Nitrit

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #31
    Ursprungligen postat av beerzon
    Btw ON TOPIC:
    Kan man fylla på lite vatten (ca 5%), alltså inte tömma utan bara fylla på, en del vatten har dunstat de senaste dagarna så jag har svårt att somna eftersom akvariet gör så mycket ljud.

    Så kan man fylla på 5% utan att riskera att nitriten kommer tillbaks?
    Inga problem. Så små vattenBYTEN är heller aldrig några problem.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • beerzon
      • May 2008
      • 877

      #32
      Är det okej att börja tillsätta EasyCarbo nu? Matade sista gången i måndags morgon, doserade första dosen nitrit killer på måndag eftermiddag och andra dosen tisdag eftermiddag. Så kan jag börja dosera med EasyCarbo nu igen utan att riskera att höja nitriten?

      Kommentar

      • Johanski
        • February 2007
        • 3044

        #33
        Ursprungligen postat av beerzon
        Är det okej att börja tillsätta EasyCarbo nu? Matade sista gången i måndags morgon, doserade första dosen nitrit killer på måndag eftermiddag och andra dosen tisdag eftermiddag. Så kan jag börja dosera med EasyCarbo nu igen utan att riskera att höja nitriten?

        Easycarbo hade du väl kunnat fortsätta med? Finns väl ingen risk att nitriten ökar med hjälp av det, det är ju kolgödning

        Kommentar

        • beerzon
          • May 2008
          • 877

          #34
          Jag vet ju inte om jag kunnat fortsätta, det var ju därför jag fråga? Förstog inte om de var ett svar eller en fråga?

          Kommentar

          Arbetssätt...