Grå ludd..

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fuzzop
    • July 2007
    • 2380

    #16
    Ursprungligen postat av mi´mi
    http://i909.photobucket.com/albums/a...bum/grludd.jpg

    Ja, så här ser det ut, och det har kommit snabbt... inte från någon kruka, då jag inte har något
    ser inte riktigt ut som alger men inte riktigt som bajs heller, flyger det lätt runt om du viftar lite i närheten men handen? har karet varit igång länge och vad har du för pump? ett väl inkört kar med bra cirkulation brukar inte få sånna problem med skit på botten.

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #17
      Har du matat med mat/algtabletter?
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • Enola
        • November 2007
        • 660

        #18
        Håller mad om att det inte ser ut som alger. och definetivt inte toffsalger, det har jag lite i min burk för tillfället.
        Nytt 375 liters mix
        Byte från Ciklid till chokladgurami!! 150 liters med Ctenopomer

        Kommentar

        • lillfrasse
          • February 2002
          • 2228

          #19
          Tror det är random slamm bara suga upp vid nästa vattenbyte. Mal tableter ser ungefär ut så efter de legat i en stund.
          Simma lungt..
          Lillfrasse..

          Kommentar

          • mi´mi
            • June 2009
            • 251

            #20
            Aha..

            Nej, det var inte alger, och det virvlade runt om man rörde till.
            Problemet var att pumpen hade slagit ifrån, såg det för sent bara. Fick dunka liv i eländet
            Lite vatten byte och diverse gottesaker gjorde susen, så idag har jag klart och fint vatten igen (Behövde inte "dammsugas"). Kunde nog legat några algtabletter där nere, kanske ett par, när jag kollade igenom karet.
            Fiskarna mår nu bra, och jag med, och de har fått aptiten tillbaka, tack o lov, var bra orolig ett tag.
            Det finns BARA ett måste i livet, och det är att dö.

            Kommentar

            Arbetssätt...