Vatten på parkettgolvet...

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nicke Lilltroll
    • February 2004
    • 730

Vatten på parkettgolvet...

Varför gör man så uppenbart klantiga saker ibland?

Igår tyckte jag att jag var jättesmart som täckte akvariet för att bli av med alla alger. Jag svepte in mitt 720 liters i 2 lakan och släckte ner hela rampen och tänkte låta det stå i 4-5 dagar.

Idag när jag kom hem så hade lakanen fungerat som en veke eftersom det hängde ner i vattnet och sen dragit ut ett antal liter på golvet. Detta funderade min sambo på igår kväll men sa inget.

Nu har parketten rest sig lite så vi ställde ett jättetungt marmorbord på det värsta stället så får vi se om det funkar. Under hela akvarieställningen så har jag en MDF-skiva och så står akvariet på ishockeypuckar på denna. Jag hoppas att det inte har skadat golvet under skivan utan den håller nere parketten så den inte kan resa sig.

I värsta fall så får jag lägga in ett nytt golv den dagen vi flyttar....

Är det bara jag som har varit så in i he... klantig eller finns det fler här som har gjort samma sak?
    720 liter Sällskap (Skalarer, Kongotetra, Svärdbärare, Corydoras, Ancistrus mm)
    54 liter Paletter

http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=156977
  • petnym
    • May 2002
    • 5028

Ursprungligen postat av Nicke Lilltroll
    Nu har parketten rest sig lite så vi ställde ett jättetungt marmorbord på det värsta stället så får vi se om det funkar. Under hela akvarieställningen så har jag en MDF-skiva och så står akvariet på ishockeypuckar på denna. Jag hoppas att det inte har skadat golvet under skivan utan den håller nere parketten så den inte kan resa sig.
    Nu är inte jag någon expert men... är det inte bättre att sätta en fläkt (istället för marmorbord) och få det att torka innan du får mögelskador?
    Senast redigerad av petnym; 11 August 2006, 16:09.
    Gräset är grönare på andra sidan glaset...
    Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
    Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

Kommentar

• Nicke Lilltroll
      • February 2004
      • 730

Jag har ingen fläkt och sen var det inte så enormt mycket vatten. Det ser redan mycket bättre ut.
      720 liter Sällskap (Skalarer, Kongotetra, Svärdbärare, Corydoras, Ancistrus mm)
      54 liter Paletter

http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=156977

Kommentar

Arbetssätt...