Bakgrundsfunderingar...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mazzi
    • October 2006
    • 364

    Bakgrundsfunderingar...

    Jag måste byta bakgrund i mitt 720l kar. Nu sitter en hemmagjord i glasfiber och betong som förra ägaren har gjort. Mina malar har gnagt på den så den ser inte så rolig ut längre. Har haft planer på att skaffa en Aqua Terra Rainforest men risken är att akvariet kommer se konstigt smalt ut. Funderar nu istället på att ha en svart bakgrund, två el. tre filtermoduler, mycket rötter och spotlights som belysning för att få ett lummigt intryck. Växter kommer vara såna som inte har några stora krav på bra ljus.

    Vad tror ni om detta...behöver lite synpunkter för att komma till ett beslut

    /Mats
  • MrH
    • October 2010
    • 2825

    #2
    låter som en bra plan med svart å filtermoduler, finns många som har så i sina akvarium å det blir riktigt snyggt.
    MrH ---> 175L SA kub

    Kommentar

    • AffeAlien
      • December 2011
      • 655

      #3
      Jag skulle nog köra på modulerna med för Rainforest och BTN amazonas bygger massor så akvarieytan bli nästan halverad.

      Många som gjort mycket snyggt med moduler och det är inga problem att gömma filter och värmare i dem heller.
      Mvh Alf

      Terrarium> 379 liter Salt> 1001 liter Rovfisk>

      Kommentar

      • Mazzi
        • October 2006
        • 364

        #4
        Jo det får bli moduler, sen om jag väljer BTN eller Aqua Terra återstår att se. BTN har ju lite mer att välja på. Ett annat bekymmer som jag inte löst än är vart jag ska göra av fiskarna under tiden. Jag har ett 400l kar också med Malawi men jag vet inte om jag kan lasta i massa L-malar, Jordätare och Scalarer där! Skulle kunna låna ett kar kanske...om jag känt någon som hade ett tillövers

        /Mats

        Kommentar

        Arbetssätt...