konsten att nöja sig med odlingskar

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • danne0301
    • July 2009
    • 1128

konsten att nöja sig med odlingskar

Jag hittade en gammal glasruta hemma, så jag gick och köpte mig en glasskär för 25 spänn och en liten tub silikon för 40. Lite skärande och limmande senare så hade jag mig ett ~60L kar
    Jag lovade frugan att det ska bara bli ett simpelt kar med guppys, ingen inredning var tanken.

Köpte ett yngelfilter och en luftpump, värmare.
    Blev lite sugen på räkor...köpte det
    Sög ur lite sand ur stora karet och la en centimeter i halva..blev sugen på grönt så tog en växt ur det stora.
    Köpte lite javamossa istället..blev sugen på städhjälp och införskaffade några ottosar.
    Blev sugen på inredning så jag plockade lite sten i trädgården och byggde röse med.

Så, efter att ha tänkt "absolut simplast möjliga, ingen sand minimal inredning och enbart levandefodertillverkare".
    Så har jag dag ett (nästan) fullt inrett 60L som kräver lika mycket jobb som mitt 222L

Hur lyckas folk hålla rena odlingskar så att säga?!
    Enbart innehavare av saltvatten för tillfället.

2 gånger 54L odlingsprojekt
    540L Ormhuvudfisk som blev CA
  • Lineli
    • February 2010
    • 565

Vad kul! Jag hade tänkt mig ett kar och har nu två
    Kan du inte lägga ut någon bild. Det låter fint med sanden och trädgårdsstenar

Kommentar

• legis
      • November 2009
      • 95

hahaha, låter precis som mitt 60L. Det var tänkt som ett yngelkar för Guppy. Efter ett par veckor var där ~100 yngel. Sedan byggdes akvariet ut med rötter, växter etc från stora akvariet. Sedan byttes guppyna ut mot andra fiskar, lite räkor, ett par ottosar etc etc

Kommentar

• danne0301
        • July 2009
        • 1128

Nja Lineli ser lite konstigt ut för armaturen är för stor (något jag kom över bara), och sanden är uppsugen igen, det blev för skitigt

exakt som så legis ja
        Enbart innehavare av saltvatten för tillfället.

2 gånger 54L odlingsprojekt
        540L Ormhuvudfisk som blev CA

Kommentar

Arbetssätt...