-:Vattenbyten:-

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mupsson 3d
    • September 2009
    • 8

    #31
    Jag gör lika dant som du när jag byteer vatten i mit 90 liters.Men du kan ju höja värmen på kranen kanche

    Kommentar

    • Christerhedberg
      • August 2008
      • 624

      #32
      Okej va bra, provade för några dagar sen att byta vatten och det gick fin fint Synd att man inte har kört med detta sen man var ett litet barn ^^ Jag har alltid tagit kallvaten och kokat det på plattan innan jag hällt i det :P

      Desvärre dog en apistogramma efter vattenbytet, men det var på grund av att hanen i karet dödade den :/

      Kommentar

      • Agnez
        • February 2007
        • 337

        #33
        Jag kör också tempererat vatten direkt från kranen, något kallare än akvarievattnet. Vattenberedningsmedel använder jag ALDRIG.
        Agnez

        Kommentar

        • Jemima
          • September 2009
          • 51

          #34
          Ursprungligen postat av Agnez
          Jag kör också tempererat vatten direkt från kranen, något kallare än akvarievattnet. Vattenberedningsmedel använder jag ALDRIG.

          Jag gjorde inte heller det men i våras när jag tog in grodyngel för barnen att titta på dog massor av dem i samband med vattenbyte så efter det körde jag alltid med vattenberedningsmedel och då dog ingen. Så viss effekt har det nog, särskilt på unga individer!

          Kommentar

          • dhuron

            • March 2007
            • 119

            #35
            Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
            Det brukar man enbart ha när man har nya ledningar/ny vattenbereradare
            eller om man har surt vatten.

            /Tobbe

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48148

              #36
              Ursprungligen postat av dhuron
              eller om man har surt vatten.

              /Tobbe
              Men surt vatten måste väl vara extremt ovanligt som kranvatten (i alla fall om det är kommunalt) - har i alla fall aldrig hört talas om det.
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • dhuron

                • March 2007
                • 119

                #37
                jupp det är om man har egen brunn som det kan hända.

                /Tobbe

                Kommentar

                Arbetssätt...