Oliver Knott på Sverigebesök

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    Oliver Knott på Sverigebesök

    Jag noterar att Oliver Knott har varit uppe i skogarna runt Kopparberg för att komma "Back to Nature" och han verkar ju ha kommit rätt.
    Kolla in fotona på denna sida

    PS. Back to Nature-bakgrunderna tillverkas i Kopparberg
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.
  • AffeAlien
    • December 2011
    • 655

    #2
    Man får in hyfsat stora pumpar bakom de där modulerna
    Mvh Alf

    Terrarium> 379 liter Salt> 1001 liter Rovfisk>

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Ursprungligen postat av AffeAlien
      Man får in hyfsat stora pumpar bakom de där modulerna
      Jepp jag vet för jag har ju några sådana i min 3.000 liters balja
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • rasermusen
        • October 2011
        • 258

        #4
        3.000Liter!? OMG, I want that aquarium
        /Rasmus

        Kommentar

        • bossep
          • March 2010
          • 4447

          #5
          Vad kul med dessa monstermoduler och att det går bra för BTN. En av de viktigaste händelserna inom akvariestiken på senare år.
          Synd bara att konstverken är lite dyra. Men som sagt smakar det så kostar det.

          Kjell: Jag seroch hör i bland kommentarer om att BTN med filter bakom tar för mycket plats i ett akvarium. Kanske det vore på sin plats att upplysa om hur mycket vattenvolym de egentligen tar bort. Man skall ju räkna in även filtervolymen i akvariets totala vattenvolym och jag är ganska säker på att en ”riktig” BTN inte tar bort mycket mer av den totala vattenvolymen än låt oss säga slimline.
          “You can’t see the future if you don't know the history.”
          "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
          Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            #6
            Ursprungligen postat av bossep
            Kjell: Jag seroch hör i bland kommentarer om att BTN med filter bakom tar för mycket plats i ett akvarium. Kanske det vore på sin plats att upplysa om hur mycket vattenvolym de egentligen tar bort. Man skall ju räkna in även filtervolymen i akvariets totala vattenvolym och jag är ganska säker på att en ”riktig” BTN inte tar bort mycket mer av den totala vattenvolymen än låt oss säga slimline.
            Nej, de tar ju bort minmalt med vattenvolym, men däremot en del av simytan. Då är ju egentligen riktiga stenar sämre eftersom de även minskar vattenvolymen (som är det viktiga för den biologiska balansen).
            Hur mycket av simytan som försvinner är ju helt beroende av vilka moduler/bakgrunder som man använder
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • bossep
              • March 2010
              • 4447

              #7
              Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
              Nej, de tar ju bort minmalt med vattenvolym, men däremot en del av simytan. Då är ju egentligen riktiga stenar sämre eftersom de även minskar vattenvolymen (som är det viktiga för den biologiska balansen).
              Hur mycket av simytan som försvinner är ju helt beroende av vilka moduler/bakgrunder som man använder
              Helt rätt och jag tror man kunde framföra detta lite bättre i marknadsföringen. Om man sedan talar om att man skall försöka undvika stagnerat vatten. Kan inte låta bli den här kommentaren. Det tycks som om många lyckas få in fisk bakom bakgrunde. Då minskas inte simytan nämnvärt!
              “You can’t see the future if you don't know the history.”
              "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
              Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

              Kommentar

              • bossep
                • March 2010
                • 4447

                #8
                åter till temat, Vet du vart oliver skal använde desa monster? Något allmänt akvarium eller? Snyggt blir det så det förslår!
                “You can’t see the future if you don't know the history.”
                "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
                Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

                Kommentar

                • lillfrasse
                  • February 2002
                  • 2228

                  #9
                  Kul att det verkar hända saker i kopparberg. Charlie förtjänar all uppmärksamhet duktig som få och vågat att satsa i denna smala bransch.
                  Simma lungt..
                  Lillfrasse..

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48148

                    #10
                    Ursprungligen postat av bossep
                    åter till temat, Vet du vart oliver skal använde desa monster? Något allmänt akvarium eller? Snyggt blir det så det förslår!
                    Oliver jobbar ju som akvariedesigner och har ställt upp flera stora utställningsakvarier i dom stora zooaffärsaffärerna i Tyskland och då använder han BTN i dom akvarierna.
                    Lite kul förövrigt var att det samarbetet kom igång efter att jag presenterat Oliver och Back to Nature (alias Joel Malmström som skall hålla föredrag på Akvariehelgen/Ciklidstämman i Göteborg i mars) för varandra på förra Ciklidstämman i Stockholm
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    • bossep
                      • March 2010
                      • 4447

                      #11
                      Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                      Oliver jobbar ju som akvariedesigner och har ställt upp flera stora utställningsakvarier i dom stora zooaffärsaffärerna i Tyskland och då använder han BTN i dom akvarierna.
                      Lite kul förövrigt var att det samarbetet kom igång efter att jag presenterat Oliver och Back to Nature (alias Joel Malmström som skall hålla föredrag på Akvariehelgen/Ciklidstämman i Göteborg i mars) för varandra på förra Ciklidstämman i Stockholm
                      Jasså minsan är det så nära i tiden! Jag trodde Oliver hade varit med i bilden tidigare. Joel och Oliver kan nog bli en riktigt farlig kombination! Man kanske skall döpa om de herrarna till akvariekonstnärer! Synd att jag inte kan vara hemma i Mars
                      “You can’t see the future if you don't know the history.”
                      "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
                      Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

                      Kommentar

                      • PatrikMalmo
                        • July 2010
                        • 1072

                        #12
                        Ser den ena som konstnär (kanske tom trollkonstnär) och den andre som aquascaper. Verkligt trevliga båda två, kul att det går bra för dem och kul med samarbetet!
                        Bara döda fiskar flyta medströms

                        Kommentar

                        Arbetssätt...