Målat hus bra eller vad?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ken Olofsson
    • November 2006
    • 8014

    #31
    Ursprungligen postat av Piggelin-swe
    Nu börjar vi närma oss.....

    Lysande med ideer nu, ang om det är mäklare eller vad kan ju kvitta i detta då det viktiga är att göra det bra, då jag e nybörjare vill jag ha tips inte en massa "detta skall du inte göra" utan bara en massa gör detta och detta.

    Dom som säljer fiskarna sa att det e ok att ha 4-5 neontetror inga problem. Så med tanke på att jag inte kan och frågar om hjälp i en akvariebutik så var inte så snabba på att dömma folk.....

    Ni skall ju vara glada att en till vill börja med akvarie osv.....

    det är vi, och vi är alla lika ledsna för den felaktiga infon du får i en en akvariebutik,
    det är tyvärr alldeles för många butiker som antingen inte begriper vad dom pratar om,
    eller bara tänker på nästa kassaintäckt.

    generellt sett får du nog bättre svar här, eller på liknande forum, än i en butik,
    undantaget är normalt de fristående butikerna, och någon enstaka i kedjorna.


    i ett 20 liters....som tidigare sagts....enbart räkor, ta körsbärsräkor, plus lite snäckor,
    komplettera med en pump och filter, en lampa, vattenbyten verje vecka på 25%,
    ett par tre burkar med mat, sedan är du igång,,,,,,

    som sagt var, har man bara nått som inte fäller ut skit, så bryr sig fisk / skaldjur sig
    sällan vad som finns i karet, dvs om det är rötter, eller en dödsskalle, eller nått annat....

    bara det inte fäller ut skit.....samt inte har några vassa hörn.....


    att det sedan finns många akvarister som gärna tycker att man enbart skall ha det exakt
    som ute i naturen, det kan man egentligen skita i.....



    .
    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

    Kommentar

    • Lilla Damen
      • February 2008
      • 2649

      #32
      Håller med Hannesc... lita inte på djuraffärer !
      Anser mig inte vara nybörjare på akvarium (efter att ha haft fiskar i 35 år), men något proffs är jag definitivt inte. För tre år sedan hittade jag en liten liten söt mal i djuraffären. Den skulle bara bli 10cm... nema problema, mitt akvarium var på 300 liter. Hur det gick ? http://www.zoopet.com/forum/blog.php?b=8892

      Kommentar

      • liva.sandra
        • January 2011
        • 44

        #33
        Ursprungligen postat av Lilla Damen
        För tre år sedan hittade jag en liten liten söt mal i djuraffären. Den skulle bara bli 10cm... nema problema, mitt akvarium var på 300 liter. Hur det gick ? http://www.zoopet.com/forum/blog.php?b=8892
        Oj hjälp... Den är ju stor som en katt

        Kommentar

        • Pink_Tess
          • September 2010
          • 311

          #34


          Där har du ett akvarievänligt hus Med mossa på taket till och med. Skulle passa bra med ett gäng räkor i ditt kar.
          // PinkTess
          AKVARIEBLOGGEN: PINKS AKVARIEVÄRLD
          Mitt 300L Central Amerika Projekt

          Kommentar

          • Moving Waves
            • August 2010
            • 1403

            #35
            Snyggare än så här blir knappast ett räkkar med "hus", som lite inspiration:
            View all 23+ years of entries to the AGA International Aquascaping Contest, and get the latest info on this year's contest.
            - - -
            540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

            Kommentar

            Arbetssätt...