aqvastabil ljusramp

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Carina_
    • August 2010
    • 207

    aqvastabil ljusramp

    Min aqvastabils ljusramp har helt dött och jag köpte glimmtändare men de såg ej ut som jag trodde och nu har vi plockat isär hela rampen och jag har beställt nya ljusrör till den men det verkar ta upp till 14 dagar innan jag får dem.
    har någon erfarenhet av detta och vet om det ens är glimtändare i den? Rent logiskt bör det ju vara det men har aldrig förr haft isär en ramp och fattar inte riktigt hur jag skall göra tacksam för hjälp

    Och om den inte går att få igång igen vad rekommenderar ni att man köper för något nytt då? för jag är inte helt nöjd med rampen jag har idag då det är svårt att få tag i ljusrör samt att det är svårt att få på och av hela locket då det är så otroligt klumpigt.
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Troligen är det inga glimtändare i din ramp, däremot slocknar ett rör så slocknar båda. Hur många rör har din ramp?
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • AffeAlien
      • December 2011
      • 655

      #3
      De har 2 rör sammankopplade sedan om de är fyra rör så är de sepparat 2 och 2 i alla fall. Vanliga T5 rör och inga glimmtändare som sagt.

      Skickat från min LT18i via Tapatalk 2
      Mvh Alf

      Terrarium> 379 liter Salt> 1001 liter Rovfisk>

      Kommentar

      • Carina_
        • August 2010
        • 207

        #4
        ahh tack så mycket =)
        ok då är det väl bara att vänta på att lysrören kommer så hoppas jag att jag får igång den igen. Min ramp har två t5. Nu har det som sagt gått en vecka och växterna är inte vackra =(

        Kommentar

        Arbetssätt...