Tips på bra o prisvärda slamsugare

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mattiasmillberg
    • February 2010
    • 165

    Tips på bra o prisvärda slamsugare

    Skulle vilja ha en bra slamsugare eller hävert till att både byte delar av vattnet plus damsuga rent botten lite?

    Någon som har tips? eller om någon vet om en bra internet shop för akvarie tillbehör mm..

    Mvh Mattias
  • PoSa
    • February 2010
    • 44

    #2
    Jag köpte min på djurmagasinet. Fungerar utmärkt. Tror jag betalade 300 kr.

    Kommentar

    • Gaffel
      • December 2007
      • 6200

      #3
      Lät mer som om du betalade för fisk än vattenhävert, runt 90:- för seras fast den är hård och spricker om man har otur, min bästa är en mjukare grå och transparent från hagen , klipp av en petflaska annars, det är gratis!
      Life's a bitch and then you die..
      "I might be right handed but im always left-winged"
      Skriv på!

      Kommentar

      • danne0301
        • July 2009
        • 1128

        #4
        300 svenska kronor? Då måste den vara motordriven eller nåt va?
        50-80kr för en vanlig enkel skulle jag säga, eller trädgårdsslang och pet flaska gratis, fast då blir det ett jäkla sug om du inte stryper den på något sätt, lite bökigt om man har ett litet kar för det töms så fort.
        Enbart innehavare av saltvatten för tillfället.

        2 gånger 54L odlingsprojekt
        540L Ormhuvudfisk som blev CA

        Kommentar

        • Lineli
          • February 2010
          • 565

          #5
          Jag ska också köpa något sådant prislappen var på runt 200. Har ett 112l
          Ska man slamsuga botten om man har bottenfilter? Filtret täcker inte hela botten, snarare knappt halva.

          Kommentar

          • Carl-Filip
            • December 2009
            • 38

            #6
            jag använder en halvliters cola flaska som är avsågad längst ner i botten o sen borrad genom korken o där är fast limmat en nippel som passar perfekt på slangen o den funkar helt perfekt allt skit kommer upp o gruset stannar kvar.

            Kommentar

            Arbetssätt...