Någon som köpt från CyberZoo.se?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kadahl
    • October 2013
    • 13

    Någon som köpt från CyberZoo.se?

    Funderar på att köpa ett nytt kar med aluram + ställning från Cyberzoo.se. Någon som har erfarenhet av att beställa därifrån? Tror ni att det är säkert att frakta ett sådant med DHL? Förstår såklart att det beror på hur man packar det och hur det behandlas. Jag har själv skickat ett gigantiskt skyltfönster (!) med DHL, och det höll. När jag hade butik så fick jag dock ett flertal gånger hem varor (glas) som var krossade... Man vill ju inte ha spänningar i glaset när man väl får hem det!

    En annan fråga: Är helglas mindre säkert än ramakvarier? Har fått för mig det... Nu har jag ett 63-liters helglas från Juwel på uppstart, men har en klump i magen varje dag när jag vaknar. Förväntar mig nästan att det skall börja läcka. Har tidigare enbart (ok, hade faktiskt även ett sexkantigt i helglas...) haft med aluram - från 60-300 liter, och det kändes mycket säkrare, även om helglas är mer estetiskt tilltalande.

    Övriga frågor: Är CyberZoo pålitliga med garanti o.s.v.? Leveranstider? Tacksam för svar.
    Senast redigerad av kadahl; 13 October 2013, 01:44.
  • Fanbyalperna

    • September 2005
    • 752

    #2
    Bra erfarenheter av Cyberzoo. Har inte haft något problem med dem.
    Har inte alltid rätt, men fel ibland

    Kommentar

    • Seawinner
      • September 2013
      • 8

      #3
      Har erfarenhet från CyberZoo och mitt svar blir genast posetivt, kanske lite dryg leveranstid. Sakerna är väl packade och du får en personlig handläggare som du kan återkomma till om det mot förmodan inte skulle stämma eller saker gått sönder/saknas.

      DHL är ju inte sämre än våra andra metoder att skicka saker och skulle det mot förmodan vara fel på varan/varorna vid leverans så har dem ju försäkringar som täcker. Var bara noga med regel som gäller vid hemleverans.
      REGEL: Kontrollera godset och se till att packa upp det med chaffören INNAN du signerar fraktsedel/avi annars det är det ditt problem om det skadats vid leverans, på så vis försäkrar du dig om att du inte får stå för eventuella reparationer. Skriv på fraktsedeln och skriv in notisen om skadan eller vägra skriv på.
      UNDANTAG: Ska du däremot hämta paketet hos ombud så är det som vanligt till butiken du hör av dig om det skulle vara något fel.

      Helglas eller ramakvarier?
      Detta är i dagens läge en helt estetisk fråga men båda är lika säkra, go for helglas om det är det som tilltalar dig och märk väl det är lika säkert som ett ramakvarie.

      Lycka till och hoppas du blir nöjd med din nya tank
      mvh Jonas

      Kommentar

      • AffeAlien
        • December 2011
        • 655

        #4
        Beställt lysrör från dem som bara var lindade i ett varv bubbelplast och en wellpapp över så fick hem glas smulor.

        Dock ersatte DHL det och från cyberzoo fick jag beställa nya om jag ville ha nya men valde pwss eftersom de packar dem i hårda papprör.
        Mvh Alf

        Terrarium> 379 liter Salt> 1001 liter Rovfisk>

        Kommentar

        • Knax
          • November 2012
          • 1148

          #5
          Har beställt Eheim-matare ftån CyberZoo och den klarade resan trots medioker packning. Lådan var lite mosad, men att varan var OK innebar ju att emballaget hade gjort sitt jobb.

          Skickat från min GT-I9505 med Tapatalk
          // Mats, a.k.a. Knax



          "All's well that ends." - Unknown

          Kommentar

          • Triumph
            • September 2008
            • 295

            #6
            Har köpt av dom. Stor pump (FX6) och doppvärmare. Bra packat och helt.

            Kommentar

            • Ellingsen
              • September 2013
              • 1

              #7
              Har beställt två gånger från dom och har bara positiva erfarenheter.
              Bra packat båda gångerna och snabb leverans + uppdaterad besked om vad som händer om de inte hade i lager/förväntat leveranstid mm
              www.ellingsens.se

              Kommentar

              Arbetssätt...