppvärmaren bakom? skickar med en länk som ni kan kolla:
    http://www.akvariumbutiken.se/dekora...50cm_2353.html någon som har erfarenheter eller liknande vill slippa se pump och doppvärmaren Mvh Johan
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #2
    hej o välkommen.

    oja det är många här som gömmer sin teknik bakom en bakgrund. inklusive jag själv. väldigt enkelt o man får stor filtervolym med,. det är bra.

    just den där är inte en BTN bakgrund. tycker den såg sådär ut i kvaliten :/
    ne jag skulle nog satsat på en från atningen back to nature eller aquaterra. de gör nog de bästa ( o flesta) bakgrunderna.

    Kommentar

    • ozzor
      • March 2012
      • 8

      #3
      ar kollat lite mer på aquaterra och hittade rockwall går det att använda det så man kan gömma doppvärmaren och även ha filter och cirkulations pump bakom som dom visar på btns hemsida ?
      Senast redigerad av ozzor; 21 March 2012, 11:03.

      Kommentar

      • hannesc
        • December 2009
        • 13085

        #4
        Klart. Bara sätta den en bit från bakrutan ju. Har det så i mitt asien. Dock inte filter bakom. Men all teknik o ibsug till ert ytterfilter. Kolla asien 110L i min signatur

        Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

        Kommentar

        • ozzor
          • March 2012
          • 8

          #5
          Snyggt ! Så åka jag göra får klura på hur jag ska göra bara så jag får cirkulation och så sätter jag värmaren precis vid utgången från bakgrunden då eller ?
          Senast redigerad av ozzor; 22 March 2012, 06:54.

          Kommentar

          • hannesc
            • December 2009
            • 13085

            #6
            Cirkulationen får du ju av pumpen du har bakom bakgrunden. Raster på ena sidan. Sen pump o utblås på andra sidan. Emellan har du filtermatta. Jag skulle sätta värmaren vid ibsug. Bakom rasterna

            Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

            Kommentar

            • ozzor
              • March 2012
              • 8

              #7
              hej jag har tänkt lite nu och kommit fram till att jag ska göra en egen bakgrund i frigolit och byggputs blir så fasligt dyrt annars. jag har gjort en snabb ritning som du kanske kan kolla på om den här kammaren där jag tänkte ha pumpen och värmaren skulle kunna funka? http://ladda-upp.se/bilder/udbekxwxxfcdam/

              Kommentar

              • AffeAlien
                • December 2011
                • 655

                #8
                Umeå akvarieförening har en fin steg för steg guide på hur man gör ungefär som din skiss visar.
                Ta en titt http://umea.akvarieforening.se/artik...ID=10&SidID=14
                Mvh Alf

                Terrarium> 379 liter Salt> 1001 liter Rovfisk>

                Kommentar

                • ozzor
                  • March 2012
                  • 8

                  #9
                  okej kanon men tror du att iden kan funka för att fa runt vatten och värmen?
                  Senast redigerad av ozzor; 23 March 2012, 16:10.

                  Kommentar

                  • AffeAlien
                    • December 2011
                    • 655

                    #10
                    alltså hur stor kammaren är spelar ju inte så stor roll. Bara du inte får ut mer vatten än du får in så pumpen suger torrt så är det ju ingen fara.

                    som hannesc säger så är det pumpen som skapar cirkulationen.
                    Mvh Alf

                    Terrarium> 379 liter Salt> 1001 liter Rovfisk>

                    Kommentar

                    • ozzor
                      • March 2012
                      • 8

                      #11
                      okej tackar ni har varit till stor hjälp !

                      Kommentar

                      Arbetssätt...